اخبار داغ

سامانه مهر کریمانه چه کمک هایی برای رسیدگی به خانواده های محروم کرد؟

ابتکاری از بسیجیان اصفهان برای مقابله با کرونا

ابتکاری از بسیجیان اصفهان برای مقابله با کرونا
معاون اجتماعی سپاه صاحب‌ الزمان (عج) استان اصفهان گفت: اولین کاری در بحث شیوع کرونا انجام دادیم این بود که یک بانک اطلاعاتی جامعی از خانواده های نیازمند راه اندازی و شناسایی کردیم و سامانه مهر کریمانه به صورت بر خط و آنلاین راه اندازی شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از صاحب نیوز؛از بسیج و بسیجی که صحبت می کنیم ناخودآگاه ذهنمان به سمت جنگ تحمیلی و اعزام نیرو‌های مردمی به جبهه ‌های حق علیه باطل می رود؛ بسیج آذرماه 58 به فرمان رهبر کبیر انقلاب اسلامی تأسیس شد و با پایان جنگ و تقویت نیرو‌های نظامی کشور، بسیج با رویکرد خدمات مختلف فرهنگی، علمی، اجتماعی فعالیت های خود را ادامه داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

بسیجیان پس از جنگ با حضور در مناطق محروم فعالیت های جهادی از قبیل عمرانی، پزشکی و فرهنگی و آموزشی را دنبال کردند؛ رتبه های کشور جهانی در عرصه های علمی، فرهنگی و ورزشی از دیگر فعالیت های بسیجیان بود.

,

بسیجیان سال های اخیر با توجه به مشکلات معیشتی و اقتصادی در کشور فعالیت های جهادی خود را افزایش دادند؛ گروه های جهادی و دانشجویی اصفهان با حضور در مناطق محروم استان سیستان و بلوچستان، چهار محال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد و مناطق حاشیه شهر و استان اصفهان شتافتند.

,

همچنین بسیجیان جهادی اصفهان با ورود ویروس کرونا به کشور برنامه های جدیدی مانند رزمایش مواسات و تهیه و توزیع کمک های مومنانه و بسته های معیشتی برنامه ریزی کردند و کمک به خانوده های نیازمند و به خصوص خانواده هایی که از کورنا آسیب دیدند را در دستور کار خود قرار دادند.

,

غربالگری، ضدعفونی معابر و اماکن سطح استان، تهیه و توزیع بسته های معیشتی و بهداشتی، ایجاد کارگاه های تولید ماسک و حضور در بیمارستان ها و کمک به کادر درمان از جمله فعالیت های بسیجیان پس از شیوع کرونا در اصفهان است.

,

اما از آنجایی که استان اصفهان در برهه های مختلف انقلاب اسلامی از پیروزی انقلاب اسلامی تا جنگ تحمیلی، مدافعان و مدافعان امنیت و تا امروز نقش آفرینی منحصر به فردی در سطح کشور داشتنه و بیش از 23 هزار شهید در دوران دفاع مقدس و بیش از 100 شهید مدافع حرم و مدافع امنیت تقدیم انقلاب کرده است، این بار هم در بحث شیوع کرونا با ایجاد سامانه ای برای شناسایی و رسیدگی به خانوده های نیازمند هم خوش درخشیدند.

,

این سامانه علاوه بر شناسایی خانواده های نیازمند، توزیع بسته های میعشتی، لوازم تحریر و جهیزیه را در دستور کار خود قرار داده است.

,

راه اندازی سامانه مهر کریمانه برای اولین بار در سطح کشور

, راه اندازی سامانه مهر کریمانه برای اولین بار در سطح کشور, راه اندازی سامانه مهر کریمانه برای اولین بار در سطح کشور,

ناصر چاووشی در این زمینه با تبریک هفته بسیج به خبرنگار صاحب نیوز گفت: اولین کاری در بحث شیوع کرونا انجام دادیم این بود که یک بانک اطلاعاتی جامعی از خانواده های نیازمند راه اندازی و شناسایی و سامانه مهر کریمانه به صورت بر خط و آنلاین راه اندازی کردیم.

, صاحب نیوز,

معاون اجتماعی سپاه صاحب‌ الزمان (عج) استان اصفهان اظهار کرد: تاکنون 180 رکورد اطلاعاتی که موبوط به خانوده های نیازمند بر اساس کد ملی این خانواده ها ثبت شده است؛ این اطلاعات ثبت شده تجمع اطلاعاتی است که در بانک های اطلاعاتی سازمان و نهادهای حماتی در سطح استان وجود داشته است.

,

چاووشی با توضیح اینکه برای هر کد ملی سرپست خانواده یک پرونده در این سامانه تشکیل شده است و مشخص است که این خانواده های نیازمندی هایی دارند، بیان کرد: بر اساس این سامانه که بود که مرحله اول کمک مومنانه را در فرودین ماه و اردیبهشت ماه با توزیع یک هزار بسته های غذایی داشتیم.

,

وی اضافه کرد: یکی از موضوعاتی که هم قبل از شیوع کرونا و هم بعد از شیوع در حال انجام بود، تهیه و توزیع جهیزیه بین خانواده های نیازمند است.

,

تهیه و توزیع 800 سری جهیزیه در سطح استان اصفهان

, تهیه و توزیع 800 سری جهیزیه در سطح استان اصفهان, تهیه و توزیع 800 سری جهیزیه در سطح استان اصفهان,

معاون اجتماعی سپاه صاحب‌ الزمان (عج) با بیان اینکه توانستیم 800 سری جهیزیه تاکنون تهیه و توزیع کنیم، خاطر نشان کرد: 200 سری جهیزیه دیگر روز بسیج در سراسر استان اصفهان توزیع می شود؛ این جهیزیه ها شامل 22 قلم اجناس مورد نیاز یک خانواده از کالاهای ساخت ایران است.

,

اجرای طرح هر پایگاه یک خدمت به مناسبت هفته بسیج

, اجرای طرح هر پایگاه یک خدمت به مناسبت هفته بسیج, اجرای طرح هر پایگاه یک خدمت به مناسبت هفته بسیج,

وی اضافه کرد: بخشی از فعالیت ها مربوط به هفته بسیج است، طرح هر پایگاه یک خدمت در سطح استان و تمامی پایگاه های مقاومت بسیج اجرا می شود و خدمات رسانی اجتماعی انجام می شود.

,

چاووشی در پایان گفت: یکی از این خدمات برای تحکیم بنیان خانواده در بحث کرونا مشکلات احتمالی به واسطه کرونا می تواند در خانواده های ایجاد شود، یک کارگاه آموزشی آنلاین در این زمینه برنامه ریزی کردیم و کمک کنیم که از آسیب های اجتماعی احتمالی جلوگیری کنیم.

,

این فعالیت های جهادی بخشی از فعالیت های بسیجیان استان اصفهان است که با کمک های مردمی و خیرین در حال انجام است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه