اخبار داغ

فرمانده سپاه خرم‌آباد:

طرح «شهید حاج قاسم سلیمانی» در خرم‌آباد آغاز شد/ حضور ۷۶۵ بسیجی در پایش محله محور

طرح «شهید حاج قاسم سلیمانی» در خرم‌آباد آغاز شد/ حضور ۷۶۵ بسیجی در پایش محله محور
سرهنگ بازگیر، فرمانده سپاه خرم‌آباد با اشاره به آغاز طرح «شهید حاج قاسم سلیمانی» در خرم‌آباد، گفت: در راستای مدیریت و کنترل اپیدمی بیماری کرونا به شیوه محله محور و خانواده محور، 765 نفر از بسیجیان خواهر و برادر شهرستان در قالب تیم‌های مراقبتی، نظارتی و حمایتی وارد عمل می‌شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرافلاک، طرح «شهید حاج قاسم سلیمانی» در قالب هر «خانه یک پایگاه سلامت» عصر امروز با حضور فرمانده سپاه خرم‌آباد و جمعی از مسئولان، در پایگاه سلامت حضرت سمیه (س) محله علوی خرم‌آباد آغاز شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خبرافلاک,

سرهنگ ماشاءالله بازگیر در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرافلاک اظهار داشت: در راستای اجرای طرح «شهید حاج قاسم سلیمانی»، سپاه ناحیه خرم‌آباد با همکاری دانشگاه علوم پزشکی لرستان پنج کمیته شامل کمیته‌های آموزش، مراقبت، رهگیری، حمایتی و عملیاتی را تشکیل داده است.

,

وی مدیریت و کنترل اپیدمی بیماری کرونا به شیوه محله محور و خانواده محور را از اهداف طرح مذکور عنوان کرد و افزود: سه کمیته آموزش، مراقبت و رهگیری تحت مسئولیت مستقیم علوم پزشکی بوده و کمیته‌های حمایتی، قرنطینه خانگی و عملیاتی با محوریت و فعالیت بسیجیان است.

,

فرمانده سپاه ناحیه خرم‌آباد با اشاره به استقرار تیم‌های مراقبتی سه نفره در پایگاه‌های سلامت عنوان کرد: ۳۲۱ نفر از خواهران بسیج به‌صورت شیفتی در کمیته‌های مراقبتی حضور یافته و ۲۷۷ نفر از برادران در تیم‌های حمایتی برای ضدعفونی محلات، قرنطینه خانگی و توزیع بسته‌های حمایتی بین خانواده‌های دارای بیمار مبتلابه کرونا وارد عمل می‌شوند.

,

وی با اشاره به فعالیت ۱۶۵ تیم نظارتی بسیج خرم‌آباد در محلات خاطرنشان کرد: در کل استان لرستان چهار هزار نفر شامل طرح‌شده که از این تعداد، سه هزار و ۴۰۰ نفر بسیجیان نواحی استان هستند و در خرم‌آباد در یک شیفت ۷۶۵ بسیجی به‌کارگیری می‌شوند.

,

مریم کوشکی، در این مراسم با اشاره به اجرای چهارماهه، طرح شهید سلیمانی اظهار داشت: طرح شهید سلیمانی در قالب تیم‌های مراقبتی، حمایتی و نظارتی با ۷۷۱ محله در کل استان و پوشش مناطق روستایی و شهری آغاز به کارکرده است.

,

وی افزود: تیم‌های مراقبتی در سطح پایگاه سلامت شامل مراقبین سلامت و تیم‌های داوطلب برای رهگیری و مراقبت از بیماران چه به‌صورت حضوری و غیرحضوری در محله خودشان است.

,

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی لرستان عنوان کرد: تیم‌های نظارتی بر نحوه اجرای شیوه‌نامه‌های بهداشتی در اماکن، رستوران‌ها، ترددها و محدودیت‌ها نظارت می‌کنند.

,

وی بابیان این‌که برای هر شهر یک نقاهتگاه در نظر گرفته‌شده است خاطرنشان کرد: تیم‌های حمایتی تحت کنترل بسیج بوده به‌طوری‌که خانواده‌های آسیب‌دیده از کرونا با تأمین دارو و مواد غذایی موردحمایت قرار می‌دهند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه