اخبار داغ

آمادگی نوصهیونیست‌ها برای خوش‌خدمتی؛

سودان مانعی برای مقاومت فلسطین می‌شود

سودان مانعی برای مقاومت فلسطین می‌شود
فرماندهان سودانی در دیدار با هیأت صهیونیست و در راستای عادی‌سازی روابط خود، اعلام کردند که می‌توانند از ارسال سلاح به گروههای مقاومت حاضر در نوار غزه جلوگیری کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یک هیأت نظامی صهیونیست در هفته جاری به خارطوم پایتخت سودان سفر و با مسئولان نظامی این کشور دیدار کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
منابع آگاه به روزنامه الاخبار لبنان گفتند که این هیأت، مذاکرات چند ساعته‌ای با مسئولان نظامی سودان داشته است، ولی «عبدالفتاح البرهان» رئیس «شورای حاکمیت» و فرمانده کل نیروهای مسلح سودان در این نشست حضور نداشته است.
,
 
,
به گفته این منابع، گزارش این دیدار در اختیار البرهان قرار گرفت و مهمترین مسائلی که مطرح شد، «همکاری نظامی در مبارزه با تروریسم به صورت کلی» بوده است.
,
 
,
این منابع همچنین خبر دادند که منظور هیأت اسرائیلی و فرماندهان سودانی از مبارزه با تروریسم، «همکاری اطلاعاتی برای جلوگیری از قاچاق سلاح به نوار غزه و در نتیجه تأمین امنیت دریچه آفریقا» است.
,
 
,
در واقع صهیونیستها با کمک فرماندهان سودانی قصد دارند مانع از ارسال سلاح به گروههای مقاومت حاضر در نوار غزه شوند.
,
 
,
رادیو ارتش اسرائیل هم خبر داد که این سفر، مقدمه‌ای برای سفر یک هیأت بزرگتر صهیونیستی است که طی هفته‌های آتی برای بررسی توافقنامه‌های مشترک در زمینه‌های کشاورزی، اقتصادی و آبیاری عازم خارطوم خواهد شد.
,
 
,
این سفر در حالی صورت گرفته که دولت کنونی سودان نتوانسته است مطالبات اقتصادی و مدنی شهروندان این کشور را برآورده کند و گرانی بی‌سابقه‌ای، تورم را در این کشور افزایش داده است.
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
,
منبع: فارس
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه