اخبار داغ

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان کرمان:

سهم کرمان از ۷۰۰ میلیون مازاد وصول درآمد در سال جاری، صفر بوده است

سهم کرمان از ۷۰۰ میلیون مازاد وصول درآمد در سال جاری، صفر بوده است
حمید شیخ اسدی گفت: در هفت ماهه سال جاری حدود ۷۰۰ میلیون تومان مازاد وصول درآمد در استان کرمان ایحاد شده که تاکنون هیچ میزانی از سهم استان برگشت داده نشده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان، حمید شیخ‌ اسدی مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان کرمان پیش از ظهر امروز در نشست استاندار با مدیران واحدهای تابعه وزارت اقتصاد و دارایی در استان کرمان، نرخ بیکاری استان کرمان در تابستان سال جاری را ۱۱.۳ درصد و نرخ مشارکت اقتصادی استان را ۴۰.۸ درصد براساس مرکز آمار ایران اعلام کرد و گفت: در مجموع و از سال ۹۶ تاکنون ۸۲ جلسه پنجره واحد سرمایه‌گذاری در استان برگزار شده که در این راستا ۲۰۳ طرح در این جلسات مطرح و ۲ هزار و ۶۳۹ مورد استعلام برای آنها دریافت شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی با اشاره به استعلامات در خصوص محدوده‌های معدنی افزود: ۱۶ محدوده معدنی مورد توافق منابع طبیعی، محیط زیست و میراث فرهنگی شناسایی و روال اداری مربوط به برگزاری مزایده آنها در حال انجام است.

,

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان کرمان خبر داد: پنجره واحد الکترونیکی استان از مرداد ماه امسال در شهرستان کرمان تشکیل شده و از ۵ آذر ماه سه شهرستان سیرجان، شهربابک و زرند نیز در این سامانه فعال شده‌اند.

,

شیخ اسدی با اشاره به اینکه در راستای بهبود فضای کسب و کار استان، درگاه ملی مجوزهای کشور، جلسات پنجره واحد سرمایه‌گذاری برای تسریع در انجام استعلامات، مرکز خدمات سرمایه‌گذاری برای رفع موانع تولید، سامانه چنجره واحد الکترونیکی، شناسایی قوانین و مقررات زائد، طرح پایش محیط کسب و کار انجام شده، تصریح کرد: از ابتدای صدور مجوز سرمایه‌گذاری خارجی در استان تا پایان مهر ماه امسال ۴۸ مجوز سرمایه‌گذاری خارجی با سرمایه مصوب ۲.۴۶ میلیارد دلار برای استان کرمان صادر شده که ۲۹ مجوز به دلیل اجرایی نشدن پروژه ابطال شده است.

,

وی یادآور شد: پروژه‌های معتبر استان در بخش‌های صنعت، معدن، خدمات و تامین انرژی و شرکای خارجی این پروژه‌ها از کشورهای ترکیه، عمان، افغانستان، چین، سوئیس، آلمان، اتریش، روسیه و ایرانیان مقیم خارج هستند.

,

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان کرمان با بیان اینکه استان کرمان در هفت ماهه سال جاری حدود ۷۰۰ میلیون تومان مازاد وصول درآمد داشته اما تاکنون هیچ میزانی از سهم استان برگشت داده نشده است، به رقم پایین جذب اسناد خزانه در استان پرداخت و گفت: مکاتابات متعدد با دستگاه‌ها در این زمینه و جابجایی اعتبارات آنها در صورت عدم جذب اسناد حسب دستور استاندار انجام شده است.

,

شیخ اسدی در پایان خاطرنشان کرد: تاکنون ۲۰۱ مورد از املاک و اراضی مازاد دستگاه‌های اجرایی استان شناسایی شده که ۱۱۱ ملک فاقد سند مالکیت هستند و امکان مولدسازی آنها وجود ندارد ضمن آنکه تعداد مجوزهای اخذ شده در این زمینه ۷۰ مورد با ارزش برآوردی ۱۳۰۰ میلیارد ریال بوده و منابع حاصل از فروش ۵ ملک مازاد نیز ۱۷ میلیارد ریال است.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه