اخبار داغ

رئیس دفتر اسناد پزشکی کرمان خبر داد؛

حذف نسخه کاغذی تا اوایل سال 1400 در کرمان/لزوم مشارکت همه جانبه موسسات پزشکی در سامانه الکترونیک

حذف نسخه کاغذی تا اوایل سال 1400 در کرمان/لزوم مشارکت همه جانبه موسسات پزشکی در سامانه الکترونیک
متولی زاده، از حذف نسخه کاغذی تا اوایل سال 1400 خبر داد و گفت:  توفیقات طرح نسخه الکترونیک بستگی به مشارکت و همکاری مراکز طرف قرارداد دارد اما با تلاشی که سازمان انجام می دهد سعی دارد موانع را یکی یکی از پیش روی پزشکان بر دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمیدرضا متولی زاده رئیس دفتر اسناد پزشکی کرمان در گفتگو با راه آرمان در رابطه با اجرای طرح نسخه الکترونیک در استان کرمان اظهار کرد: این طرح در بخش مراکز درمانی طرف قرارداد مثل بخش خصوصی و دانشگاهی از دو سال قبل شروع شده که با اطلاع رسانی و فراهم کردن زیرساخت های مربوطه و همچنین جلب مشارکت موسساتی که با ما همکاری دارند این طرح از سال 97 در استان کرمان آغاز شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

تجهیز داروخانه ها و کلیه مراکز تشخیصی پزشکی به سامانه نسخه الکترونیک

, تجهیز داروخانه ها و کلیه مراکز تشخیصی پزشکی به سامانه نسخه الکترونیک, تجهیز داروخانه ها و کلیه مراکز تشخیصی پزشکی به سامانه نسخه الکترونیک,

وی گفت: در حال حاضر داروخانه ها و کلیه مراکز تشخیصی پزشکی از جمله آزمایشگاه ها و رادیولوژی ها به این سامانه مجهز هستند و امکان استفاده از این سامانه را دارند.

,

رئیس دفتر اسناد پزشکی کرمان افزود: بخش اعظم مطب پزشکان در بخش خصوصی در این زمینه فعالیت می کنند و برای شخص بیمه شده  به صورت الکترونیک نسخه برای آن تجویز می شود و این نسخه تجویز شده در فضای مجازی در واقع در دسترس کلیه مراکز داخل و خارج از استان خواهد بود.

,

متولی زاده ادامه داد:  هر بیمه شده اگر بخواهد نسخه خود را از جای دیگر فراهم کند این امکان برای او هست و صرفا این خدمات با ارائه کد ملی برای بیمه شدگان فراهم شده است.

,

وی بیان کرد: شروع خدمت الکترونیک از پزشک شروع می شود در زمانی که بیمه شده سازمان در محل مطب پزشک ویزیت و نسخه الکترونیک برای او تجویز می شود قطعا برای مراجعه به داروخانه و یا آزمایشگاه نیازی به دفترچه نیست.

,

امکان تهیه دارو بدون دفترچه از کلیه داروخانه های مجهز به سامانه نسخه الکترونیک در کشور

, امکان تهیه دارو بدون دفترچه از کلیه داروخانه های مجهز به سامانه نسخه الکترونیک در کشور, امکان تهیه دارو بدون دفترچه از کلیه داروخانه های مجهز به سامانه نسخه الکترونیک در کشور,

رئیس دفتر اسناد پزشکی کرمان عنوان کرد: در این رابطه اگر احیانا بخشی از نخسه تجویز شده در یک داروخانه موجود نباشد و بخواهد از جای دیگر ادامه دارو را  تهیه کند نیاز به مراجعه مجدد به پزشک و تهیه نسخه جدید نیست و با همان نسخه در سیستم سامانه الکترونیک می تواند ادامه نسخه را از داروخانه دیگری دریافت کند.

,

متولی زاده همچنین به مزایای طرح نسخه الکترونیک اشاره کرد و گفت: مهمترین مزیت این طرح این است که بیمه شده دیگر نیازی به دفترچه ندارد از جمله چاپ و صدور دفترچه و اعتبار دفترچه حذف می شود و صرفا بیمه شده با کد ملی در مراکزی که خدمات الکترونیک ارائه می دهند می تواند پذیرش شده و کلیه خدمات را از طریق الکترونیک دریافت کند.

,

وی تصریح کرد: ضمن اینکه به تدریج کلیه اطلاعات پزشکی و درمانی بیمه شده سازمان در این سامانه ذخیره می شود و در هر نوبت مراجعه امکان فراخوانی مجدد خدمات قبلی ارائه شده فراهم است.

,

رئیس دفتر اسناد پزشکی کرمان خاطرنشان کرد: ضمن اینکه سوابق درمانی محفوظ می ماند و بسیاری از خطاهایی که ممکن است هنگام تجویز و تحویل دارو  به بیمه شده رخ دهد به حداقل می رسد.

,

 عدم استقبال موسسات پزشکی از اهم مشکلات اجرای طرح نسخه الکترونیک

,  عدم استقبال موسسات پزشکی از اهم مشکلات اجرای طرح نسخه الکترونیک,  عدم استقبال موسسات پزشکی از اهم مشکلات اجرای طرح نسخه الکترونیک,

متولی زاده، مسائل زیرساختی و فنی این پروژه را از اهم مشکلات این طرح عنوان و ابراز کرد: همانطور که می دانید سازمان تامین اجتماعی یک سازمان بیمه گر بزرگ است و در سراسر کشور خدمات خود  را ارائه می کند، بنابراین فراهم کردن زیرساختهایی که امکان پاسخگویی در لحظه به تمام مراکز طرف قرارداد و تمامی مراجعات را داشته باشد یک امر بسیار سنگین و پر هزینه و زمان بر است.

,

وی در ادامه بیان کرد: این امر منجر می شود که در برخی از ساعتها در این سیستم قطعی وجود داشته باشد که این قطعی ها گذرا است و متاسفانه این بزرگترین مشکل در پیاده سازی این طرح بوده است.

,

رئیس دفتر اسناد پزشکی کرمان عدم استقبال همه جانبه موسسات پزشکی از این طرح را دومین مشکل بیان کرد و گفت: این طرح در واقع جلب مشارکت همه جانبه ای از سوی موسسات پزشکی در پی نداشته  و هنوز تعدادی از مراکزی که بیمه  شده ها ممکن است مراجعه کنند کماکان از دفتر بیمه استفاده می کنند.

,

متولی زاده از  گروه پزشکی استان کرمان درخواست کرد که هر چه سریعتر راه اندازی این سیستم در محل کار خود شروع و تجویز نسخه و همچنین پیچیدن نسخه های الکترونیک را آغاز کنند تا این سامانه هر چه سریعتر در استان کرمان راه اندازی شود.

,

ویزیت بدون دفترچه در کلیه مراکز وابسته به سازمان تامین اجتماعی

, ویزیت بدون دفترچه در کلیه مراکز وابسته به سازمان تامین اجتماعی, ویزیت بدون دفترچه در کلیه مراکز وابسته به سازمان تامین اجتماعی,

وی در پاسخ به این سوال که کدام مرکز تشخیصی و پزشکی در کرمان نیاز به دفتر بیمه ندارد و با کد ملی مشکل بیماران حل می شود، اذعان کرد:کلیه مراکز وابسته به سازمان تامین اجتماعی چه بیمارستان و چه درمانگاه ها، بیماران را بدون دفترچه ویزیت می کنند.

,

رئیس دفتر اسناد پزشکی کرمان گفت: مراکز طرف قرارداد تامین اجتماعی عمدتا در بخش خصوصی فعالیت دارند که به تدریج درمانگاه ها و مراکز وابسته به سیستم بهداشت و درمان و علوم پزشکی به این سازمان ها اضافه می شوند تا این پروژه گستردگی وسیعی پیدا کند.

,

استقرار نظام الکترونیک سلامت با حذف دفترچه های بیمه

, استقرار نظام الکترونیک سلامت با حذف دفترچه های بیمه, استقرار نظام الکترونیک سلامت با حذف دفترچه های بیمه,

متولی زاده، هدف نهایی از پیاده سازی این طرح را حذف دفترچه های بیمه و استقرار نظام الکترونیک سلامت در استان برشمرد.

,

وی از حذف نسخه کاغذی تا اوایل سال 1400 خبر داد و گفت:  توفیقات این طرح بستگی به مشارکت و همکاری مراکز طرف قرارداد دارد اما با تلاشی که سازمان انجام می دهد سعی دارد موانع را یکی یکی از پیش روی پزشکان بر دارد.

,

رئیس دفتر اسناد پزشکی کرمان به مردم و بیمه شدگان سازمان توصیه اکید کرد که  در این اوضاع کرونایی حتما در منزل بمانند و برای خود یک تیم پزشک خانواده انتخاب کنند که اگر در این مواقع دچار بیماری یا علائم بیماری شدند بتوانند با آنان مشورت غیرحضوری داشته  و در صورتی که لازم شود از طریق سامانه آزمایش یا نسخه ای برای آنان تجویز شود.

,

متولی زاده خاطرنشان کرد: بیماران شهرستانی هم تا می توانند از مراجعه حضوری به درمانگاه ها و بیمارستان ها پرهیز کنند مگر در مواقع ضروری که باید معاینات اولیه صورت گیرد.

,

لزوم استقبال موسسات پزشکی از پروژه

, لزوم استقبال موسسات پزشکی از پروژه , لزوم استقبال موسسات پزشکی از پروژه,

وی،به گروه پزشکی نیز توصیه کرد: از این پروژه استقبال کنند و  با سازمان تامین اجتماعی همکاری استمرار داشته باشند.

,

رئیس دفتر اسناد پزشکی کرمان بیان کرد: در حال حاضر تلاش می کنیم تا مشکلاتی که در سامانه وجود دارد به حداقل برسد و امید که با مشارکت کلیه پزشکان، داروخانه ها، آزمایشگاه ها و درمانگاه ها بتوانیم هر چه زودتر این پروژه را در استان گسترش دهیم.

,

حذف بخش اعظم مراجعات حضوری با اجرای سامانه الکترونیک

, حذف بخش اعظم مراجعات حضوری با اجرای سامانه الکترونیک, حذف بخش اعظم مراجعات حضوری با اجرای سامانه الکترونیک,

متولی زاده در پاسخ به این سوال که حضور مراجعه کننده به اسناد پزشکی در حال حاضر چگونه است، عنوان کرد: خدمات حضوری که به بیمه شدگان سازمان در محل دفتر اسناد پزشکی ارائه می شد از زمان شروع بحران کرونا بخش اعظم مراجعات جهت تشکیل پرونده، تمدید دارو  و سهمیه های دارویی حذف یا به صورت الکترونیک انجام می شود.

,

وی تصریح کرد: بخشی از مراجعات که از شهرستانها به مرکز استان بود  از طریق نمایندگان و کارگزاری های بیمه در سطح  استان به حداقل رسیده و سعی بر این است تا حد امکان از حضور بیمه شدگان جلوگیری شود.

,

رئیس دفتر اسناد پزشکی کرمان در بحث گلایه های مردمی از قطعی سیستم، گفت: به هر حال خدمات الکترونیک در بحث فضای مجازی کشور اتفاق می افتد و ممکن است در لحظاتی این ارتباط قطع شود اما این وضعیت پایداری نیست و ممکن است مربوط به یک زمان محدود و کوتاه باشد با این حال سامانه مربوط به سازمان تامین اجتماعی تلاش می کند تا حد امکان زیرساخت های این سامانه را توسعه دهد که با حداقل مشکلات فنی در کشور روبرو شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه