اخبار داغ

چالش این روزهای شهروندان تربتی؛

سریال ادامه دار جولان سگ‌های ولگرد در حاشیه شهر تربت‌ حیدریه

سریال ادامه دار جولان سگ‌های ولگرد در حاشیه شهر تربت‌ حیدریه
تعداد زیادی از شهروندان تربت‌ حیدریه از وجود سگ‌های ولگرد در خیابان‌ها و به‌ خصوص مناطق حاشیه شهر ابراز نگرانی کرده‌اند و خواستار رسیدگی شهرداری به این موضوع هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ تعداد زیادی از شهروندان تربت‌ حیدریه از وجود سگ‌های ولگرد در خیابان‌ها و به‌ خصوص مناطق حاشیه شهر ابراز نگرانی کرده‌اند و خواستار رسیدگی شهرداری به این موضوع هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

سگ‌ها، آسایش ما و فرزندان کوچک ما را تهدید می‌کنند

, سگ‌ها، آسایش ما و فرزندان کوچک ما را تهدید می‌کنند,

یکی از شهروندان تربت‌ حیدریه در گفت‌وگو با خبرنگار ما می‌افزاید: وجود سگ‌های ولگرد و بلاصاحب در آخر محله ابریشم، امنیت و آسایش ما و فرزندان کوچکمان را تهدید می‌کند و خواهش داریم که صدای ما را به مسئولان شهرداری برسانید.

,

شهروند دیگری می‌گوید: مسئولان متولی خودشان اگر ساکن این محله بودند، آیا تحمل این وضع را داشتند؟

,

شهروند دیگری با ارسال عکسی برای خبرنگار ما، از وجود سگ‌ های ولگرد در میدان اصلی شهر گله می‌کند و می‌افزاید: مسئولان چه فکری برای جمع‌آوری سگ‌های ولگرد و مریض کرده‌اند؟

,

در گزارش میدانی خبرنگار ما از بعضی مناطق حاشیه‌ شهر تربت‌ حیدریه هم مانند حوالی میدان آزادگان یا همان پل چهارراه خواف و کوی امام که جمعیت زیادی از مردم حاشیه‌ شهر در آن‌جا سکونت دارند، جولان سگ‌های ولگرد به صورت گروهی درشب‌ها رویت شده است.

,

جرئت نداریم از خانه‌مان بیرون بیاییم

, جرئت نداریم از خانه‌مان بیرون بیاییم,

یکی از ساکنان روستای شیخ ابوالقاسم تربت‌ حیدریه که فاصله زیادی از شهر ندارد هم معترض به حضور سگ‌ها در جلوی برخی خانه‌هاست و می‌گوید: ما جرئت نداریم از خانه‌مان بیرون برویم؛ اگر صبح بخواهیم برای ورزش بیرون برویم، نمی‌توانیم تا دومتر از خانه‌مان جلوتر برویم و از آن‌جا که روستا ماشین یا واحدی ندارد، اگر صبح بخواهیم برای خرید به شهر بیاییم، مجبوریم تا کنار جاده پیاده برویم و آن‌جاست که سگ‌ها به آدم حمله می‌کنند.

,

قانون چه می‌گوید؟

, قانون چه می‌گوید؟,

این درحالی است که بر اساس بند ۱۵ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، جلوگیری از شیوع امراض مسری انسانی و حیوانی و جمع‌آوری حیوانات بلاصاحب و دفع حیوانات مریض، مزاحم و ولگرد از وظایف شهرداری‌هاست.

,

علاوه بر این قانون با استناد به بند ۳۱ ماده ۱۰ اساسنامه تشکیلات و سازمان دهیاری‌ها مصوبه ۲۱ بهمن ۱۳۸۰، دستورالعمل کنترل جمعیت سگ‌های ولگرد در سال ۸۷ تدوین و ابلاغ شده است.

,

در این دستورالعمل آمده است که سگ‌های ولگرد به عنوان یکی از عوامل اصلی حمله به انسان مطرح هستند که در موارد عدیده‌ای منجر به مرگ بالاخص اطفال می‌شود و موجب سلب آسایش عمومی در شهرها و روستاها شده و به عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل آلوده‌کننده پارک‌ها و تفرجگاه‌ها مطرح‌اند و سگ‌ها دارای قابلیت و پتانسیل تولیدمثل بسیار بالا بوده و به همین علت جمعیت سگ‌های ولگرد در صورت اجرانشدن برنامه‌های کنترل و مبارزه، سریعاً افزایش می‌یابد که مخاطرات فراوانی برای شهروندان به دنبال خواهد داشت.

,

به نظر می‌رسد درصورت عدم توجه شهرداری تربت‌ حیدریه به کنترل سگ‌های ولگرد و از طرفی با توجه به رشد سریع تعداد سگ‌های ولگرد، این مشکل به مرور زمان به یک تهدید جدی‌تر تبدیل خواهد شد.

,

شهرداری پاسخ می‌دهد

, شهرداری پاسخ می‌دهد,

محمد مقدم ، رئیس اداره هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری تربت‌ حیدریه در تشریح عملکرد و برنامه‌های شهرداری برای رفع معضل وجود سگ‌های ولگرد در مناطق حاشیه‌شهر می‌گوید: جلسات متعدد کارگروه سامان‌دهی حیوانات ولگرد در سطح شهرستان برگزار و در این جلسات از گروه‌های مردمی و سازمان‌های مردم‌نهاد حامی حیوانات دعوت شده است و با کمک شبکه دام‌پزشکی شهرستان، برای عقیم‌سازی سگ‌های بلاصاحب در سطح شهر اقدامات لازم انجام گرفته است.

,

جمع‌آوری سگ‌ها هر روز توسط 2 اکیپ شهرداری

, جمع‌آوری سگ‌ها هر روز توسط 2 اکیپ شهرداری,

وی می‌افزاید: اکیپ‌های جمع‌آوری سگ‌های ولگرد شهرداری در سطح شهر روزانه برای حمل این سگ‌ها به مکانی خارج از شهر اقدام می‌ورزند.

,

مقدم به ایجاد محلی در مرکز دفن پسماند شهرداری به منظور نگهداری از سگ‌های ولگرد جمع‌آوری‌شده اشاره می‌کند و می‌افزاید: با هماهنگی انجام‌شده، تالارها و رستوران‌های سطح شهر پسماندهای غذایی‌شان را برای انتقال به مرکز دفن پسماند برای خوراک سگ‌های ولگرد در اختیار قرار می‌دهند.

,

رئیس اداره هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری تربت‌ حیدریه در بخش دیگری از صحبت‌های خود به معدوم‌سازی و مرگ آرام سگ‌های مریض اشاره می‌کند و می‌گوید: تحویل سگ‌های سالم و دارای اصل و نژاد به متقاضیان در دستورکار شهرداری تربت‌ حیدریه است.

,

پیمانکار نداریم؛هر 3‌ماه یک جلسه کارگروه برگزار می‌شود

, پیمانکار نداریم؛هر 3‌ماه یک جلسه کارگروه برگزار می‌شود,

وی در پاسخ به این سوال که آیا شهرداری پیمانکاری برای جمع‌آوری سگ‌های ولگرد دارد یاخیر، می‌گوید: پیمانکار نداریم و این کار توسط نیروهای اجرایی و آموزش‌دیده خدمات شهری و در قالب دو اکیپ هر روز انجام می‌پذیرد.

,

مقدم در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر نحوه برگزاری جلسات کارگروه می‌افزاید: هر سه ماه یک‌بار این کارگروه برگزار می‌شود و با مشارکت تمامی اعضاست و شهرداری به عنوان دبیر کارگروه وظیفه پیگیری مصوبات را برعهده دارد.

,

اکیپ جمع آوری سگ‌ها باید بیشتر شود

, اکیپ جمع آوری سگ‌ها باید بیشتر شود,

وی خطاب به مردم گلایه‌مند از شرایط نامناسب برخی محله‌های حاشیه‌ شهر می‌گوید: ما باید در خدمات شهری شهرداری تلاش کنیم تا اکیپ‌های بیشتری را برای جمع‌آوری سگ‌های ولگرد برنامه‌ریزی کنیم و این انتظار را داریم که ضمن مشارکت فعال همه اعضای محترم کارگروه مربوط ، نهادهای مردمی در امر جمع‌آوری و نگهداری حیوانات ولگرد به ما کمک کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه