اخبار داغ

رئیس اتحادیه نانوایان زنجان:

سهمیه آرد نانوایی‌ها تغییری نکرده است/ اختصاص آرد فوق‌العاده به 50 نانوایی زنجان

سهمیه آرد نانوایی‌ها تغییری نکرده است/ اختصاص آرد فوق‌العاده به 50 نانوایی زنجان
رئیس اتحادیه نانوایان زنجان با تاکید بر اینکه هیچ مشکلی در تامین آرد نانوایی‌ها وجود ندارد، گفت: سهمیه آرد هیچ‌کدام از نانوایی‌ها تغییری پیدا نکرده و مردم، نگران تامین نان مورد نیاز خود نباشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کمال الماسی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: مدتی، آردهای غیرقانونی وارد استان می‌شد که حدود 50 درصد از نانوایی‌ها در کنار سهمیه خود چند کیسه از این آردها نیز خریده و استفاده می‌کردند که دولت، یک قیمت در بازار آزاد برای گندم، تعیین کرد که سبب گرانی آرد شد و به همین سبب این نانوایی‌ها نیز نتوانستند آرد را خریداری کنند و فقط از سهمیه قبلی خود استفاده می‌کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با تاکید مجدد بر اینکه سهمیه آرد نانوایی‌ها هیچ‌گونه تغییری پیدا نکرده است، تصریح کرد: البته در هر منطقه‌ای که نیاز باشد و مردم در مشکل باشند افزایش سهمیه را اِعمال می‌کنیم.

,

الماسی با بیان اینکه افزایش سهمیه آرد صرفا با درخوست متصدی نانوایی اِعمال نمی‌شود، خاطرنشان کرد: اتحادیه نانوایان، سازمان صمت، اداره کل غله و کارشناسان کارگروه آرد و نان استان این موضوع و درخواست را بررسی و رصد می‌کنند و حتی بازرسان نامحسوسی هم داریم که رصد می‌کنند و اگر واقعا نیاز باشد، سهمیه را افزایش می‌دهند تا مشکلی در تامین نان مورد نیاز مردم نباشد.

,

رئیس اتحادیه نانوایان زنجان افزود: گندم و آرد مورد نیاز استان برای امسال در سیاوها ذخیره شده و هیچ‌گونه مشکلی در تامین آرد نداریم.

,

وی با بیان اینکه متاسفانه برخی‌ها با شایع‌سازی، جو روانی ایجاد می‌کنند، گفت: همین الان اگر به نانوایی‌ها سر بزنید، نان اکثر آن‌ها اضافه می‌ماند.

,

الماسی با بیان اینکه ممکن است در برخی شهرک‌ها یا مجتمع‌های مسکونی، کمبود نان باشد، اظهار داشت: همانطور که گفته شد این مورد نیز رصد شده و در صورت نیاز، آرد فوق‌العاده به آن‌ها تزریق می‌شود.

,

وی افزود: در ماه گذشته برای نزدیک به 50 واحد نانوایی به دلیل اینکه مشتری‌شان زیاد بود، سهمیه آرد فوق‌العاده اختصاص یافت.

,

رئیس اتحادیه نانوایان زنجان با بیان اینکه در صورت هرگونه تعطیلی اصناف و بازار، نانوایی‌ها به هیچ عنوان تعطیل نیستند، گفت: نانوایی‌ها فقط مجاز به تعطیلی هفتگی خود هستند که آن هم مشخص است و هرگونه تعطیلی غیر از آن تخلف بوده و برخورد می‌شود.

,

وی با بیان اینکه طبق بررسی‌های انجام شده و تایید استاندار محترم، بیش از 85 درصد نانوایی‌ها پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند، خاطرنشان کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در نانوایی‌ها یک موضوع 2 طرفه بوده و مشتریان نیز باید این موضوع را رعایت کنند.

,

الماسی اظهار داشت: نانوایی‌ها تذکر لازم را داده و حتی بر روی درب ورودی خود نیز نوشته‌اند که مشتریان از ماسک استفاده کنند اما بازهم برخی مشتریان بدون ماسک مراجعه می‌کنند و حتی مواردی از درگیری هم بین مشتری و نانوا گزارش شده است.

,

وی با بیان اینکه از مشتریان انتظار می‌رود پروتکل‌های بهداشتی را در نانوایی‌ها رعایت کنند، افزود: از جمله این پروتکل‌ها استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی در صفوف نانوایی و پرداخت هزینه نان با استفاده از دستگاه کارتخوان است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه