اخبار داغ

در گفت‌وگو با یک کارآفرین مطرح شد؛

از تحصیل در دانشکده سپیده کاشانی تا مدیر نمونه یونسکو/ فارغ‌التحصیلان رشته‌های هنر منتظر استخدام دولت نباشند

از تحصیل در دانشکده سپیده کاشانی تا مدیر نمونه یونسکو/ فارغ‌التحصیلان رشته‌های هنر منتظر استخدام دولت نباشند
تک خارانی گفت: فارغ التحصیلان دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای باید خودشان آستین همت را بالا زده و به فکر ایجاد شغل برای خود و دیگران باشند فارغ التحصیلان رشته‌های هنری نباید منتظر شغل‌های دولتی و استخدام باشند چراکه هنر را فراگرفته و فقط نیاز به عزم و اراده برای ایجاد کسب و کار دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عصمت تک‌خارانی کارآفرین نمونه استان خراسان‌جنوبی و مدرس دانشکده سپیده کاشانی بیرجند در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: در سال ۱۳۸۸ در رشته طراحی دوخت مقطع کاردانی از دانشکده سپیده کاشانی بیرجند فارغ‌التحصیل شدم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان،,

وی افزود: پس از فارغ‌التحصیلی آموزشگاه آزاد طراحی دوخت با نام ترنم مهر را راه‌اندازی و در سال ۸۹ شرکت تعاونی آموزشی تاسیس کردم.

,

این کار آفرین نمونه که فارغ التحصیل دانشگاه فنی و حرفه‌ای است، بیان کرد: پس از راه‌اندازی شرکت تعاونی درسم را در کنار کار در مقطع کارشناسی و پس از آن کارشناسی ارشد ادامه دادم.

,

تک‌خارانی عنوان کرد: از سال ۱۳۹۵ در دانشکده سپیده کاشانی بیرجند در رشته طراحی دوخت تدریس می‌کنم و در آموزشگاه نیز فعالیت دارم.

,

, ,

وی در خصوص موفقیت و مدارکی که کسب کرده، اظهار کرد: در سال ۱۳۹۶ مدیر نمونه از یونسکو شدم، مدرک دکترای افتخاری هنر از کانادا و اروپا را دارم و در سال ۹۸ نیز موفق به کسب مدرک تخصصی طراحی دوخت از دانشگاه توکیو و دانمارک شدم.

,

کارآفرینی برای 7 نفر

, کارآفرینی برای 7 نفر, کارآفرینی برای 7 نفر,

مدیر آموزشگاه خیاطی ترنم‌مهر با بیان این‌که تاکنون برای ۷ نفر کارآفرینی کردم، گفت: رشته طراحی دوخت یک رشته هنری است و باید فارغ التحصیلان در این‌گونه رشته‌ها برای خود و دیگران کار آفرینی کنند؛ با توجه به این‌که نمی‌توان منتظر استخدام و مشاغل دولتی بود من نیز پس از فارغ التحصیلی از اولین مقطع تحصیلی به فکر راه‌اندازی آموزشگاه طراحی دوخت افتادم و خوشبختانه در کنار آن توانستم درسم را ادامه داده و بحث آموزش در کنار درس و راه‌اندازی شرکت تعاونی را نیز دنبال کنم و به مرحله اجرا برسانم.

,

تک‌خارانی با بیان این‌که مدل کسب و کارم آموزشی است، افزود: با توجه به این‌که آموزشگاه طراحی دوخت راه‌اندازی کردم بیشتر کارم در حوزه آموزش است و بسیار کم کار دوخت انجام می‌دهم.

,

وی ادامه داد: در راستای آموزش طراحی دوخت سال گذشته برای بانوان روستای سرچاه تازیان دوره آموزشی طراحی دوخت را به صورت رایگان برگزار کردم.

,

, ,

مدرس دانشکده سپیده کاشانی بیرجند که خود دانشجوی دانشگاه فنی و حرفه‌ای بوده و اکنون در همین دانشگاه تدریس می‌کند در خصوص تحصیل در این دانشگاه، عنوان کرد: با توجه به این‌که هر دانشگاهی چارت آموزشی خود را دارد، تحصیل در دانشگاه و در هر رشته‌ای نیاز به تلاش دانشجو دارد.

,

تک خارانی ادامه داد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای به دلیل این‌که بحث حرفه آموزی را دنبال می‌کند کارگاه‌های متعددی برای هر رشته دارد و دانشجو به صورت عملی کار را انجام می‌دهد در صورتی که در دانشگاه‌های دیگر شاید کارگاه‌ها مانند کارگاه‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای نباشد لذا تحصیل در دانشگاه فنی و حرفه‌ای بیش از آنکه تئوری باشد عملی است.

,

وی در خصوص تعداد افرادی که سالانه از آموزش طراحی دوخت در آموزشگاه بهره‌مند می‌شوند، خاطرنشان کرد: به طور میانگین هر سال، ۱۰۰ هنرآموز با حضور در دوره‌های آموزشی طراحی دوخت مهارت طراحی دوخت را می‌آموزند.

,

این کار آفرین نمونه عنوان کرد: در حال حاضر به دلیل بیماری کرونا دوره‌های آموزشی آموزشگاه و کلاس‌های دانشگاه به صورت مجازی برگزار می‌شود.

,

, ,

تک خارانی خطاب به سایر فارغ التحصیلان دانشگاه فنی که تاکنون موفق به ایجاد کسب و کار نشدند، توصیه کرد: به نظر من فارغ التحصیلان دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای باید خودشان آستین همت را بالا زده و به فکر ایجاد شغل برای خود و دیگران باشند؛ فارغ التحصیلان رشته‌های هنری نباید منتظر شغل‌های دولتی و استخدام باشند چراکه هنر را فراگرفته و فقط نیاز به عزم و اراده برای ایجاد کسب و کار دارند.

,

وی با بیان این‌که هم اکنون از کارم رضایت دارم، گفت: برای راه‌اندازی آموزشگاه تسهیلاتی دریافت نکرده و در سال 1387 با 15 میلیون تومان سرمایه اولیه کارم را آغاز کردم.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه