اخبار داغ

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار یزد تشریح کرد

دلایل افزایش قیمت میوه در ماه‌های اخیر/ قیمت گوجه، سیب‌زمینی و پیاز در بازار کاهش می‌یابد

دلایل افزایش قیمت میوه در ماه‌های اخیر/ قیمت گوجه، سیب‌زمینی و پیاز در بازار کاهش می‌یابد
مشرف رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار یزد با اشاره به دلایل افزایش قیمت میوه در ماه‌های اخیر، گفت: در هفته آینده شاهد کاهش قیمت گوجه، سیب‌زمینی و پیاز خواهیم بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین مشرف، رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار یزد در گفتگو با یزدرسا، در خصوص علت افزایش قیمت میوه در استان، گفت: با توجه به اینکه امسال میوه‌های سردرختی مانند سیب و نارنگی کمتر شده و نسبت به سال قبل درختان باردهی کمتری داشته‌اند سبب افزایش این نوع میوه‌ها شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی صادرات را از دیگر عوامل افزایش قیمت میوه اشاره کرد و افزود: مواد اولیه کشاورزی مثل بذر، کود، سم و همچنین قیمت‌های کارگران روزمزد نسبت به سال‌های قبل افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته است.

,

مشرف یکی دیگر از دلایل افزایش قیمت میوه امسال را افزایش کرایه اعلام کرد و اظهار داشت: زمانی که گرانی‌های پی‌درپی را محاسبه کنید به علت‌های افزایش قیمت میوه خواهید رسید.

,

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار یزد به نقش دلالان در افزایش یا ثبات قیمت میوه اشاره و خاطرنشان کرد: زمانی که باغدار میوه‌ای را به قیمت سه یا چهار هزار تومان به دلال می‌فروشد، باید این مسئله را در نظر گرفت که هزینه‌های دیگری را هم دارد تا این میوه به دست مصرف‌کننده برسد و همین عدم اطلاع از این هزینه‌ها باعث شده تا بسیاری به این فکر کنند که دلال در افزایش قیمت میوه اثرگذار است.

,

وی اضافه کرد: مزد چیدن میوه و بسته‌بندی کردن آن، وجود میوه درجه دو و سه در بین محصولات که باید به شرکت‌های آب‌میوه‌گیری و غیره داده شود، با نگاه به این مسائل می‌بینیم که بین سه تا چهار هزار تومان هزینه برای دلال دارد تا محصول به دست مصرف‌کننده برسد که اگر باغدار بخواهد این محصول را به فروش برساند باید به همین میزان هزینه کند.

,

مشرف به کاهش 30 درصدی قیمت گوجه در بازار اشاره و خاطرنشان کرد: روند کاهش قیمت گوجه در هفته آینده ادامه خواهد داشت و اگر به همین روال پیش برود و سرمازدگی و تگرگ پیش نیاید رو به کاهش خواهد بود.

,

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار یزد در خصوص قیمت پیاز در بازار، گفت: در حال حاضر پیازهای مناطق گرمسیری طی چند روز آینده به بازار عرضه می‌شود که طبیعتاً شاهد کاهش قیمت خواهیم بود.

,

وی در پایان، گفت: اینکه قیمت دیگر محصولات کاهش پیدا کند مشخص نیست چون بحث صادرات و کمبود میوه از دلایل اصلی افزایش قیمت میوه در برهه کنونی است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه