اخبار داغ

مسئول بسیج جامعه کارگری خراسان جنوبی:

واحدهای تولیدی خراسان جنوبی در رزمایش کمک مومنانه خوش درخشیدند/ گره‌گشایی بسیج کارگری از 10 واحد تولیدی مشکل‌دار

واحدهای تولیدی خراسان جنوبی در رزمایش کمک مومنانه خوش درخشیدند/ گره‌گشایی بسیج کارگری از 10 واحد تولیدی مشکل‌دار
محمدی گفت: از ابتدای امسال تاکنون حدود 25 واحد تولیدی مشکل‌دار شناسایی شده است که با پیگیری‌های انجام شده، مشکل 10 واحد تولیدی رفع شده و بقیه نیز در حال پیگیری است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی محمدی مسئول بسیج جامعه کارگری خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: هر ساله به مناسبت هفته بسیج برنامه‌های متعددی در بخش بسیج کارگری پیش‌بینی می‌شد، اما متاسفانه امسال به دلیل محدودیت‌هایی که با شیوع ویروس کرونا ایجاد شده است، بسیاری از این برنامه‌ها لغو شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان،,

وی با اشاره به دیدار با خانواده‌های شهدای کارگری استان و سرکشی از آسیب‌دیدگان و متوفیان کارگری در حین کار به عنوان برنامه‌های بسیج کارگری در این هفته، گفت: همچنین سومین گام رزمایش کمک‌های مومنانه بسیج کارگری و بخش تولید استان امروز آغاز می‌شود.

,

مسئول بسیج کارگری خراسان جنوبی با بیان این‌که واحدهای تولیدی استان در گام اول و دوم کمک‌های مومنانه حضور پرشور و قابل تقدیری داشتند، بیان کرد: با آغاز گام سوم این رزمایش، کارخانه سیمان قاین 400 بسته غذایی به ارزش 200 میلیون تومان (هر بسته 500 هزار تومان) تهیه کرده است که این بسته‌ها امروز در بین نیازمندان توزیع خواهد شد.

,

محمدی یادآور شد: در ادامه گام سوم رزمایش کمک‌های مومنانه، واحدهای تولیدی دیگری نیز بسته‌های غذایی را تهیه و توزیع خواهند کرد.

,

وی عنوان کرد: خوشبختانه واحدهای تولیدی استان از جمله کویرتایر، کارخانه سیمان قاین، زغال سنگ طبس و ... علی‌رغم شرایط اقتصادی نامناسب و مشکلات متعدد، در رزمایش کمک‌های مومنانه خوش درخشیدند.

,

, ,

استقبال کارگران و کارفرمایان از طرح شیفت ایثار

, استقبال کارگران و کارفرمایان از طرح شیفت ایثار, استقبال کارگران و کارفرمایان از طرح شیفت ایثار,

مسئول بسیج کارگری خراسان جنوبی همچنین با اشاره به برگزاری طرح شیفت ایثار در واحدهای تولیدی استان، بیان کرد: این طرح مورد استقبال مدیران و کارگران واحدهای تولیدی قرار گرفت که طی آن کارگران به صورت داوطلبانه، کارهای بر زمین مانده واحدهای تولیدی را انجام می‌دهند.

,

محمدی با اشاره به برگزاری رزمایش خودحفاظتی در حدود 25 واحد تولیدی استان در هفته قبل، عنوان کرد: هدف از این رزمایش که توسط پایگاه‌های بسیج کارگری برگزار شد، تمرین و آمادگی برای اتفاقات و تهدیدات احتمالی، حوادث کار یا حمله دشمن بود.

,

وی همچنین از برگزاری طرح شهید برونسی به منظور حمایت از کالای ایرانی در واحدهای تولیدی استان خبر داد و گفت: کارگران، کارفرمایان، نخبگان علمی و صاحب نظران به صورت زنجیره‌ای برای بالابردن بهره‌وری تولید در این طرح همکاری دارند و در زمینه‌هایی از جمله تأمین مواد اولیه، فروش، مشاوره برای افزایش بهره‌وری و ... از واحدهای تولیدی حمایت می‌کنند.

,

رفع مشکل از 10 واحد تولیدی با پیگیری‌های بسیج

, رفع مشکل از 10 واحد تولیدی با پیگیری‌های بسیج, رفع مشکل از 10 واحد تولیدی با پیگیری‌های بسیج,

مسئول بسیج کارگری خراسان جنوبی با بیان این‌که طرح شهید کریمی نیز در واحدهای تولیدی استان اجرا می‌شود، اظهار کرد: هدف از اجرای این طرح رفع موانع تولید است و همکاران ما در واحدهای تولیدی، کارخانه‌های مشکل‌دار را شناسایی می‌کنند.

,

محمدی ادامه داد: بسیج کارگری با پیگیری و مطالبه‌گری مشکلات واحدهای تولیدی جهت رفع آن اقدام می‌کند. اگر مشکلات در سطح استان و شهرستان‌ها قابل حل باشد آن را از طریق کارگروه ستاد رفع موانع تولید و کمیسیون کارگری شورای تامین استان پیگیری می‌کنیم و اگر مشکل نیاز به پیگیری در سطح ملی داشته باشد، آن را به سازمان بسیج کارگری و کارخانجات کشور، ارجاع می‌دهیم.

,

وی تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون حدود 25 واحد تولیدی مشکل‌دار شناسایی شده است که با پیگیری‌های انجام شده، مشکل 10 واحد تولیدی رفع شده و بقیه نیز در حال پیگیری است.

,

وی افزود: از جمله مشکلات واحدهای تولیدی می‌توان به کمبود مواد اولیه، بازار فروش، مشکلات اداری و دریافت مجوز، ابطال کارت بازرگانی و عدم ترخیص کالا یا دستگاه‌ها از گمرک اشاره کرد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه