اخبار داغ

مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی سیستان و بلوچستان خبر داد؛

استفاده از ظرفیت شبکه‌های اجتماعی برای ترویج کتابخوانی/ استقبال مردمی از پویش‌های مجازی کتاب

استفاده از ظرفیت شبکه‌های اجتماعی برای ترویج کتابخوانی/ استقبال مردمی از پویش‌های مجازی کتاب
حامد زارعی گفت: از ابتدای شیوع کرونا و با توجه به ادامه دار بودن آن، از ظرفیت شبکه های اجتماعی برای ترویج کتابخوانی استفاده می شود که با استقبال مردم مواجه شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حامد زارعی، مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون بیان کرد: از ابتدای شیوع کرونا اقداماتی از سوی این اداره کل برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی انجام شده است.

وی ادامه داد: اواخر سال گذشته همزمان با تعطیلی مدارس، همه کتابخانه های عمومی نیز تعطیل شد و در این راستا به صورت دورکاری فعالیت فرهنگی خود را انجام دادیم و با توجه به اینکه ما نیز همچون دیگر دستگاه ها تجربه چنین کاری را نداشتیم، سازگاری با شرایط جدید اندکی زمان بر بود.

این مقام مسئول اظهار کرد: در ماه های قبل، فعالیت حضوری به جز در نقاط سفید تعطیل شد و با مجوز فرمانداری ظرفیت کتابخانه‌ها به ۵۰ درصد رسید و امانت کتاب با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برقرار بود.

وی تصریح کرد: با توجه به ادامه دار بودن بحران کرونا، فعالیت‌های ما در فضای مجازی بیش از گذشته شده و از ظرفیت شبکه های اجتماعی برای ترویج کتابخوانی استفاده می شود.

مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی سیستان و بلوچستان ادامه داد: در شبکه های اجتماعی به ویژه اینستاگرام و صفحاتی که در سایر شبکه ها ساخته شده است بخشی از ارائه محتوا از سوی همکاران انجام می شود، معرفی خدمات کتابخانه های عمومی، خدمات غیر حضوری و بحث‌های محتوایی در این شبکه ها انجام می شود.

زارعی بیان کرد: بخشی هم محتواهایی را شامل می شود که برای خود مردم طراحی شده است و ما در صفحات مجازی نهاد کتابخانه ها به نمایش گذاشته می شود تا در اختیار مردم قرار گیرد.

وی عنوان کرد: همچنین چندین پویش در فضای مجازی توسط کتابخانه‌های عمومی برگزار شده است و مردم در آن ها مشارکت داشته و محتوا تولید کرده اند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه