اخبار داغ

در گفت و گویی عنوان شد؛

شهر تازه تاسیس یکه سعود، محصور در حلقه مشکلات زیرساخت های شهری

شهر تازه تاسیس یکه سعود، محصور در حلقه مشکلات زیرساخت های شهری
با توجه به اینکه شهر تازه تاسیس یکه سعود دارای مناطق مسکونی پراکنده است و این پراکندگی منظر این شهر را به یک جزیره شبیه کرده، در حال حاضر این شهر تازه تاسیس با مشکل فقدان زیرساخت های شهرسازی دست و پنج نرم می کند که ساماندهی این وضعیت به اختصاص اعتبارات نیازمند است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر اترک، پس از گذشت سال ها، اصلی ترین مطالبه مردمان منطقه یکه سعود واقع در بخش جرگلان از شهرستان راز و جرگلان که با تلاش ها و پیگیری های بسیاری همراه بود سرانجام در سال گذشته منطقه یکه سعود که از سه روستای حسن آباد، یکه سعود بالا و یکه سعود پایین تشکیل شده بود به شهر تبدیل شد و حدود دو ماه قبل نیز برای این شهر، شهردار انتخاب شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک,

حال این شهر تازه تاسیس با هفتصد هکتار وسعت که بیشتر به جزیره ای متشکل از سه منطقه سکونتی پراکنده شبیه است برای اینکه به شهری توسعه یافته تبدیل شود به اقدامات عمرانی بسیاری نیاز دارد.

,

در همین باره، جابر خالدی، اولین شهردار شهر یکه سعود که حدود دو ماه است سکان داری شهرداری یکه سعود را بر عهده گرفته است در گفت و گو با عصر اترک اظهار کرد: شهر یکه سعود بیش از شش هزار نفر سکنه دارد که اهالی این شهر مردمانی خونگرم، همدل، اهل همکاری و خیر هستند.

,

وی تصریح کرد: با این وجود، یکه سعود تنها نام یک شهر را به یدک می کشد درحالیکه هیچ یک از زیرساخت های لازم عمرانی را دارا نیست و برای رفع مشکلات دغدغه های این منطقه شهری باید برنامه های کوتاه، میان و بلند مدت را تهیه و اجرای آنها را در دستور کار قرار دهیم.

,

این مقام مسئول عنوان کرد: منظر این شهر به عللی از جمله بی توجهی و عدم نظارت دستگاه های اجرایی ذی ربط و حتی زیاده خواهی برخی از اهالی این منطقه به تصرف غیر مجاز املاکی بدون هیچ سند و مدرکی منجر شده است که در حال حاضر مناطق پراکنده این شهر با یکدیگر ارتباط موثری ندارند.

,

خالدی در ادامه بیان کرد: علاوه بر اینکه از تمامی شهروندان یکه سعود خواستار هستیم تا طبق قوانین شهرسازی به تملک و انجام ساخت و سازها اقدام کنند، در عین حال، بر اساس قانون با متخلفانی که بر خلاف مقررات شهرسازی عمل کنند، برخورد قانونی خواهد شد.

,

وی تصریح کرد: ساکنان خارج از حریم فعلی شهر یکه سعود درصورتیکه خارج از ضوابط ساخت و ساز عمل کنند طبق قانون ماده 100 با آنان برخورد می شود و بناهای غیر مجازی که ساخته شوند، تخریب خواهند شد.

,

وی همچنین به معابر معیوب و غیر مهندسی موجود در این شهر نیز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر این وضعیت یکی از مشکلات اصلی این شهر است که مخاطراتی را برای شهروندان یکه سعود بوجود آورده است.

,

شهردار یکه سعود درباره انجام اقدامات برای رفع مشکلات عمرانی شهر یکه سعود عنوان کرد: طرح هادی شهر یکه سعود تهیه شده که پیش بینی می شود به زودی به تصویب برسد که در این طرح هادی، حریم و محدوده شهر یکه سعود و نوع کاربری های آن مشخص شده است.

,

شهردار یکه سعود بیان کرد: در این شهر باید ارائه خدمات عمومی موثری از جمله جمع آوری مناسب پسماندها و سهولت بازیافت آنها همچنین انتقال انرژی های تجدید پذیر را امکان پذیر کنیم.

,

خالدی افزود: ایجاد شبکه سراسری روشنایی معابر برای ارتقای امنیت شهروندان در این شهر از جمله اقداماتی است که باید اجرایی شود.

,

وی خاطر نشان کرد: ایجاد شبکه حمل و نقل عمومی کارآمد برای شهریکه سعود را طراحی خواهیم کرد تا اجرایی شود.

,

وی افزود: درصدد هستیم در آینده نزدیک با ایجاد زیرساخت های مناسب، مسیرهای دوچرخه سواری در این شهر را آماده سازی کنیم.

,

شهردار یکه سعود همچنین به انجام مطالعه طرح ساماندهی رودخانه یکه سعود و جمع آوری آب های سطحی این شهر نیز اشاره کرد و گفت: برای اجرای این طرح حدود 40 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

,

وی درباره اجرای شهر هوشمند در یکه سعود نیز بیان کرد: برای ایجاد یک شهر هوشمند، ابتدا باید بر توسعه ابعاد اجتماعی شهر متمرکز شویم سپس به سوی پیشرفت های تکنولوژی شهری حرکت کنیم.

,

وی در ادامه با تاکید بر این نکته که ابتدا باید شهری انسان محور داشته باشیم، بیان کرد: پایداری، انعطاف پذیری و ارتقای کیفیت زندگی باید در کنار سرمایه گذاری و تکنولوژی قرار بگیرند.

,

خالدی در خاتمه در پاسخ به این سوال که برای تحقق توسعه عمرانی و شهرسازی یکه سعود چه مسیری باید در پیش گرفته شود، عنوان کرد: به طور قطع در شرایط کنونی درآمدهای شهرداری تازه تاسیس یکه سعود پاسخگوی رفع بسیاری از کمبودها را نخواهد کرد.

,

شهردار یکه سعود تصریح کرد: با این وجود، باید تمامی فرصت های این شهر را بررسی و ارزیابی کرد و از ظرفیت های موجود به گونه ای بهره برداری کنیم تا این هدفگذاری مسیر درستی را طی کند.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه