اخبار داغ

فرمانده سپاه فجر فارس:

فارس در موضوع کمک‌های مومنانه استان اول کشور است/ توزیع ۵۰هزار بسته معیشتی در سراسر استان فارس

فارس در موضوع کمک‌های مومنانه استان اول کشور است/ توزیع ۵۰هزار بسته معیشتی در سراسر استان فارس
فرمانده سپاه فجر فارس گفت: در مرحله سوم نهضت کمک مومنانه که تا قبل از دهه فجر ادامه دارد تاکنون بیش از ۱۵۰هزار بسته آماده شده و امروز نیز مصادف با سالروز تشکیل بسیج، ۵۰هزاربسته معیشتی در سراسر فارس توزیع خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سرویس اقتصادی شیرازه، سردار بوعلی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تبریک فرارسیدن هفته بسیج، گفت: بسیج یک فرهنگ است و در یک ساختار خلاصه نمی شود، این فرهنگ ریشه در دین و باور قرآن دارد و بسیج هر جا و در هر عرصه ای که نیاز باشد برای خودش کار تعریف می کند و وارد می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شیرازه,
وی با بیان اینکه از نظر شکلی نیز تشکیل بسیج ده ها میلیونی مدنظر بوده که الحمدلله این شکل گرفته و امروز شاهدیم بسیج در عرصه های مختلف حضور پیدا کرده و نقش آفرینی می کند، افزود: پایگاه های مقاومت، یگان های رزم، حضور بسیجیان در مرزها و 22 قشر تخصصی مانند دانشجویی، اصناف، هنرمندان، کارگری و گروه های جهادی از جمله بخش های مختلف بسیج هستند.
,
 
,
فرمانده سپاه فجر با بیان اینکه بسیج باید خودش را برای مقابله با هر مسئله ای آماده کند و ظرفیت های مردم و جامعه را بشناسد، گفت: بسیج مبتنی بر همه ظرفیت های مردم است و تمام سازمان هایی که مسئولیت و وظیفه ای بر عهده دارند اگر در انجام آن مسئولیت با مسئله و مشکل مواجه باشند بسیج  به کمک آنان می آید، 
,
 
,
سردار بوغلی با تاکید بر اینکه موضوعات فرهنگی یکی از رسالت های مهم بسیج و بُعد فرهنگی بسیج بسیار برجسته است، بیان کرد: فعالسازی دارالقران ها و مهدهای قرانی در سراسر استان، راه اندازی هزاران حلقه تربیتی صالحین بسیج،  توجه به مسائل هنری و رسانه ای نظیر تشکیل 250 گروه سرود که در ایام اخیر برای در محلات و بیمارستان ها برای حفظ روحیه مردم و کادر درمان حاضر شدند و راه اندازی 4 مرکز آفرینش هنری بسیج از جمله فعالیت های فرهنگی بسیج در فارس بوده است.
,
 
,
وی در تشریح فعالیت های محرومیت زدایی سپاه و بسیج، گفت: در سطح ملی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء در پروژه های ملی نظیر ساخت پالایشگاه، راه سازی، سد سازی، تولید بنزین و سایر صنایع پروژه های بسیار مهمی را اجرا کرده که منجر به خودکفایی کشور و بی نیاز شدن از واردات شده است.
,
 
,
فرمانده سپاه فجر فارس با بیان اینکه در استان فارس نیز 4 قرارگاه سپاه با هدف محرومیت زدایی تشکیل شده است، گفت: قرارگاه شهید اسکندری شیراز در 15 محله بیش از 2 هزار پروژه کوچک تا بزرگ  تعریف کرده و گروه های جهادی نیز در این زمینه فعال هستند.
,
 
,
سردار بوعلی ادامه داد: 29 پروژه نیز برای قرارگاه جوادالائمه که مسئولیت محلات کم برخوردار در شهرستان ها را بر عهده دارد تعریف شده و قرارگاه پیشرفت و آبادانی نیز 6 دهستان را تحت پوشش قرار داده است.
,
 
,
وی خاطرنشان کرد: قرارگاه بسیج سازندگی نیز با 2 هزار گروه جهادی در سراسر استان فارس و فراتر از آن مشغول به فعالیت های جهادی و محرومیت زدایی است که از سال گذشته تا امروز 135 میلیارد تومان اجرای پروژه داشته است.
,
 
,
سردار بوعلی خاطرنشان کرد: 600 گروه جهادی آماده اجرای پروژه های محرومیت زدایی در خارج از استان فارس هستند و برای نمونه 30 خانه در استان لرستان برای محرومان ساخته شده و 100 خانه نیز در استان خوزستان پس از سیل ساخته شده است.
,
 
,
وی با تاکید بر اینکه مردم فارس در موضوع کمک مومنانه درخشان ظاهر شده اند، گفت: عملکرد مردم و خیرین فارس فراتر از پیش بینی ها بوده و استان فارس در موضوع کمک های مومنانه استان اول کشور است، طِی دو مرحله بیش از 2 میلیون بسته معیشتی به ارزش بیش از 600 میلیارد تومان بین اقشار محروم توزیع شده و لازم است از نماینده ولی فقیه در استان فارس و همچنین استاندار محترم تشکر کرده و تاکید کنم این موفقیت حاصل همدلی و انسجام در استان فارس و همکاری مردم و تمام نهادها بوده است.
,
 
,
فرمانده سپاه فجر با بیان اینکه با تلاش نواحی و اقشار بسیج تاکنون بیش از 40 هزار نفر خون خود را برای کمک به بیماران اهدا کرده اند، گفت: در مرحله سوم نهضت کمک مومنانه که تا قبل از دهه فجر ادامه دارد تاکنون بیش از 150 هزار بسته آماده شده و در روز 5 آذر نیز که مصادف با سالروز تشکیل بسیج است 50 هزار بسته معیشتی در سراسر فارس توزیع خواهد  شد.
,
 
,
وی با بیان اینکه طرح همیار سلامت با هدف  بیماریابی، مراقبت از بیماران و کمک به کادر درمان با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی و استانداری فارس آغاز شده است، گفت: محور این طرح مراکز جامع سلامت هستند و پایگاه های مقاومت بسیج هرکدام مسئول محله خود بوده و فعالیت هایی نظیر  ضدعفونی محلات و به کمک به بیماریابی را انجام می دهند.
,
 
,
سردار بوعلی با تجلیل از رسانه ها در موضوع پوشش نهضت کمک مومنانه و تاکید بر اینکه ترویج فرهنگ کار خِیر بسیار مهم است، گفت:  54 گروه جهادی در 18 مرکز درمانی استان به یاری کادر بهداشت و درمان شتافته و 890 نفر در این راستا مشغول به فعالیت هستند. 
,
 
,
وی در رابطه با نقش بسیج در موضوع مقابله با احتکار کالاهای اساسی، گفت: طِی روزهای اخیر و پس از انعقاد تفاهم نامه با دادگستری، تعزیرات و جهاد کشاورزی بیش از 42 میلیارد تومان کالاهای اساسی که احتکار شده بود کشف شده اند.
,
 
,
فرمانده سپاه فجر خاطرنشان کرد: در زمینه حضور بسیج  در موضوع ورزش و جوانان طِی برنامه 5 ساله 300 سالن سرپوشیده به سالن های استان اضافه و 150 هزار متر مربع افزایش داشته و در نظر داریم در هر شهرستان یک پایگاه استعدادیابی ورزش های رزمی با محوریت قهرمانان کشوری تاسیس کنیم.
,
 
,
سردار بوعلی با بیان اینکه استان فارس با توجه به دارا بودن ظرفیت های عظیم باید دارای تیم مختلف ورزشی در لیگ های برتر و معتبر کشور باشد، گفت: این یکی از مطالبات مهم مردم است و فارس می تواند در سطح لیگ برتر فوتبال دارای تیم باشد لذا سپاه فجر برنامه های هدفمندی برای حمایت از تیم فجر شهید سپاسی در دستور کار قرار داده و لازم است تمام نهادها نیز از تیم های مختلف ورزشی فارس برای حضور در لیگ های معتبر کشوری حمایت کنند.
,
 
,
انتهای پیام/
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه