اخبار داغ

رئیس آموزش و پرورش استثنایی خبرداد؛

افتتاح پارک‌های جهت‌یابی و اتاق‌های چندحسی برای دانش آموزان استثنایی

افتتاح پارک‌های جهت‌یابی و اتاق‌های چندحسی برای دانش آموزان استثنایی
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی به وضعیت فضاهای آموزشی حوزه آموزش و پرورش استثنایی اشاره کرد و از توسعه فضاهای ارائه خدمات ویژه برای دانش آموزان با نیازهای ویژه خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛سید جواد حسینی، در این باره اظهار کرد: بر اساس آمایش سرزمینی به ۲۱۰ مدرسه استثنایی جدید در کشور نیاز داریم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی افزود: از این تعداد تا کنون ۵۸ مدرسه در  قالب طرح «خشت تا بهشت» راه اندازی و کلنگ احداث ۳۱ مدرسه استثنایی و ۱۴ مدرسه ویژه اوتیسم به زمین زده شده است.
,
 
,
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی بر ضرورت توجه به تربیت بدنی دانش آموزان استثنایی تاکید کرد و گفت: ساخت سالن های ورزشی از جمله برنامه های مدنظر سازمان آموزش و پرورش استثنایی است که در همین راستا ساخت سالن های درون مدرسه ای ۲۰۰ متر مربعی در ۳۶۸ مدرسه استثنایی که  از فضای کافی برخوردار هستند در دستورکار قرار دارد.
,
 
,
به گفته حسینی، ۱۵ استان فاقد سالن ورزشی مخصوص برای دانش آموزان با نیازهای ویژه هستند که عملیات ساخت ۱۳ سالن در این استان ها آغاز شده است.
,
 
,
وی با بیان اینکه در سال جاری سه مرکز تشخیص، آموزش و توان به بهره برداری رسید گفت: تا پایان سال ۱۰ مرکز دیگر نیز تکمیل و افتتاح خواهند شد.
,
 
,
رئیس سازمان آموزش و پرورش  استثنایی همچنین از راه اندازی و تاسیس یک پارک تحرک و جهت یابی ویژه نابینایان در کشور خبر داد و اظهار کرد: تعداد این پارک ها تا پایان سال جاری به ۲۱ پارک خواهد رسید.
,
 
,
حسینی به افتتاح دو اتاق چند حسی در سال جاری نیز اشاره کرد و گفت: شمار اتاق های چندحسی تا آخر سال به ۱۲ خواهد رسید و ۱۰ اتاق چند حسی دیگر نیز افتتاح خواهد شد.
,
 
,
انتهای پیام/
منبع: ایسنا
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه