اخبار داغ

دبیر نهضت سواد رسانه انقلاب اسلامی در استان مرکزی:

افزایش سطح سواد رسانه یکی از اصلی‌ترین ضروریات امروز جامعه است/آموزش بیش از ۳۸۰۰ فراگیر و تربیت ۱۴۰مربی سواد رسانه

افزایش سطح سواد رسانه یکی از اصلی‌ترین ضروریات امروز جامعه است/آموزش بیش از ۳۸۰۰ فراگیر و تربیت ۱۴۰مربی سواد رسانه
ملکی، تربیت مدرس سواد رسانه و آموزش سواد رسانه را از رسالت‌های نهضت سواد رسانه انقلاب اسلامی، دانست و گفت: از ابتدای فعالیت این نهضت تا به حال بیش از ۳۸۰۰ فراگیر در ۲۰۰ کلاس آنلاین و آفلاین در حوزه‌های مختلف سواد رسانه آموزش‌دیده‌اند که عدد قابل‌توجهی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ میلاد ملکی دبیر نهضت سواد رسانه انقلاب اسلامی در استان مرکزی در گفتگو با دیارآفتاب؛ در خصوص فعالیت نهضت سواد رسانه در استان مرکزی گفت: ما معتقدیم که سواد رسانه یکی از اصلی‌ترین ضروریات حال حاضر جامعه ماست که نیاز است در سطوح مختلف به آن توجه ویژه‌ای شود. به این معنا که باید سطح سواد رسانه‌ای جامعه از بالاترین رده‌های مسئولیتی تا کف جامعه افزایش یابد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیارآفتاب؛,

, ,

ملکی افزود: البته بر این باوریم که سواد رسانه در بعد دانشی‌اش اولین مرحله از کار ماست و نیاز داریم که به سمت تربیت رسانه‌ای حرکت کنیم تا در هیچ‌یک از ابعاد زندگی‌مان تحت تأثیر رسانه‌ها نباشیم و به عبارتی پیام‌های رسانه‌ای تحت مدیریت ما باشند.

,

وی عنوان کرد: نهضت سواد رسانه‌ای انقلاب اسلامی در استان مرکزی بیش از دو سال است که فعالیت‌های خود را آغاز کرده و همان‌طور که مطرح شد در این مدت به دنبال آن بوده تا سواد رسانه را در جای‌جای جامعه به بهترین شکل ممکن ارائه دهد.

,

دبیر نهضت سواد رسانه انقلاب اسلامی، تربیت مدرس سواد رسانه و آموزش سواد رسانه را از رسالت‌های این نهضت دانست و بیان کرد: از ابتدای فعالیت این نهضت تابه‌حال بیش از ۳۸۰۰ فراگیر در ۲۰۰ کلاس آنلاین و آفلاین در حوزه‌های مختلف سواد رسانه آموزش‌دیده‌اند که عدد قابل‌توجهی است.

,

وی با تأکید بر اینکه تا به این لحظه ۱۴۰ مربی سواد رسانه در اقصی نقاط استان تربیت‌شده‌اند تصریح کرد: می‌توانیم بگوییم که امروز از شهرستان‌ها و حتی روستاهای استان نیز مربیانی را شناسایی کرده‌ایم که از توانایی علمی و بیانی بالایی برخوردارند. به عبارتی استعدادهای بسیاری را در نقاط مختلف کشف کرده‌ایم.

,

ملکی اضافه کرد: فعالیت‌های نهضت در حوزه تولید محتوا نیز برقرار است که تولیدات گرافیکی با محوریت سواد رسانه و در کنار آن تولیدات آموزشی در قالب‌های جزوه، پاورپوینت و فیلم‌های آموزشی از جمله این تولیدات است.

,

وی به دوره‌های برگزارشده این نهضت نیز اشاره کرد و افزود: تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم که دوره‌های مان به سمت مسائل روز جامعه حرکت کند و هر چه بیشتر از موارد دانشی به سمت موارد کاربردی‌تر برویم. دوره‌هایی که در آن به مسائلی چون خانواده و فضای مجازی و نقش رسانه‌ها در برخی از آسیب‌های اجتماعی پرداخته می‌شود.

,

دبیر نهضت سواد رسانه انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا در فراگیر شدن تربیت رسانه‌ای نقش ایفا کنیم و بتوانیم تا جای ممکن از نقش منفی رسانه‌ها بر زندگی مردم بکاهیم.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه