اخبار داغ

حسینی:

عادی سازی روابط با اسرائیل نقاب را از چهره نفاق برداشت/ عربستان در حال قبح زدایی از عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی است

عادی سازی روابط با اسرائیل نقاب را از چهره نفاق برداشت/ عربستان در حال قبح زدایی از عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی است
رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی اظهار کرد: بحث عادی سازی روابط به ۱۰سال پیش باز می گردد و امروز رسمی شده است و قبلا هم بوده است و نقاب نفاق از چهره برداشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید محمد حسینی، رییس دانشگاه مذاهب اسلامی اظهار کرد: عادی سازی روابط امارات بحرین و اسراییل یک مساله روز است و یک تفرقه در جهان اسلام ایحاد کرده اساسا، از زمان شکل گیری این رژیم همواره دغدغه مسلمانان جهان موضوع آزادی فلسطین بوده و حقی مردم فلسطین دارند که  باید ستانده شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی افزود: بحث عادی سازی روابط به ۱۰سال پیش باز می گردد و امروز رسمی شده است و قبلا هم بوده است و نقاب نفاق از چهره برداشت.
,
 
,
این استاد دانشگاه با اشاره به برخی از بازیگران این عرصه گفت: ترامپ در ماجرای عادی سازی روابط نقش مهمی داشته است، او با کره شمالی به مذاکره نشست اما راه به جایی نبرد، به جمهوری اسلامی چقدر پیغام و واسطه فرستادند و خواستند گفت وگویی داشته باشند تا ایران از مواضع خود عقب بنشیند، تهدید کردند و سردار ما را شهید کردند حتی مدتها شماره تماس می داد و می گفت که با من تماس بگیرید اما هیچ موفقیتی در کارنامه او وجود نداشته است.
,
 
,
حسینی ادامه داد: او فکر می کرد که مجددا رییس جمهور می شود اما نشد، در تعهد معامله قرن او ارتفاعات جولان را به رژیم صهیونیستی ملحق کرد و اقدامات این چنیتی را انجام داد و کشورهای دیگر را وادار کرد که اینم مسئله را بپذیرند. او برخی از کشورهای منطقه را با خود همراه کرد، وزیر خارجه آمریکا رسما این موضوع را اعلام کرد و با نیروهای منطقه خواستند ائتلافی شکل بدهند اما راه جایی نبرد.
,
 
,
رییس دانشگاه مذاهب اسلامی عنوان کرد: نتانیاهو بازیگر دوم این موضوع بود، او حدود ۲۵ سال تلاش کرده تا به رغم بحران داخلی یک نکته مثبتی را ایجاد کند و به رسمیت شناساند اسراییل را یک موفقیت می دانست، همکاری های اطلاعاتی هدف دیگر او بود. البته جمهوری اسلامی در این باره به کشورهای اطراف هشدار داد. پس از مصر و اردن در سال ۱۹۸۰ و رسمی شناختن اسراییل امارت و بحرین سومین و چهارمین کشور عربی بودند که آن را به رسمیت می شناسند.
,
 
,
وی افزود: در بین کشورهای عربی نقش بن سلمان و عربستان در سایه است و بحرین قدرتی نیست. آل خلیفه هیچ پایگاه مردمی ندارد، او مجری و عروسک خیمه شب بازی عربستان است.
,
 
,
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت دهم گفت: امارات یک کشور ثروتمند است و فکر می کند با این حرکت‌ها می تواند اقداماتی را در منطقه ایجاد کند و با تکیه بر این ثروت و جمعیت  می خواهد اهداف خود را به نتیجه برساند.
,
 
,
حسین یبا عنوان اینکه با مدیریت عربستان کشورهای عربی به مقابله با اسلام واقعی در منطقه گرایش یافتند، گفت: در داستان یمن حتی امارت ورود پیدا کرد، در سوریه و لیبی و حتی عراق برای تجزیه این کشور ورود پیدا کرده است، امارت سعی کرده کارهای خود را در مطقه مطرح کند. برای اینکه ننگ توجیهاتی هم دارند.
,
 
,
وی افزود: اینها به این فکر می کنند که امریکا از منطقه می رود و می خواهند خود را در منطقه پر رنگ نشان دهند. آنها به دنبال جایگزینی برای آمریکا در منطقه هستند و به همین خاطر است که با آن هم پیمان شده و او را به رسمیت می شناسند.
,
 
,
رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی با بیان اینکه عربستان در حال قبح زدایی از عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی است گفت: بن سلمان می خواهد نوچه های خود را جلو بفرست تا قبح زدایی کند، او نگران افکار عمومی جهان اسلام است، اینها می خواهند شرایط عادی شود و بعدها عادی سازی را نمایش دهند.
,
 
,
وی در انتها بیان کرد: این ماجرا باعث هماهنگی بین تمام گروه ها و احزاب فلسطین شده است، برخی افراد حماس در عربستان بازداشت شده اند، امروز تکلیف فلسطینی ها روشن است باید آنها با جبهه مقاومت همراه باشند.
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
,
 
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه