اخبار داغ

بسته ویژه حوادث «شیرازه»:

اختلاف محلی منجر به فوت پیرمرد در سپیدان تا نجات کوه‌نورد مصدوم از ارتفاعات دراک

اختلاف محلی منجر به فوت پیرمرد در سپیدان تا نجات کوه‌نورد مصدوم از ارتفاعات دراک
مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث شیرازه مشاهده کنید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سرویس حوادث شیرازه، مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث شیرازه مشاهده کنید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سرویس حوادث , شیرازه, ، مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث شیرازه مشاهده کنید.,
 
,
کشف خودرو 20 میلیاردی قاچاق در شیراز
, کشف خودرو 20 میلیاردی قاچاق در شیراز,
 
,
جانشین فرماندهی انتظامی استان از کشف یک خودرو قاچاق به ارزش 20 میلیارد ریال در شیراز خبر داد و گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان با اقدامات فنی و تخصصی از دپو خودرو بنز قاچاق در یک پارکینگ در یکی از محله‌های شیراز مطلع شدند و رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.
,
 
,
سردار یوسف ملک‌زاده در ادامه، اظهار داشت: ماموران سریعا ضمن هماهنگی قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان، موفق شدند یک سواری بنز قاچاق و فاقد هرگونه مدارک گمرکی را کشف کنند.
,
 
,
وی با بیان اینکه تلاش برای دستگیری مالک آن ادامه دارد، افزود: برابر نظر کارشناسان مربوطه ارزش خودرو مکشوفه، 20 میلیارد ریال برآورد شده است.
,
 
,
توقیف کامیون حامل 17 میلیارد کالای قاچاق
, توقیف کامیون حامل 17 میلیارد کالای قاچاق,
 
,
جانشین فرماندهی انتظامی استان همچنین از توقیف یک کامیون و کشف انواع کالای قاچاق به ارزش 17 میلیارد ریال در شهرستان پاسارگاد خبر داد و افزود: ماموران انتظامی این شهرستان حین گشت زنی در محورهای مواصلاتی منتهی به این شهر، به یک کامیون حامل بار مشکوک برخورد و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند. 
,
 
,
ملک زاده اضافه کرد: ماموران موفق شدند در بازرسی از آن خودرو، 500 قلم انواع لوازم خانگی شامل یخچال، ظرفشویی، تلویزیون، لباسشویی و انواع ظروف آشپزخانه خارجی قاچاق و فاقد مدارک گمرکی را کشف کنند.
,
 
,
وی با بیان اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش اموال مکشوفه، 17 میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.
,
 
,
مرگ 2 نفر بر اثر گازگرفتگی در نی‌ریز
, مرگ 2 نفر بر اثر گازگرفتگی در نی‌ریز,
 
,
معاون اجتماعی پلیس فارس، گفت: مسمومیت با گاز مونوکسید کربن، موجب مرگ 2 نفر جوان 29 ساله در شهرستان نی‌ریز شد.
,
 
,
کاووس محمدی، در ادامه بیان کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر حادثه گاز گرفتگی منجر به فوت در یک منزل مسکونی در خیابان شهید خلیل شهرستان نی‌ریز، بلافاصله ماموران به همراه دیگر نیروهای امدادی به محل اعزام شدند.
,
 
,
وی تصریح کرد: ماموران با حضور در محل حادثه متوجه شدند دو نفر مذکر 29 ساله در منزل مسکونی در حال استراحت بوده‌‌اند که بنا به نظر کارشناسان به دلیل استفاده از بخاری بدون دودکش دچار مسمومیت شده‌ و جان خود را از دست داده‌اند.
,
 
,
محمدی با بیان اینکه جسد متوفیان برای سیر مراحل قانونی تحویل پزشک قانونی شد، توصیه کرد: شهروندان باید موارد هشدار دهنده هنگام استفاده از وسایل گرمایشی را جدی بگیرند تا شاهد چنین حوادث ناگواری نباشیم.
,
 
,
اختلاف محلی منجر به فوت پیرمرد 60 ساله شد
, اختلاف محلی منجر به فوت پیرمرد 60 ساله شد,
 
,
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان در ادامه به درگیری روز گذشته در روستای سرتلی شهرستان سپیدان، اشاره کرد و افزود: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر وقوع یک فقره درگیری در روستای سرتلی شهرستان سپیدان، بلافاصله ماموران به همراه عوامل امدادی به محل مورد نظر اعزام شدند.
,
 
,
وی افزود: ماموران در بررسی‌های اولیه مطلع شدند که مردی 26 ساله به دلیل اختلافات محلی با مراجعه به جلوی منزل پیرمردی 60 ساله با وی درگیر و سپس با خودرو مزدا با وی برخورد و منجر به مجروحیت شدید وی می‌شود. 
,
 
,
محمدی با بیان اینکه فرد مجروح پس انتقال به بیمارستان به دلیل شدت جراحات وارده فوت می‌کند، گفت: مرد 26 ساله که پس از این حادثه متواری شده بود پس از یک ساعت با تلاش ماموران یگان امداد دستگیر و تحویل پلیس آگاهی شد.
,
 
,
معاون اجتماعی پلیس فارس، در پایان خاطر نشان کرد: شهروندان می‌توانند در صورت داشتن هرگونه اختلاف، با مراجعه به مراکز مشاوره مجاز مشکل خود را بر طرف کنند تا شاهد حوادث ناگواری نباشیم.
,
 
,
کالای قاچاق 9 میلیاردی در خرمبید  کشف شد
, کالای قاچاق 9 میلیاردی در خرمبید  کشف شد,
 
,
فرمانده انتظامی خرمبید از توقیف یک دستگاه تریلر و کشف انواع کالای قاچاق به ارزش 9 میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد. 
,
 
,
حمید جوکار، گفت: ماموران انتظامی خرمبید هنگام کنترل خودروهای عبوری در محور شیراز-اصفهان، به یک دستگاه تریلر مظنون و آن را متوقف کردند.
,
 
,
وی ادامه داد: ماموران موفق شدند در بازرسی از این خودرو، 4 هزار و 628 عدد انواع لوازم جانبی موبایل، 480 ثوب پوشاک و 10 دستگاه لب تاب خارجی قاچاق و فاقد مدارک قانونی کشف کنند.
,
 
,
فرمانده انتظامی خرمبید با بیان اینکه در این راستا یک نفر قاچاقچی دستگیر و به مرجع قضائی تحویل داده شد، افزود: ارزش این محموله قاچاق برابر نظر کارشناسان، 9 میلیارد ریال برآورد شده است.
,
 
,
جوکار خاطر نشان کرد: برای مقابله با پدیده قاچاق، شهروندان و مسئولان باید با تمام وجود در صحنه حاضر شده و فضای موجود را برای قاچاقچیان و سودجویان نا امن کنند.
,
 
,
کشف 15 کیلو تریاک در ممسنی
, کشف 15 کیلو تریاک در ممسنی,
 
,
فرمانده انتظامی ممسنی از کشف 15 کیلو تریاک در بازرسی از یک سواری پژو 405 خبر داد و گفت: مأموران انتظامی این شهرستان هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی، به یک سواری پژو 405 مشکوک و دستور ایست را دادند.
,
 
,
محمد نیکبخت، افزود: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز ماموران موفق شدند خودرو را متوقف و راننده را نیز دستگیر کنند.
,
 
,
وی با بیان اینکه در بازرسی از آن خودرو، 15 کیلو تریاک کشف شد، تصریح کرد: متهم پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.
,
 
,
کشف 12 میلیارد کالای  احتکار در جهرم
, کشف 12 میلیارد کالای  احتکار در جهرم,
 
,
فرمانده انتظامی جهرم از کشف انواع کالای احتکار شده به ارزش 12 میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد و گفت: ماموران انتظامی این شهرستان در راستای طرح مبارزه با احتکار، از دپو حجم زیادی کالاهای اساسی مورد نیاز شهروندان واقع در یک انبار در خیابان ولی‌عصر مطلع شدند.
,
 
,
افشین حیدری افزود: ماموران با هماهنگی مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان موفق شدند 16 هزار و 537 لیتر روغن موتور خودرو، 360 عدد فیلتر هوا و 108 عدد بطری ضد یخ احتکار را کشف کنند.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه ارزش این محموله کشف شده برابر نظر کارشناسان، 12 میلیارد ریال برآورد شده است، خاطر نشان کرد: در این خصوص مالک تحویل مراجع قضائی و انبار مورد نظر نیز پلمب شد.
,
 
,
دستگیری سارقان تجهیزات مخابراتی با 16 فقره سرقت 
, دستگیری سارقان تجهیزات مخابراتی با 16 فقره سرقت ,
 
,
 فرمانده انتظامی فیروزآباد از شناسایی و دستگیری 2 نفر سارق تجهیزات مخابراتی با 16 فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد.
,
 
,
مهدی جوکار، گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت تجهیزات مخابراتی در سطح شهرستان فیروزآباد، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس قرار گرفت.
,
 
,
وی ادامه داد: ماموران پلیس آگاهی با انجام کارهای اطلاعاتی و تلاش شبانه روزی، موفق به شناسایی و دستگیری 2 نفر سارق تجهیزات مخابراتی شدند. 
,
 
,
جوکار با اشاره به اینکه در بازجویی به عمل آمده از متهمان، 16 فقره سرقت تجهیزات مخابراتی کشف شد، به شهروندان توصیه کرد: مغازه ها و محل کار خود را با حفاظ و قفل مناسب ایمن و در صورت امکان از نگهبان استفاده کنند. 
,
 
,
کشف دستگاه گنج یاب از سوداگران میراث فرهنگی 
, کشف دستگاه گنج یاب از سوداگران میراث فرهنگی ,
 
,
فرمانده انتظامی کازرون از کشف یک دستگاه گنج یاب قاچاق به ارزش 2 میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد و گفت: در پی اطلاع واصله توسط شهروندان به مأموران پاسگاه انتظامی تنگ چوگان مبنی بر اینکه افرادی در کوه‌های اطراف روستای حاجی آباد اقدام به حفاری غیر مجاز می‌کنند که بلافاصله موضوع در دستور کار قرار گرفت.
,
 
,
اسماعیل زراعتیان، خاطر نشان کرد: مأموران پاسگاه پس از هماهنگی قضائی به محل مورد نظر اعزام و موفق شدند در بازرسی از آن مکان، یک دستگاه گنج یاب خارجی قاچاق را کشف کنند.
,
 
,
وی با بیان اینکه در این خصوص 2 نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند، تصریح کرد: کارشناسان ارزش دستگاه مکشوفه را 2 میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.
,
 
,
زراعتیان افزود: برخورد قاطع با سوداگران میراث فرهنگی در دستور کار انتظامی این فرماندهی است و از شهروندان تقاضا می‌کنیم در صورت اطلاع از فعالیت‌های این دسته از افراد سودجو، مراتب را در اسرع وقت از طریق تماس با شماره تلفن110 به پلیس این شهرستان اطلاع دهند.
,
 
,
انجام اقدامات پیشگیرانه توسط شهروندان، اصلی ترین گام در مبارزه با سرقت
, انجام اقدامات پیشگیرانه توسط شهروندان، اصلی ترین گام در مبارزه با سرقت,
 
,
فرمانده انتظامی شهرستان فسا با اعلام خبر کشف 10 دستگاه خودرو و موتورسیکلت مسروقه، از شهروندان خواست اصول ایمنی را هنگام پارک وسایط نقلیه خود رعایت کنند.
,
 
,
محمدهاشم قسام در تشریح این خبر گفت: ماموران پلیس آگاهی فسا با همکاری سایر یگان‌های انتظامی، طرح برخورد با سارقان وسایط نقلیه را در دستور کار خود قرار دادند.
,
 
,
وی افزود: در این راستا، با راه اندازی گشت‌های انتظامی و سرکشی کارشناسان پلیس آگاهی به پارکینگ‌های وسایط نقلیه توقیفی، 4 خودرو و 6 دستگاه موتورسیکلت سرقتی کشف شد.
,
 
,
قسام با اشاره به دستگیری 7 نفر سارق در این خصوص، خاطر نشان کرد: در بررسی صحنه‌های وقوع سرقت مشخص شد که وسایط نقلیه سرقت شده فاقد تجهیزات ایمنی بوده و سارقان در کمترین زمان و کوتاه ترین فرصت، موفق به سرقت آن شده اند؛ اما نصب لوازم ایمنی و بازدارنده موجب می شود حتی حرفه‌ای ترین سارقان هم از سرقت وسایط نقلیه چشم پوشی کنند. 
,
 
,
دستگیری قاتل کمتر از 6  ساعت در مرودشت
, دستگیری قاتل کمتر از 6  ساعت در مرودشت,
 
,
فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت از دستگیری قاتل 27 ساله در کمتر از 6 ساعت در این شهرستان خبر داد.
,
 
,
فرشید زینلی، در تشریح این خبر گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر وقوع یک فقره درگیری شدید و انتقال مجروح به بیمارستان، بلافاصله ماموران انتظامی شهرستان مرودشت برای بررسی موضوع در محل حاضر شدند.
,
 
,
وی بیان کرد: در بررسی‌های اولیه مشخص شد مردی 39 ساله به وسیله سلاح سرد مجروح شده است و با وجود تلاش پزشکان، در اثر شدت خونریزی و جراحات وارده جان خود را از دست داده است.
,
 
,
زینلی تصریح کرد: در این راستا ماموران انتظامی با انجام کار اطلاعاتی، پلیسی و همچنین اجرای به موقع طرح مهار، قاتل فراری را در کمتر از 6 ساعت به همراه آلات و ادوات جرم دستگیر کردند. 
,
 
,
وی دامه داد: این مرد 27 ساله قاتل که دارای مشکل اعصاب و روان نیز می‌باشد در بازجویی اولیه به قتل اعتراف و انگیزه خود را اختلاف شخصی اعلام کرد.
,
 
,
فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت با اشاره به اینکه متهم جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد، خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با قاطعیت با برهم زنندگان نظم و امنیت برخورد می‌کند و از عموم شهروندان درخواست می‌شود هرگونه موارد مشکوک را به سامانه فوریت‌های پلیسی 110 اطلاع دهند.
,
 
,
ماجراجویی‌ پسر جوان دردسر ساز شد
, ماجراجویی‌ پسر جوان دردسر ساز شد,
 
,
رئیس پلیس فتا استان از دستگیری پسری جوان در شهرستان جهرم خبر داد که با ایجاد صفحه جعلی، از اقوام شاکی تقاضای شارژ می‌کرد.
,
 
,
حشمت سلیمانی، در تشریح این خبر گفت: در پی مراجعه خانمی جوان به پلیس فتا جهرم و ارائه مرجوعه قضایی، مدعی شده بود فردی ناشناس در فضای مجازی با ایجاد صفحه اینستاگرام و درج تصاویر وی در آن، از آشنایان و دوستانش درخواست شارژ کرده است که رسیدگى به این پرونده ‌به‌ صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس‌ فتا آن شهرستان قرار گرفت.
,
 
,
وی گفت: کارشناسان پلیس فتا شهرستان جهرم با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند متهم را شناسایی و وی را در مخفیگاهش دستگیر کنند.
,
 
,
سلیمانی ادامه داد: متهم در بازجویی اولیه و مواجهه شدن با مدارک و مستندات پلیس، لب به اعتراف گشود و  هدف خود را ماجراجویی و کنجکاوی عنوان کرد. 
,
 
,
رئیس پلیس فتا استان فارس، تصریح کرد: کاربران فضای مجازی باید بدانند برابر قانون هرگونه توهین، اهانت و یا پخش تصاویر شخصی افراد در فضای مجازی جرم محسوب شده و عواقب جبران ناپذیری برای فرد به همراه دارد؛ لذا رعایت اخلاق در فضای سایبر و به خصوص شبکه‌های اجتماعی امری مهم محسوب می‌شود.
,
 
,
وی خاطر نشان کرد: پلیس فتا به ‌صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به شهروندان است و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت به آدرس www.cyberpolice.ir (بخش گزارش‌های مردمی) یا با شماره 07121827805 با ما در میان بگذارند.
,
 
,
نجات کوهنورد مصدوم از ارتفاعات دراک
, نجات کوهنورد مصدوم از ارتفاعات دراک,
 
,
آتش نشانان کوهنوردی را که بر اثر عارضه قلبی در ارتفاعات کوه دراک مصدوم شده بود، نجات دادند.
,
 
,
به گزارش روابط عمومی سازمان آتش نشانی شیراز، ساعت 11:43 روز یکشنبه 9آذر در پی تماس تلفنی شهروندان با سامانه 125 مبنی بر گرفتار شدن یک شهروند در ارتفاعات کوهستان دراک ( پناهگاه غدیریه)، ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی شیراز بی درنگ نیروهای عملیات ایستگاه 22 مستقر در کوهستان دراک را به محل اعلام شده اعزام کرد.
,
 
,
با رسیدن تیم کوهنورد به محل حادثه مشاهده شد که در ارتفاعات کوه دراک، یک مرد جوان به دلیل عارضه قلبی دچار مصدومیت شده و قادر به ادامه مسیر نبود.
,
 
,
آتش نشانان پس از تجهیز خود به البسه و تجهیزات ویژه نجات، مرد مصدوم را با پیاده روی در مسیرهای صعب العبور به حاشیه امن جاده انتقال و بعد از تحویل وی به عوامل اورژانس حاضر در محل با هماهنگی ستاد فرماندهی به ماموریت خود پایان دادند.
,
 
,
مصدومیت کارگر جوان بر اثر برق گرفتگی 
, مصدومیت کارگر جوان بر اثر برق گرفتگی , مصدومیت کارگر جوان بر اثر برق گرفتگی,
 
,
به گزارش سرویس دریافت خبر شیرازه، کارگر جوانی به هنگام حمل غیر ایمن میلگرد در ساختمان نیمه کاره دچار برق گرفتگی شده و راهی بیمارستان شد.
,
 
,
به گفته روابط عمومی سازمان آتش نشانی شیراز، همکاران این کارگر بلافاصله پس از وقوع این حادثه با سامانه تلفنی۱۲۵ آتش نشانی تماس گرفتند و درخواست کمک کردند که ستاد فرماندهی نیز ساعت 11:27 زنگ ایستگاه 10 را بصدا درآورد و نیروهای آتش نشانی بهمراه تیم نجات  را به بلوار اتحاد اعزام کرد.
,
 
,
براساس گزارش این حادثه: پس از رسیدن به محل مشاهده شد کارگر جوان در زمان جابه جایی میلگرد در ساختمان نیمه کاره با اتصال میلگرد ها  به سیم برق دچار حادثه شده و مصدوم شده بود. 
,
 
,
با توجه به اتصال میلگرد ها به داربست موجود در  ساختمان، جریان برق به داربست نیز منتقل شده بود.
,
 
,
نیروهای آتش نشانی پس از درخواست عوامل برق برای قطع جریان برق، با رعایت نکات ایمنی محل را کاملا ایمن کرده و فرد مصدوم به عوامل اورژانس حاضر در محل تحویل داده شد.
,
 
,
آتش نشانان پس از ایمن کردن محل و ارائه نکات ایمنی به کارگران، به عملیات خود پایان دادند.
,
 
,
به گفته کارشناسان سازمان آتش نشانی: در هنگام کار خصوصا در تاریکی شب از ایمن بودن محل و ارتفاع لوله های فلزی در حریم برق اطمینان حاصل کرده تا از بروز این گونه حوادث خطرناک جلوگیری شود.
,
 
,
انتهای پیام/ 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه