اخبار داغ

گزارش میدانی از کف بازار:

یک بام و دو هوای جهاد کشاورزی و صمت/کسی مسئولیت را به عهده نمی‌گیرد

یک بام و دو هوای جهاد کشاورزی و صمت/کسی مسئولیت را به عهده نمی‌گیرد
روز سه شنبه در بازار تبریز هر کیلوگرم مرغ بطور متوسط ۳۶ هزار تومان به فروش می‌رسید، هرچند هستند فروشگاه‌هایی که حتی قیمت خود را بالاتر یا پایین‌تر به فروش می‌رساندند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تبریزبیدار، در روزهای کرونایی که گویا بازار به حال خود رها شده و ابر و باد و مه و خورشید به گرانی قیمت‌ها دامن می‌زنند، بازار مرغ دچار اتفاقات کم نظیری شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تبریزبیدار,

 در کمتر از یک هفته یا بهتر است بگوییم در کمتر از چند روز، به قیمت مرغ در بازار به یکباره ۱۰ هزار تومان اضافه شد.

,

حدود یک ماه قبل به دلیل کمبود نهاده‌ها در بازار و افزایش قیمت نهاده، قیمت مرغ از ۱۴۴۰۰ تومان به ۲۰۴۰۰ تومان افزایش یافت، اما بعد از گذشت مدت کوتاهی از این مصوبه ستاد تنظیم بازار، هر کیلوگرم مرغ در بازار تبریز در محدود ۲۵ تا ۲۷ هزار تومان به فروش ‌رسید. اما در چند روز اخیر دوباره قیمت مرغ افزایش عجیب و غریبی یافت و در فروشگاه های تبریز به یکباره از محدوده ۲۶ تا ۲۷ هزار تومان به ۳۶ هزار تومان افزایش یافت.

,

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی این افزایش کم سابقه قیمت مرغ را موضوع سراسری دانسته و معتقد است مرغ در تمام استان های کشور به یک قیمت عرضه می شود.

,

نه نهاده هست نه جوجه

, نه نهاده هست نه جوجه, نه نهاده هست نه جوجه,

اکبر فتحی می گوید: قیمت بازار را باید سازمان صنعت، معدن و تجارت کنترل کند و ما در این موضوع نقش نداریم.

,

وی روند صعودی قیمت ها را متاثر از نهاده های دامی دانسته و می افزاید: در یک مقطع زمانی در مرغداری های سطح کشور نهاده های دامی و  جوجه ریزی کاهش یافته و در این زمان نتیجه خود را نشان می دهد و ما این شرایط را پیش بینی کرده بودیم.

,

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی ابراز امیداواری می کند که از هفته آینده قیمت مرغ به حالت نرمال باز می گردد.

,

از سوی دیگر رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی، موضوع را متوجه جهاد کشاورزی می داند.

,

حبیب امین زاده می گوید: پیگیر هستیم تا مرغ ها را از مرغداری به قیمت مصوب تحویل بگیریم اما مرغی نیست که تحویل بدهند.

,

وی با تاکید بر وجود مشکل در تامین مرغ، علت تفاوت قیمت در فروشگاه های سطح شهر را چنین بیان می کند: هر فروشگاهی از کشتار گاه خاصی مرغ تحویل می گیرد و دلیل نرخ های متفاوت می تواند ناشی از این موضوع باشد.

,

بر اساس گزارش میدانی، روز سه شنبه در بازار تبریز هر کیلوگرم مرغ بطور متوسط ۳۶ هزار تومان به فروش می‌رسید، هرچند هستند فروشگاه‌هایی که حتی قیمت خود را بالاتر یا پایین‌تر به فروش می‌رساندند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه