اخبار داغ

رئیس اتحادیه مرغ‌ فروشان خراسان شمالی مطرح کرد؛

تعیین قیمت شیر خام در چرتکه مباشران بدون پروانه/ مصوبات ساماندهی شیر خام همچنان روی کاغذ

تعیین قیمت شیر خام در چرتکه مباشران بدون پروانه/ مصوبات ساماندهی شیر خام همچنان روی کاغذ
حسین قاسم زاده گفت: مباشران خرید شیر خام از دامداری های استان، علاوه بر اینکه این کالای اساسی را از دامدار زیر قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار خریداری می کنند همچنین این کالای خام را بیش از هزینه سود تعیین شده به واحدهای صنفی می فروشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین قاسم زاده، رئیس اتحادیه لبنیات، مرغ‌ فروشان و قصابان مرکز خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار عصر اترک درباره گران شدن قیمت شیر خام در واحدهای صنفی مرکز استان اظهار کرد: ستاد تنظیم بازار کشور آخرین قیمت خرید شیر خام از دامداران را در سطح کشور چهار هزار و 500 تومان اعلام کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک,

قاسم زاده گفت: این در حالی است که مباشرانی در شهرستان بجنورد شیر خام را از دامداران استان با قیمت سه هزار تا سه هزار و 200 تومان خریداری می کنند و آنان این شیر خام را به کارخانجات لبنی، واحدهای صنفی و مراکز جمع آوری شیر عرضه می کنند.

,

وی تصریح کرد: این مباشران برای خرید شیر از دامداران فقط مجوز فعالیت از اداره کل دامپزشکی استان را دریافت کرده اند، با این وجود، آنان پروانه کسب ندارند.

,

وی بیان کرد: آنان شیر خام خریداری شده از دامدار با قیمت سه هزار تا سه هزار و 200 تومان را تا قیمت پنج هزار و یا حتی بیش از پنج هزار تومان به واحدهای صنفی عرضه می کنند تا به دست مصرف کننده برسد و این در حالی است که حداکثر قیمت شیر خام که باید به واحد صنفی عرضه شود چهار هزار و 850 تومان باشد که این کالای اساسی با احتساب 12 درصد سود واحد صنفی به مصرف کننده فروخته شود.

,

قاسم زاده در ادامه خواستار ورود و رسیدگی مسئولان اجرایی عضو ستاد تنظیم بازار استان برای نظارت، کنترل و مدیریت این وضعیت نابسامان خرید و عرضه شیر خام در استان شد.

,

وی یادآور شد: هنوز مصوبات کارگروه ستاد تنظیم بازار استان که دو ماه قبل برای ساماندهی این وضعیت اتخاذ شدند، اجرایی نشده اند و آن مصوبات بر روی کاغذ باقی مانده اند.

,

وی گفت: در این کارگروه مصوب شد که مباشران جمع آوری شیر در استان شناسایی و برای آنان پروانه کسب صادر شوند تا فعالیت آنان در این شبکه رسمی باشد.

,

رئیس اتحادیه لبنیات، مرغ‌ فروشان و قصابان مرکز خراسان شمالی افزود: در این کارگروه همچنین مصوب شد تا فرمانداری ها، بخشداری ها، دهیاری ها و شوراهای روستاها همچنین دامپزشکان قیمت مصوب شیر خام را به تمامی دامداران اعلام کنند تا کمتر از این نرخ مصوب شیر خود را به مباشران نفروشند و دامداران از مباشران فاکتور خرید دریافت کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه