اخبار داغ

در گفت‌وگو با کارآفرین نمونه بسیجی مطرح شد؛

مراحل طاقت فرسای اخذ مجوز سد راه فعالیت تولیدکنندگان/ سیاست‌های پنهان مسئولان مانع خودکفایی در تولید است

مراحل طاقت فرسای اخذ مجوز سد راه فعالیت تولیدکنندگان/ سیاست‌های پنهان مسئولان مانع خودکفایی در تولید است
نادر نخعی گفت: برای راه اندازی یک واحد تولیدی متاسفانه مراحل صدور مجوز بسیار سخت و طاقت فرسا است؛ این وضعیت تنها مختص کسانی نیست که تصمیم به راه اندازی مرکز تولیدی دارند بلکه تولیدکنندگان با سابقه هم با این مشکل مواجه اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  راه آرمان، نادر نخعی یکی از بازنشستگان سازمان جهاد کشاورزی است که با تحصیل در رشته شیلات اکنون یک واحد تولیدی پرورش ماهی در نزدیکی شهر کرمان دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  راه آرمان,

این کارآفرین نمونه بسیجی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: بنده از سال ۹۵ اقدام به راه اندازی این واحد تولیدی کرده و در حال حاضر تولید بچه ماهی و ماهی گوشتی را انجام می دهیم.

,

وی افزود: ما در این مرکز سالانه حدود ۲۰ تن ماهی گوشتی پرورش داده و حدود یک میلیون بچه ماهی تولید می کنیم و در سطح استان به فروش می رسانیم.

,

نخعی عنوان کرد: فروش ماهی در این مرکز به صورت فروش در مزرعه و یا فروش خانگی در استان کرمان است و در حال حاضر برای ۷ نفر توانسته ایم کارآفرینی کنیم.

,

این کارآفرین نمونه بسیجی ابراز کرد: از ابتدای راه اندازی این مجموعه تاکنون ما از تسهیلاتی بهره مند نشدیم و همه مخارج به صورت شخصی تامین شده و در آن زمان برای راه اندازی این مرکز حدود ۴۰۰ میلیون تومان هزینه شد.

,

مراحل طاقت فرسای اخذ مجوز سد راه فعالیت تولیدکنندگان

, مراحل طاقت فرسای اخذ مجوز سد راه فعالیت تولیدکنندگان, مراحل طاقت فرسای اخذ مجوز سد راه فعالیت تولیدکنندگان,

وی یادآور شد: اگر فردی تصمیم به راه اندازی مرکز پرورش ماهی داشته باشد در شرایط کنونی باید مبلغی حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هزینه صرف کند.

,

نخعی اذعان کرد: برای راه اندازی یک واحد تولیدی متاسفانه مراحل صدور مجوز بسیار سخت و طاقت فرسا است، پیش از این صدور این مجوزها در حیطه اختیارات سازمان جهاد کشاورزی بود و به راحتی انجام می شد.

,

این کارآفرین نمونه بسیجی مطرح کرد: در حال حاضر این وظیفه برعهده نظام مهندسی کشاورزی است که آئین نامه های دست و پا گیری دارند و تنها سد راه تولیدکنندگان برای رونق تولید هستند.

,

وی ادامه داد: این وضعیت تنها مختص کسانی نیست که تصمیم به راه اندازی مرکز تولیدی دارند بلکه تولیدکنندگان با سابقه چندین ساله هم زمانی که برای تمدید مجوز خود مراجعه می کنند با سدهای بزرگ این سازمان مواجه می شوند.

,

نخعی تصریح کرد: ما هم مانند سایر واحدهای تولیدی دیگر حدود ۴ سال است که درگیر دریافت مجوز هستیم و به دلیل آنکه مجوز نداریم مجبور شدیم با دریافت وام هایی با سود بالا و فروش منزل شخصی خود اقدام به راه اندازی این مزرعه کنیم.

,

افزایش قیمت نهاده های دامی تولید را برای تولیدکنندگان پرهزینه کرده است

, افزایش قیمت نهاده های دامی تولید را برای تولیدکنندگان پرهزینه کرده است, افزایش قیمت نهاده های دامی تولید را برای تولیدکنندگان پرهزینه کرده است,

این کارآفرین نمونه بسیجی متذکر شد: در شرایط کنونی متاسفانه اوضاع بر وفق مراد تولیدکنندگان نیست، چرا که با افزایش قیمت نهاده های دامی و سایر ملزومات هزینه های تولید افزایش چشمگیری داشته است.

,

وی افزود: از سوی دیگر سود محصولات کشاورزی و دامداری که تولید می شود مستقیما روانه جیب دلال ها شده و دست تولیدکنندگان خالی می ماند.

,

نخعی تشریح کرد: ماهی قزل آلا در مغازه ها به قیمت ۵۳ هزار تومان به ازای هر کیلو به فروش می رسد، همین ماهی از تولیدکنندگان به ازای هر کیلو ۳۸ هزار تومان خریداری شده و سود ۱۵ هزار تومانی آن روانه جیب دلالان می شود.

,

این کارآفرین نمونه بسیجی بیان کرد: بارها در جلسات مختلف با حضور مسئولان این مشکل بیان شده اما هیچ کس به فکر تولیدکنندگان نیست و همین امر تولید را با مشکل مواجه کرده است.

,

وی یادآور شد: افرادی که قصد ورود به عرصه تولید را دارند، پیش از هر کاری با چشم باز تصمیم بگیرند، با کارشناسان حوزه مربوطه در جهاد کشاورزی مشورت کنند و با توجه به وضعیت بازار تصمیم نهایی را اتخاذ کنند.

,

بهره برداری از شرایط مساعد پرورش انواع ماهی ها نیازمند عزم جدی مسئولان استانی است

, بهره برداری از شرایط مساعد پرورش انواع ماهی ها نیازمند عزم جدی مسئولان استانی است, بهره برداری از شرایط مساعد پرورش انواع ماهی ها نیازمند عزم جدی مسئولان استانی است,

نخعی عنوان کرد: استان کرمان علاوه بر اینکه پهناورترین پهنه کشور را داراست، منابع غنی نیز در اختیار دارد و شرایط بسیار مناسبی برای پرورش انواع ماهی را دارد اما بهره مندی از این شرایط نیازمند عزم جدی مسئولان است.

,

این کارآفرین نمونه بسیجی تاکید کرد: متاسفانه مسئولان ما تنها به فکر نگه داری میز خود هستند و مشکلات تولیدکنندگان و راهکارهای حل آن ها چندان اهمیتی برای آن ها ندارد.

,

وی ادامه داد: رهبر انقلاب بارها در سخنان خود بر اهمیت تولید داخل و تکیه بر توان ملی تاکید کردند، بر اساس مطالعات انجام شده نیازهای یک کشور بررسی می شود، بر این اساس می توان فعالیت های اقتصادی را به نحوی مطلوب انجام داد.

,

نخعی تصریح کرد: همه این اقدامات برای مسئولان اجرایی در حد شعار است و کار را به جایی رسانده اند که تولیدکنندگان بدون حضور مسئولان و سدهای آهنین آن ها بهتر می توانند کار کنند.

,

این کارآفرین نمونه بسیجی متذکر شد: همه امید ما به انتخابات ۱۴۰۰ است تا این بار افراد جهادی که حرف و عمل آن ها یکی است در مسند کار قرار گیرند تا شرایط را برای تولیدکنندگان هموار کند.

,

تعطیلی واحدهای تولیدی راهکار آسان مسئولان برای حل مشکلات تولیدکنندگان

, تعطیلی واحدهای تولیدی راهکار آسان مسئولان برای حل مشکلات تولیدکنندگان, تعطیلی واحدهای تولیدی راهکار آسان مسئولان برای حل مشکلات تولیدکنندگان,

وی افزود: متاسفانه مسئولان در اداره های مختلف برای راحت شدن کار خود به دنبال تعطیل کردن واحدهای تولیدی هستند، در سیستم فعلی دولت هیچ یک از مسئولان به فکر تولیدکنندگان نیستند.

,

نخعی گفت: اگرچه در کشور مشکلاتی همچون مبارزه با کرونا، تحریم های ظالمانه و مشکلات اقتصادی متعدد وجود دارد اما دلیل نمی شود تولید را رها کنند، در حال حاضر بزرگترین مشکل ضعف مدیریتی مسئولان فعلی است.

,

این کارآفرین نمونه بسیجی بیان کرد: اگرچه بسیج نقش چندانی در رفع مشکلات ما ندارد اما همواره در کنار تولیدکنندگان ایستاده و ما را حمایت کرده است اما تولیدکنندگان را رها نکرده است.

,

وی یادآور شد: مهم ترین نیازمندی فعلی تولیدکنندگان ارائه تسهیلات مالی بلند مدت و ارزان قیمت است تا تولیدکنندگان بتوانند به واسطه آن ها تولیدات خود را در راستای کمک به شرایط کشور انجام دهند.

,

سیاست های پنهان مسئولان مانع خودکفایی در تولید محصولات مختلف

, سیاست های پنهان مسئولان مانع خودکفایی در تولید محصولات مختلف, سیاست های پنهان مسئولان مانع خودکفایی در تولید محصولات مختلف,

نخعی ابراز کرد: همه تولیدکنندگان به ویژه تولیدکنندگان بخش کشاورزی باید مورد حمایت قرار گردند چرا که بنا به فرموده مقام معظم رهبری اگه ما در این بخش خودکفا شویم و نیازمان به خارج از کشور محدود شود دیگر تحریم ها اثری نخواهد داشت.

,

این کارآفرین نمونه بسیجی توضیح داد: در حوزه شیلات چند نفر از تولیدکنندگان قدیمی استان با هزینه خود و بدون دخالت دولت اقدام به اصلاح نژاد محصولات خود کرده و اکنون بچه ماهی هایی را تولید می کنند که با نمونه اروپایی خود تفاوتی ندارند.

,

وی ادامه داد: همین اقدام سبب خودکفایی این محصول شده و از هزینه های گزاف ممانعت کرده حال آنکه بچه ماهی های تولیدی با قیمت کمتری در اختیار سایر تولید کنندگان قرار می گیرد.

,

نخعی در پایان خاطرنشان کرد: اما جای تاسف دارد که مسئولان ما ابتکار نیروهای داخلی را دست کم گرفته و تلاش بی وقفه ای برای واردات دارند، در شرایط کنونی نیاز است که دولت در سیاست های خود تجدید نظر کند.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه