اخبار داغ

با کوهی از اراده و همت میسر می شود؛

ایجاد کارآفرینی و اشتغال، برای بانوان سرپرست خانوار و بد سرپرست ایرانشهری

ایجاد کارآفرینی و اشتغال، برای بانوان سرپرست خانوار و بد سرپرست ایرانشهری
نازبانو کلکلی، کار آفرین نمونه بسیجی شهرستان ایرانشهر گفت: سال جهش تولید سالی برای خودکفایی و گسترش کارگاه های تولیدی است تا خودمان تولید کننده و خودکفا باشیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون  چند سالی است که مقام معظم رهبری در نامگذاری سال ها، بر روی موضوع اقتصاد تاکیدات فراوانی کرده است‌.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون ,
با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی و اهمیت توجه به آن می توان علاوه بر این که زمینه تحقق این مسئله را فراهم کرد، بستری را برای رشد، توسعه و بهبود شرایط کسب و کار و اشتغال در شهرستان ایرانشهر در نظر گرفت.

کار آفرینی نیازمند عزم راسخ است

نازبانو کلکلی نمونه یک زن بسیجی کارآفرین و الگو است، زنی که توانسته موانع تولید را پشت سر بگذارد و تولید کننده موفقی باشد، او یک بسیجی با همت و تلاشی ستودنی است و علاوه بر این که تعاون و همکاری را به نمایش گذاشته، به اقتصاد مقاومتی نیز در عمل عینیت بخشیده و به یک کارآفرین نمونه تبدیل شده است.

ناز بانو کلکلی، بانوی بسیجی کارآفرین در شهرستان ایرانشهر در این رابطه به خبرنگار ما بیان کرد: از سال ۶۶ به بعد به محض گذراندن دوره ها و آموزش هایی که لازمه اشتغال زایی بودند، برای ایجاد شغل از طریق سوزن دوزی وارد عمل شدم.

وی افزود: در آن زمان وارد بسیج شدم و توانستم کارگاهی در کلاتان بمپور به نام صنعتگران سوزن دوز بلوچ تاسیس کنم و با برگزاری دوره ها و آموزش های مربوط به این رشته برای بسیجیان شغل ایجاد و گواهینامه مهارت برای آنان صادر کنم تا بتوانند به وسیله آن برای دریافت وام اقدام کنند.

این صنعتگر ایرانشهری اظهار کرد: این کار روزنه کوچکی جهت ایجاد کارآفرینی خانگی و در آمدزایی، برای بانوان شهرستان ایرانشهر محسوب شد و من هم سپس کارهای تولیدی آن ها را خریداری و به بازار عرضه می کردم.
 
,
,
, کار آفرینی نیازمند عزم راسخ است, کار آفرینی نیازمند عزم راسخ است,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, ,

این بانوی کارآفرین بسیجی ادامه داد: بیش ترین هدف بنده ایجاد اشتغال و کار آفرینی برای بانوان بی سرپرست و بد سرپرست بود که بتوانند منبع در آمدی برای گذراندن زندگی خود و فرزندانشان داشته باشند.

وی اضافه کرد: در کنار کارگاه تولیدی سوزن دوزی و حصیر بافی، خانه بومی گردی در شهرستان بمپور را راه اندازی کردم که به گردشگران با هزینه بسیار اندک و جزئی خدمات ارائه می دهد.

این کارآفرین بسیجی در ادامه، عنوان کرد: کارها و اثرهای سوزن دوزی کارگاه ما منحصر به فرد بوده و الگوی تولید آن ها به گذشته های دور بر می گردد، یعنی آن زمان ها که شاهزادگان از این گونه لباس ها که بدون طرح و نقشه ای دوخته می شد، استقبال می کردند و تفاوت تولیدات جدید امروزی این است که بروز رسانی شده و به بازار عرضه می شوند.

کلکلی گلایه ای از مسئولان داشت و گفت: زنان کارآفرین با مشکل کمبود سرمایه روبرو هستند، چرا که تولیدکننده هستیم و برای گسترش کار خود احتیاج به وام با درصد پایین داریم تا کار را رونق دهیم.

وی در پایان تصریح کرد: بنابر گفته های رهبر عزیزمان که امسال را سال جهش تولید نام گذاری کردند باید کارگاه های بیشتری را گسترش دهیم و خودمان تولید کننده و خودکفا باشیم، لذا در این مسیر نیازمند کمک و همراهی مسئولان هستیم.



انتهای پیام/
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه