اخبار داغ

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان صحنه خبر داد؛

برخورد قاطع با مخدوش کنندگان پلاک خودرو

برخورد قاطع با مخدوش کنندگان پلاک خودرو
احمد نجفی گفت: برابر ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی دستکاری، پوشاندن و مخدوش کردن پلاک های وسیله نقلیه جرم محسوب می شود و با متخلفین برخورد قاطع خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ احمد نجفی در گفتگو با امروله، اظهار داشت: در بررسی های میدانی متاسفانه مشاهده شده برخی از رانندگان بدون پلاک و یا اقدام به ناخوانا کردن پلاک بصورت جعل، پوشاندن پلاک و یا مخدوش کردن آن می نمایند که این کار جرم محسوب می شود.

وی ادامه داد: دستکاری و مخدوش کردن پلاک علاوه بر تخلف از مقررات و اعمال مجرمانه، مرتکب باعث تضعیع حقوق عمومی، اختلال در امنیت ترافیکی و احساس امنیت شهروندان و حتی مطالبه به حق شهروندان است که امکان سوء استفاده و فرار از مجازات سایر جرائم را هم به دنبال دارد.

نجفی تصریح کرد: علاوه بر اعمال قانون توسط کارکنان راهور وسیله نقلیه تا پایان طرح کرونا توقیف سوابق راننده پلاک وسیله نقلیه از سایر مراجع انتظامی استعلام و با تشکیل پرونده تحویل مراجع محترم قضایی می شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان صحنه خاطر نشان کرد: راننده وسیله نقلیه مخدوش کننده پلاک در باب تسویه خلافی ملزم به پرداخت جریمه کلیه اعداد تغییریافته خواهد شد.

وی بیان کرد: برابر ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی دستکاری، پوشاندن و مخدوش کردن پلاک های وسیله نقلیه جرم محسوب می شود و حبس از شش ماه تا یک سال دارد ایشان در پایان ضمن توصیه به رعایت مقررات عبور و مرور از شهروندان خواست از طریق تلفن ۱۱۰ و ۱۲۰ تخلفات رانندگان در باب مخدوش کردن پلاک برای پیگیری به پلیس راهور اطلاع دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, امروله,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه