اخبار داغ

در جلسه شورای اداری خراسان شمالی نهایی شد؛

مصوبات سفر نایب رییس مجلس برای استان خراسان شمالی

مصوبات سفر نایب رییس مجلس برای استان خراسان شمالی
در جلسه شورای اداری خراسان شمالی که با حضور نیکزاد، نایب رییس مجلس برگزار شد پس از بررسی کمبودهای عمرانی و سرمایه گذاری در استان، مصوباتی برای حل مشکلات این کمبودها اتخاذ شد تا با پیگیری های مسئولان ذی ربط تحقق آنها میسر شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر اترک، در این جلسه مصوب شد تا طی مدت یک هفته تیمی از سوی سازمان فرودگاه کشور برای ارزیابی نیازهای مورد نیاز فرودگاه بجنورد جهت رفع نقاط کور این فرودگاه و انجام نشست و برخاست هواپیماها در این فرودگاه تشکیل و طی مدت ۱۵ روز نسبت به عملیاتی شدن آن اقدام شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک,

براساس این مصوبات، قرار شد 60 هزار متر مکعب آب از سد به منظور راه اندازی سایت گیاهان دارویی اختصاص همچنین اخذ موافقت برای اختصاص رشته های پزشکی به دانشگاه آزاد خراسان شمالی انجام شود؛ اعتبارات ملی مصوب شده پیشین به صورت صدر در صد برای تکمیل کنار گذر بجنورد همچنین عملیات راهسازی محور بجنورد به جنگل گلستان اختصاص داده شود؛ طی مدت یک ماه اجرای عملیات راهسازی محورهای بجنورد-سنخواست-میامی- تهران همچنین اسفراین-جوین و اوغاز-باجگیران به قرارگاه خاتم الانبیا واگذار شود.

,

همچنین مصوب شد محموله قیر به منظور آسفالت معابر روستاهای استان در راستای اجرای طرح هادی روستایی اختصاص داده شود؛ اعتبار ملی برای عملیات راهسازی ۱۲۰ کیلومتر راه روستایی استان اختصاص داده شود و تکلیف خراسان شمالی در زمینه مدیریت پارک ملی گلستان به لحاظ اعتبارات و اختیارات نهایی شود.

,

براساس مصوبات جدید بنا شده است ۵ دستگاه ماشین آلات به بخشداری های استان و یک دستگاه ماشین آتش نشانی بلند مرتبه برای شهرداری بجنورد تامین شوند. طی مدت 10 روز منابع خرید قیر توسط وزارت کشور برای شهرهای زیر پنج هزار نفر استان اختصاص داده شود و تسهیلات با کارمزد هشت درصد به طرح های مصوب دهیاری ها همچنین ۱۰ میلیارد تومان تسهیلات با کارمزد چهار درصد به طرح های مصوب شهرداری های بجنورد، شیروان، اسفراین و آشخانه اختصاص داده شوند.

,

همچنین از محل اعتبارات مناطق محروم ۱۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت برای سرمایه گذاری در استان اختصاص داده شود. وزارت راه و شهرسازی تسهیلات برای احداث ۱۰ هزار واحد در شهرهای استان، پنج هزار هکتار زمین با کاربری مسکونی به منطقه گلستان شهر بجنورد، همچنین ۱۷ میلیارد تومان اعتبار برای اقدامات عمرانی در سایت های مسکن مهر استان اختصاص دهد و پنج هکتار زمین از محل گلستان شهر به شهرداری بجنورد اختصاص دهد.

,

مصوب شده است سرمایه گذاری های معدنی استان که بر عهده ایمیدرو بود به قرارگاه خاتم واگذار شود همچنین طی مدت 15 روز سازمان زمین شناسی کشور نیز نتایج مطالعات انجام شده در جنوب استان را به استان تحویل دهد و این مناطق را آزادسازی کند. سازمان توسعه تجارت خارجی کشور از محل اعتبارات عمرانی بلاعوض مبلغ چهار میلیارد تومان همچنین ۳۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض در اختیار استان قرار دهد تا پایانه صادراتی استان احداث شود. و طی مدت یکماه اختصاص اعتبارات علاج بخشی برای سد بیدواز اسفراین توسط وزارت نیرو تعیین تکلیف شوند.

,

به گزارش عصر اترک، در این جلسه مصوب شد تا اعتبارات لازم برای اجرای این مصوبات از محل اعتبارات ملی کشور به استان اختصاص داده شود.

,

به زودی در مجلس شورای اسلامی جلسه ای با حضور نایب رییس مجلس، نمایندگان وزارتخانه های ذی ربط و استاندار خراسان شمالی برای تعیین تکلیف و عملیاتی شدن این مصوبات برگزار خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه