اخبار داغ

کاهش 63 درصدی حجم آب سد زاینده رود نسبت به سال گذشته

آخرین وضعیت ذخیره آب در سدهای استان اصفهان

آخرین وضعیت ذخیره آب در سدهای استان اصفهان
مدیر دفتر تأسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای استان اصفهان در مورد آخرین وضعیت ذخیره سدهای استان توضیحاتی داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ احسان اله امینی در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز در مورد میزان ذخیره سدهای استان تا پایان آبان ماه اظهار کرد: حجم ذخیره سد زاینده رود 161 میلیون متر مکعب که نسبت به سال گذشته که از ذخیره 439.5 میلیون متر مکعبی برخوردار بوده، 63 درصد کاهش و نسبت به بلند مدت نیز با کاهش 75 درصدی روبرو است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

مدیر دفتر تأسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای استان اصفهان تصریح کرد: حجم ذخیره سد گلپایگان 5.4میلیون متر مکعب است که در سال گذشته در همین زمان از حجم 16.6 میلیون متر مکعب برخوردار بوده است؛ این میزان ذخیره در مقایسه با سال گذشته 67 درصد کاهش را نشان می دهد و نسبت به دراز مدت تغییری ندارد.

,

وی افزود: سد قره قاچ ذخیره 16.8 میلیون متر مکعبی دارد که در سال گذشته در این زمان ذخیره 16.5 داشته که نسبت به سال گذشته تغییرات محسوسی ندارد و 42 درصد افزایش نسبت به بلند مدت را نشان می دهد.

,

امینی در ادامه عنوان کرد: ذخیره سد حنا 6.2 میلیون متر مکعب است که نسبت به سال گذشته که ذخیره این سد 9/4 میلیون متر مکعب بوده، 27 درصد افزایش اما نسبت به بلند مدت 37 درصد کاهش داشته است.

,

مدیر دفتر تأسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای استان اصفهان با بیان اینکه سد خمیران 1.1 میلیون متر مکعب ذخیره دارد، گفت: میزان ذخیره این سد در سال گذشته نیز به همین میزان بوده و نسبت به سال گذشته تغییر محسوسی ندارد و نسبت به بلند مدت با افزایش 69 درصدی رو به روست.

,

وی گفت: سد باغ کل با 1.8 میلیون متر مکعب ذخیره، نسبت به سال گذشته که 3.2میلیون متر مکعب ذخیره داشته 44 درصد کاهش و نسبت به بلند مدت از 69درصد افزایش داشته است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه