اخبار داغ

حدادی خبر داد:

تصویب کلیات طرح تشکل‌های مجامع صنفی و تخصصی در مجلس

تصویب کلیات طرح تشکل‌های مجامع صنفی و تخصصی در مجلس
سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی از تصویب کلیات طرح تشکل‌های مجامع صنفی و تخصصی به منظور تعیین تکلیف نوع فعالیت، نوع مجوز تاسیس و نظارت‌ها بر آنها در جلسه صبح امروز این کمیسیون خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی حدادی سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس در تشریح جزئیات نشست امروز (دوشنبه 3 آذر ما) این کمیسیون اظهار داشت: طرح تشکل‌های مجامع صنفی و تخصصی که پیش از این از شورای نگهبان اعاده شده بود را در نشست امروز کمیسیون شوراها مورد بحث و بررسی قرار دادیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی در توضیح بیشتر افزود: مجوز تشکل‌های صنفی و تخصصی پیش از این از سوی کمیسیون ماده 10 احزاب وزارت کشور صادر می‌شد ولی در شرایط فعلی این تشکل‌ها بلاتکلیف بوده و مجوزی ندارند.

,

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس تصریح کرد: کمیسیون شوراها به کلیات طرح تشکل‌های مجامع صنفی و تخصصی رأی داد و در هفته‌های ‌آتی قرار است جزئیات این طرح در کمیته تخصصی مورد بررسی قرار گرفته و سپس در صحن کمیسیون شوراها مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

,

حدادی گفت: نوع فعالیت، نوع مجوز تاسیس و نظارت بر این تشکل‌ها از مباحثی بود که در نشست امروز کمیسیون شوراها مورد بحث و بررسی قرار گرفت و نمایندگان درباره تشکل‌های مجامع صنفی و تخصصی بحث و تبادل نظر کردند. این در حالی است که این تشکل‌ها در حال حاضر بلاتکلیف بوده و وزارت کشور هم پاسخگوی آنها نیست.

,

وی تصریح کرد: بنا داریم در مجلس مشکل تشکل‌های صنفی و تخصصی که شامل کانون‌های بازنشستگی، انجمن‌ها و جمعیت‌های غیرسیاسی، غیردولتی و غیر انتفاعی هستند را حل و فصل کرده و مشکلات آنها را تعیین تکلیف کنیم.

,

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس اظهار داشت: در نشست فردای کمیسیون شوراها هم طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس را که پیش از این در صحن علنی به تصویر رسیده بود و شورای نگهبان به آن ایراد گرفته و اعاده شده به کمیسیون است را بررسی خواهیم کرد.

,

 

,

 

,

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ک

,

منبع: فارس

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه