اخبار داغ

الگوی جهانی فداکاری یک قشر؛

بسیج باز هم پیش قدم‌ حل بحران‌ها شد/ مراجعه گسترده بسیجیان به مرکز اهدای خون کرمانشاه

بسیج باز هم پیش قدم‌ حل بحران‌ها شد/ مراجعه گسترده بسیجیان به مرکز اهدای خون کرمانشاه
بسیجیان کرمانشاهی پس از اعلام خبر کاهش مراجعه به مراکز اهدای خون، با اهدای خون خود به یاری بیماران شتافتند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد، سال ها پیش بسیجیانی بودند که در جبهه حق علیه باطل دفاع مقدس، خون خود را در راه حفظ میهن و جان هموطنان خود فدا کردند. هنوز هم این راه ادامه دارد اما به طریقی دیگر.

پس از انتشار اخبار ناگواری در خصوص کاهش میزان مراجعه مردم به مراکز اهدای خون، مردم بار دیگر احساس تکلیف کرده تا به یاری نیازمندان به خون بشتابند.

بر همین اساس بسیجیان نیز که در عرصه های مختلف نشان داده اند برای حل بحران ها پیش قدم می شوند در این امر نیز پیش قدم شدند و در روزهای گذشته مراجعه قابل توجهی به مرکز اهدای خون کرمانشاه داشتند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,
,
,
,
,

, ,

در همین خصوص مدیر کل انتقال خون استان کرمانشاه به مرصاد گفت:  با اطلاع‌رسانی انجام‌ شده، مردم در خصوص اهدای خون مراجعه خوبی در استان دارند و از این بابت باید از آنها تشکر و قدردانی کنیم.

,

مدیرکل انتقال خون کرمانشاه افزود: طی این مدت بسیاری از افراد به صورت خانوادگی و دسته جمعی برای اهدای خون آمده بودند که برای ما بسیار با ارزش است.

,

وی خاطر نشان کرد: این حضور مردم نشان می دهد هنوز پای کار هستند و مردم هر وقت نیاز باشد به کمک همنوعان می‌شتابند.

,

وی ضمن گرامیداشت هفته بسیج خاطر نشان کرد: در هفته جاری نیز به مناسبت هفته بسیج گروه‌های مختلف بسیجی همانند تمامی صحنه‌های دیگر از جمله زلزله، سیل، کرونا، آسیب‌های اجتماعی و ... این بار هم پای کار آمدند و از همان ابتدای هفته فرمانده بسیج سپاه ناحیه کرمانشاه با تعدادی از همکاران برای اهدای خون در مرکز حضور پیدا کردند.

,

, ,

صالحی فر گفت: البته این برنامه اهدای خون توسط بسیجیان از ۲۰ روز قبل شروع شده و هر روز بین ۱۵ تا ۲۰ نفر از یک یا دو پایگاه با هماهنگی قبلی در پایگاه های اهدا خون حضور پیدا می کنند.

,

وی خاطر نشان کرد: همچنین اتاق اصناف و بسیجیان اصناف و بازاریان از ابتدای هفته بسیج هر روز یک اتحادیه برای اهدای خون حضور پیدا کردند و تا پایان هفته بسیج این کار ادامه خواهد داشت.

,

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه بیان داشت: از آنجا که نیاز به خون همیشگی است و مختص به زمان خاصی نیست همیشه به اهداکننده نیاز داریم.

,

وی ادامه داد: همان طور که مستحضرید خون و پلاکت طول عمر بالایی برای ذخیره سازی ندارند بنابراین اگر در مدت کوتاهی افراد زیادی برای اهدای خون حضور پیدا کنند متضرر می شویم و ممکن است تاریخ خونها بگذرد بنابراین اگر مستمر و همیشگی یک تعداد حضور پیدا کنند بسیار مناسب است.

,

, ,

صالحی فر افزود: شخص استاندار هم روز جمعه گذشته برای اهدای خون در مرکز انتقال خون حضور پیدا کرد و در ستاد کرونا نیز تصویب شد که همه ادارات و ارگانهای دولتی و غیردولتی بحث اهداء خون را در دستور کار قرار دهند و به صورت گروهی برای اهداء حضور پیدا کنند.

,

وی گفت: در طول هفته گذشته حضور خوب بسیجیان و مردم سبب شد که الان وضعیت خون استان قابل قبول باشد.

,

وی اظهار داشت: با توجه به فصل سرما و شرایط جوی ممکن است اهدا خون کم شود لذا خواهشمند است روزهای باقیمانده از سال مردم همچنان همراه و همپایی این اداره کل جهت اهداء خون باشند.

,

صالحی فر بیان داشت: افرادی که برای اولین بار اهدای خون داشتند خانمها ۴ ماه و آقایان ۳ ماه پس از اولین اهداء می توانند دوباره خون اهدا کنند تا تبدیل به اهدا کننده مستمر شوند.

,

, ,

وی همچنین به وضعیت اهدای پلاسما در استان اشاره و خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیاز بیشتری به پلاسمای بهبود یافتگان کووید ۱۹ داریم بنابراین از افرادی که دچار بیماری کووید ۱۹ شده و یک ماه از بهبودی آنها گذشته درخواست می‌کنیم به این مرکز مراجعه و پلاسمای خود را اهدا کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه