اخبار داغ

کارشناس سلامت مطرح شد:

سیستم ایمنی بدن را تقویت کنید

سیستم ایمنی بدن را تقویت کنید
پور مقدم گفت :دریافت کافی مواد غذایی و رعایت تعادل و تنوع در مصرف منجر به تقویت سیستم ایمنی و بازگشت سریعتر سلامتی می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ الهام پورمقدم کارشناس تغذیه شبکه بهداشت و درمان بهمئی در گفتگو با صبح زاگرس،بر لزوم توجه به اصول صحیح تغذیه در دوران نقاهت بیماری کرونا تاکید کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

الهام پور مقدم تصریح کرد: در دوران بیماری به خصوص بیماری کویید 19، اشتهای بیمار کاهش می یابد و به دلیل عدم دریافت کافی مواد مغذی ، احتمال بروز سوء تغذیه، کمبود ریز مغذی ها در بدن افزایش می یابد.

,

وی افزو:لازم است کلیه بیماران و بهبود یافتگان به ویژه افراد آسیب پذیر  مانند کودکان، مادران باردار و شیرده ، سالمندان و مبتلایان به بیماری مزمن همچون سرطان ، دیابت و  فشارخون بالا  تحت نظر و مراقبت تغذیه ای ویژه قرار گیرند.

,

پور مقدم خاطرنشان کرد: به طور کلی رعایت رژیم غذایی غنی از غذاهای گیاهی با حداقل فرآوری شامل میوه ، سبزی، نان و غلات سبوس دار، حبوبات، ماهی و مرغ و مصرف کم گوشت قرمز برای تسریع در بهبودی بیماران توصیه می شود.

,

وی افزود:دریافت کافی مواد غذایی و رعایت تعادل و تنوع در مصرف منجر به تقویت سیستم ایمنی و بازگشت سریعتر سلامتی می شود.

,

این کارشناس تغذیه و سلامت ادامه داد: تداوم مصرف مکمل های تغذیه ای مطابق با دستورالعمل های ابلاغی در کودکان زیر 2 سال، مادران باردار و شیرده، نوجوانان و سالمندان توصیه می شود.

,

پور مقدم گفت:کمبود خواب شبانه نیز تاثیر منفی بر ترمیم سیستم ایمنی و تنظیم فشارخون دارد ؛خواب کافی و همچنین حرکات سبک ورزشی باعث محافظت از سلول های ایمنی می شود.

,

وی  در ادامه رعایت برای اجرای اصول تغذیه صحیح در دوران نقاهت بیماریکووید 19 چند نکته را ضروری دانست و گفت:تامین مقادیر زیاد مایعات همچون  آب، آب میوه تازه طبیعی و آب سبزی های تازه طبیعی(آب کرفس، آب هویج، آب گوجه فرنگی ، چای کم رنگ، آب گوشت یا آب مرغ به میزان حداقل 8 لیوان در روز به منظور رقیق کردن ترشحات درون مجاری هوایی، مصرف انواع سوپ داغ مانند سوپ سبزیجات، سوپ جو، بلغور جو دوسر و ... و آش های سبک مانند آش برنج، آش جو، آش سبزیجات توصیه می شود.

,

پور مقدم تصریح کرد:استفاده از مقدار زیاد منابع غذایی ویتامین A که سبب حفظ یکپارچگی مخاط تنفسی می شود، مانند زرده تخم مرغ، گوشت، ماهی، جگر، میوه ها و سبزی های زرد و نارنجی همچون کدو حلوایی، هویج، فلفل دلمه ای زرد و نارنجی، برگ های تیره رنگ کاهو، اسفناج  لازم است .

,

وی استفاده از منابع غذایی پروتئین، روی و آهن که تقویت کننده سیستم ایمنی است مانند گوشت، مرغ، تخم مرغ، ماهی(سالمون) یا میگو، حبوبات، غلات کامل، انواع مغز (بادام، گردو، پسته، فندق و ...) و خشکبار حداقل دو وعده در روز را توصیه کرد.

,

این کارشناس تغذیه و سلامت استفاده از عسل برای تقویت سیستم ایمنی و مهار سرفه استفاده از زردچوبه در تهیه غذا بعلت خاصیت ضد التهاب آن و اضافه کردن سیر، پیاز تازه،زنجبیل  را به غذاها که به تقویت عملکرد سیستم ایمنی بدن کمک می کند،توصیه کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه