اخبار داغ

یک کارشناس اقتصادی:

تحریم فرصت طلایی برای شناخت دشمن و مشکلات کشور است/ جاخوش کردن فرهنگ آمریکایی در ایران بر خلاف الگوی انقلابی

تحریم فرصت طلایی برای شناخت دشمن و مشکلات کشور است/ جاخوش کردن فرهنگ آمریکایی در ایران بر خلاف الگوی انقلابی
ابراهیم رزاقی گفت: رئیس جمهور در سخنانش تحریم را دلیل اصلی مشکلات کشور می دانددرحالی که تحریم یک فرصت طلایی برای شناختن دشمن و مشکلات کشور است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ابراهیم رزاقی، دکترای اقتصاد در رابطه با بیانات مقام معظم رهبری در شورای اقتصادی سران قوا در  گفتگو با خبرنگار عصراترک اظهار داشت: تورم های شدید به وجود آمده در دولت به این دلیل است که نمی خواهند، از ثروتمندان مالیات دریافت کنندچراکه خود دولت از ثروتمندان تشکیل شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ابراهیم رزاقی، دکترای اقتصاد در رابطه با بیانات مقام معظم رهبری در شورای اقتصادی سران قوا در  گفتگو با خبرنگار , عصراترک , اظهار داشت: تورم های شدید به وجود آمده در دولت به این دلیل است که نمی خواهند، از ثروتمندان مالیات دریافت کنندچراکه خود دولت از ثروتمندان تشکیل شده است.,

وی ادامه داد: آمریکا و اروپا در زمان تحریم ایران منع خرید نفت ایران را مطرح کردند در حالی که این اصلا مسئله مهمی نیست چراکه ایران می توانست با تبدیل نفت به فرآورده، اقتصاد را به گونه ای اداره کند که نیازی به نفت نباشد.

,

رزاقی گفت: با گذشت هفت سال از دولت دوازدهم تقریبا تمام نکاتی را که ترامپ می خواست، به صورت خواسته یا ناخواسته در کشور اجرایی شده است و ترامپ به اهداف خود در این زمینه رسید.

,

وی یادآور شد: ترامپ بارها مطرح کرد که جنگ نظامی با ایران هزینه های بالایی برای آمریکا دارد، به همین دلیل در این قسمت ورود نکرده و بطور مثال بعد از حمله ایران به پایگاه نظامی آمریکا در عراق، هیچ عکس العملی از آنها دیده نشد.

,

این کارشناس مسائل اقتصادی اضافه کرد: آمریکا تلاش کرده که اقتصاد در کشور ایران را به حدی پایین بیاورد که با بالارفتن فقر، مردم علیه دولت اقدام کنند.

,

وی با اشاره به اینکه قطعا وزیر امور خارجه می توانست با رایزنی های اقتصادی در سفارت خانه های ایران شرایط مطلوبی را برای کشور رقم بزند، گفت: این در حالی است که این دولت هیچ اعتقادی به این مسئله ندارد و گمان می کنند تمام دنیا آمریکا و اروپا است، زیرا با امید بستن به آمریکا صنایع هسته ای ایران را تعطیل کردند و اکنون نیز مجدد به آمریکا امید بسته اند.

,

رزاقی با بیان اینکه متاسفانه دشمن شناسی و واکنش در برابر دشمن در این دولت خنثی بود، گفت: اکنون کشور در شرایطی قرار گرفته، که 30 میلیون نفر بیکار بوده و 60 میلیون نفر زیرخط فقر هستند.

,

 

,

تحریم فرصت طلایی برای شناخت دشمن و مشکلات کشور است

, تحریم فرصت طلایی برای شناخت دشمن و مشکلات کشور است, تحریم فرصت طلایی برای شناخت دشمن و مشکلات کشور است,

وی ادامه داد: متاسفانه رئیس جمهور در تمامی صحبت هایی که مطرح می کند، تحریم را دلیل اصلی مشکلات کشور می داند، درحالی که تحریم یک فرصت طلایی برای شناختن دشمن و شناختن مشکلات کشور است.

,

دکترای مسائل اقتصادی کشور خاطرنشان کرد: کشور ایران از ابتدا در مورد صنایع نظامی تحریم بود، اما از این فرصت به خوبی استفاده کرد و در حال حاضر از بزرگترین ومهم ترین تولید کنندگان صنایع دفاعی دنیا است.

,

رزاقی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس با تمام مشکلات و محدودیت ها با فعال کردن تعاونی ها مسئولان توانستند، باری از دوش زندگی مردم بردارند، گفت: در این دوران نیز می توانند بار دیگر تعاونی ها را فعال  و مردم را برای مشارکت در این فضا آماده کنند.

,

وی یادآور شد: باید صنایع تبدیلی در کشور به حدی برسد که  تمامی تولیدات به صورت تبدیلی به خارج از کشور صادر شود، وقتی به این گونه باشد و با پای کار آمدن قدرتی همچون قرارگاه خاتم در اتحاد نیروها، درد اقتصادی مردم، دلال بازی و احتکار کاهش پیدا می کند.

,

این کارشناس اقتصاد کشور خاطرنشان کرد: با بهره گیری از  تجربه دفاع مقدس قطعا بهبودوضعیت اقتصادی کشور بسیار ساده خواهد بود.

,

وی با اشاره به اینکه اقتصاد مسئله ای کاملا ساده است، خاطرنشان کرد: اکنون نیز گروهی از مردم تحت تاثیر رسانه های غربی خواستار ورود مستقیم رهبری به این مشکلات هستند، در حالی حوزه وظایفمسئولان بر اساس چارچوب حقوقی تعریف شده است.

,

 

,

جاخوش کردن فرهنگ آمریکایی در ایران بر خلاف الگوی انقلابی 

, جاخوش کردن فرهنگ آمریکایی در ایران بر خلاف الگوی انقلابی , جاخوش کردن فرهنگ آمریکایی در ایران بر خلاف الگوی انقلابی ,

رزاقی با بیان اینکه متاسفانه در بین مردم عامه جامعه جا افتاده است که با روی کار آمدن دولت جدید آمریکا وضعیت تحریم ها و اقتصاد کشور بهتر خواهد شد، گفت: متاسفانه طی چندین دولت قبل فرهنگ آمریکایی در ایران پیاده شده که خلاف الگوی اقتصاد قانون اساسی و الگوی انقلابی است ، زیرا در انقلاب مسئولان و صاحبان کشور ساده ترین ها  و در خدمت به مردم محروم هستند.

,

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی برای مذاکره مجدد ایران با آمریکا گفت: در مذاکره قبلی نیز که دولت صنایع هسته ای را تقدیم کرد هیچ رضایتی  از سمت رهبری وجود نداشت.

,

رزاقی اضافه کرد: نمایندگان ایران به صورت اختصاصی با آمریکا مذاکره کردند و براساس آن مقرر شد که یازده شرط توسط آمریکا برای ایران به اجرا برسد ، در حالی که نه تنها هیچ یک اجرایی نشد بلکه بدون اطلاع از معاهده خارج شد.

,

 

,

خروج آمریکا از برجام و وقت تلف کردن اروپا برای فراهم کردن زمینه سقوط ایران

, خروج آمریکا از برجام و وقت تلف کردن اروپا برای فراهم کردن زمینه سقوط ایران, خروج آمریکا از برجام و وقت تلف کردن اروپا برای فراهم کردن زمینه سقوط ایران,

دکترای مسائل اقتصاد کشور بیان داشت: باید دید در این چند ساله که از منعقد شدن برجام می گذرد چند بند آن اجرایی شده است، آمریکا از معاهده خارج شده و در مقابل اروپا وقت تلفمی کند تا ایران از لحاظ اقتصادی و معیشتی مردم به حدی ضعیف شود که شرایط سقوط آن فراهم شود.

,

وی با بیان اینکه مذاکره ایران و آمریکا در واقع تحویل ایران به آمریکا است،گفت:  آمریکا و اروپا با شکستدر عراق، حس شکست بزرگی دارند، زیرا ایران با معرفی الگوی مقاومت به آنها باعث شد که عراق از سلطه آمریکا خارج شود.

,

رزاقی عنوان کرد: آنها در مذاکرات بیان کردند که سلاح های ایران تهدیدی برای دیگر کشورها است و این یعنی باید سلاح ها را تحویل دهید، که در آن صورت با بهترین حالت اگر مردم ایران مقاومت کنند، مجدد دفاع مقدس با هزاران شهید تکرار می شود.

,

وی گفت: مسئولان کشور می خواهند تحت هر شرایطی با آمریکا پیمان ببندند، که این تله ای بزرگ برای کشور است و باید نمایندگان مجلس وارد شوند و در چند ماهه مانده از دولت آن را کنترل کنند.

,

رزاقی همچنین با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری گفت: بارها ایشان بیان کردند که در حال حاضر نگرانی اصلی و خطر در داخل کشور است و متاسفانه این داخلی ها استفاده ای برای خارج کشور هستند.

,

 

,

انتهای پیام/ رحمانی

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه