اخبار داغ

رشد ورزشکاران ما در چند سال اخیر بی‌نظیر بوده

علیقارداشی: تنیس روی میز ایران یکی از قدرت‌های آسیا است/ حضور لژیونرها در سایر کشورها باعث اعتبار و جلای این رشته خواهد شد

علیقارداشی: تنیس روی میز ایران یکی از قدرت‌های آسیا است/ حضور لژیونرها در سایر کشورها باعث اعتبار و جلای این رشته خواهد شد
رییس فدراسیون تنیس روی میز گفت: ایران به عنوان یکی از قدرت‌های آسیا محسوب می‌شود که در میادین مختلف بین‌المللی پینگ‌پنگ بازان توانستند قابلیت خود را نشان دهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، مهرداد علیقارداشی رییس فدراسیون تنیس روی میز کشورمان با مثبت ارزیابی کردن عملکرد این فدراسیون در چند سال اخیر اظهار داشت: خوشبختانه توانستیم در سه، چهار سال اخیر تحول چشمگیری را در رشته تنیس روی میز ایجاد کنیم و حالا می‌توان گفت ایران به عنوان یکی از قدرت‌های آسیا محسوب می‌شود که در میادین مختلف بین‌المللی پینگ‌پنگ بازان توانستند قابلیت خود را نشان دهند. این رشد و ارتقا نه تنها در رده بزرگسالان بلکه در همه رده‌های سنی اتفاق افتاد و نوجوانان و جوانان کشورمان بارها در مسابقات آسیایی و جهانی روی سکو رفتند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

او در ادامه افزود: پیش از این شاید تنها چند چهره در رشته تنیس روی میز حضور داشتند که توانسته بودند نام و جایگاهی برای خود دست و پا کنند ولی الان با برنامه‌ریزی که در چهار سال گذشته داشتیم و حمایت‌های بی دریغی که از سوی وزارت ورزش و جوانان به عمل آمد هر سال شاهد این هستیم که نفرات جدیدی در تیم‌های ملی رده‌های سنی حضور پیدا می‌کنند و در سراسر کشور استعدادهای زیادی را جذب کردیم که همین امر یکی از دلایل رشد قابل توجه این رشته در آسیا و جهان است. وزارت ورزش و در راس آن شخص دکتر سلطانی‌فر حمایت‌های لازم را از فدراسیون ما داشتند و این توجه و پیگیری‌ها باعث شد ما در هر دو بخش آقایان و بانوان به افتخارات مهمی دست پیدا کنیم.

,

وی با اشاره به موفقیت‌های اخیر کسب شده خاطرنشان کرد: بانوان پینگ‌پنگ باز توانستند برای اولین بار به دسته دو جهان صعود کنند و در سال 2018 نیز تیم ملی بزرگسالان آقایان به دسته قهرمانان صعود کرد. در سال 2017 تیم مردان و زنان ایران در رقابت‌های کشورهای اسلامی هر دو عنوان قهرمانی را کسب کردند. سیمین رضایی، داور بین‌المللی کشورمان برای اولین بار در تمامی ادوار مختلف بازی‌های المپیک برای قضاوت در المپیک توکیو انتخاب شد. یک اتفاق مهم دیگر در حوزه داوری افزایش 400 درصدی داوران بلوبج ما بود که از یک نفر در سال 94 به 5 نفر در سال 98 رسید.

,

علیقارداشی همچنین درباره موفقیت‌های بخش قهرمانی اظهار داشت: دو مدال طلا در بخش هوپس جهان توسط نوید شمس به دست آمد و در همان سال در بخش نوجوانان رادین خیام مدال طلا را کسب کرد. در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا توانستیم بعد از 60 سال مدال برنز تیمی را بگیریم. همچنین دو مدال طلای تیمی و دوبل نوجوانان آسیا توسط نوید شمس و کسب رتبه دوم رنکینگ جوانان جهان توسط امین احمدیان از جمله افتخارات کسب شده در سال 2019 بود. در بازی‌های آسیایی جاکارتا نوشاد عالمیان بازیکن با تجربه کشورمان دست به یک تاریخ سازی زد و در حضور بازیکنان مطرح آسیا که در دنیا نیز حرف اول را می‌زنند در بخش انفرادی مدال باارزش برنز را به دست آورد.

,

رییس فدراسیون تنیس روی میز با اشاره به اینکه موفقیت‌های فدراسیون تنها در بخش قهرمانی نبوده، گفت: ما در کنار جذب چند اسپانسر خوب برای تیم‌های ملی توانستیم با دعوت از برندهای معتبر لیگ را نیز در بخش آقایان و بانوان با پویایی بیشتری برگزار کنیم. کلاس‌های مربیگری و داوری نیز با حضور مدرسین و کارشناسان مطرح فدراسیون جهانی برگزار شد. اتفاق مهم دیگر درخصوص حضور لژیونرهای ایرانی در کشورهای صاحب نام بود. نیما و نوشاد عالمیان به لیگ فرانسه رفتند، امین احمدیان در اتریش بازی کرد، میعاد لطفی و امیرحسین هدایی در آلمان و حمیدرضا طاهرخانی نیز به لیگ ترکیه رفت. حضور این لژیونرها در کشورهای دیگر باعث اعتبار این رشته و جلای تنیس روی میز ایران خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه