اخبار داغ

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه:

بازداشت 12 کارمند متخلف و یک کارچاق‎کن حرفه ‎ای توسط حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه

بازداشت 12 کارمند متخلف و یک کارچاق‎کن حرفه ‎ای توسط حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه
رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه از اقدامات صورت گرفته برای مقابله با تخلفات کارکنان و مرتبطین با دستگاه قضا از جمله وکلای رسمی دادگستری گزارشی ارائه کرد و گفت: در ماه های اخیر 12 نفر از کارکنان دستگاه قضا در بخش های مختلف به اتهام ارتشاء دستگیر شده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام عبداللهی رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه از اقدامات صورت گرفته برای مقابله با تخلفات کارکنان و مرتبطین با دستگاه قضا از جمله وکلای رسمی دادگستری گزارشی ارائه کرد و گفت: در ماه های اخیر 12 نفر از کارکنان دستگاه قضا در بخش های مختلف به اتهام ارتشاء دستگیر شده اند. همچنین با 18 نفر از وکلایی که در بخش های مختلف قضایی برای اعمال نفوذ در پرونده ها با پرداخت رشوه تلاش می کردند بازداشت شدند و در همین زمینه یک کارچاق‎کن حرفه ای که به صورت علنی در مقابل یکی از مجموعه های قضایی فعالیت داشت، دستگیر شد.

رئیس قوه قضاییه در واکنش به این گزارش با تأکید بر لزوم برخورد با افراد فاسد در مجموعه مرتبطین با دستگاه قضا، تصریح کرد: مفسدین باید بدانند که وضعیت برای هر گونه فعالیت ناسالم در قوه قضاییه قرمز است. ما اجازه نمی دهیم چهره دستگاه کارآمدی که قضات آن بعضاً به صورت شبانه روزی در آن مشغول خدمت هستند و با اجاره نشینی و سختی زندگی خود را می گذرانند، با این نوع اقدامات موردی به گونه دیگری نشان داده شود. انتظار این است که جریان وکالت خودش نظارت داشته باشد تا فسادی در این مجموعه رخ ندهد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر مصدق معاون حقوقی قوه قضاییه نیز با اشاره به تأسیس اداره کل نظارت بر وکلا تأکید کرد: ایجاد این اداره کل برای اجرای تکلیفی است که قانون برای نظارت بر حوزه وکالت بر عهده قوه قضاییه گذاشته و در سال های گذشته به درستی اجرا نشده و ما می خواهیم این تکلیف قانونی را جدی بگیریم. به واسطه این نظارت در کار هیچ نهاد مدنی به ویژه نهاد وکالت دخالت صورت نخواهد گرفت و رویه دستگاه قضایی نیز اساساً این نیست که در امور دیگر نهادها دخالت نماید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,

انتهای پیام/ا

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه