اخبار داغ

یک مشاور خانواده در گفت‌وگو با دانا؛

آموزش‌آنلاین در پیام‌ رسان‌های خارجی؛ نیازمند نظارت والدین/ کنجکاوی کودکان در اینترنت می‌تواند بلای جان آنان شود

آموزش‌آنلاین در پیام‌ رسان‌های خارجی؛ نیازمند نظارت والدین/ کنجکاوی کودکان در اینترنت می‌تواند بلای جان آنان شود
یک مشاور خانواده گفت: کودک و نوجوان ذاتاً کنجکاو بوده و به دنبال اطلاعات و دسترسی‌های بیشتر هستند از این رو خانواده‌ها باید با برنامه آموزشی و ساعات استفاده فرزندان کودکان همراه باشند و آن‌ها را رها نکنند.
[

دکتر اصغر کیهان‌نیا، مشاور خانواده در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به خطراتی که در حاشیه آموزش آنلاین در اینترنت ممکن است کودک و نوجوان را در دام بیندازد، اظهار کرد: کودک و نوجوان ذاتاً کنجکاو بوده و به دنبال اطلاعات و دسترسی‌های بیشتر هستند. بنابراین فضایی که در اینترنت با هدف آموزش در اختیار کودکان و نوجوانان قرار گرفته، ممکن است در عین دارا بودن جنبه‌های مثبت، عوارض منفی و جبران‌ناپذیری برای کودک و نوجوان به همراه داشته باشد که به خاطر کنجکاوی این قشر این عوارض میتواند نمود کند.

, دکتر اصغر کیهان‌نیا، مشاور خانواده در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی, دکتر اصغر کیهان‌نیا, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

خانواده ها دانش اینترنتی خود را بالا ببرند 

, خانواده ها دانش اینترنتی خود را بالا ببرند , خانواده ها دانش اینترنتی خود را بالا ببرند ,

وی درباره راهکارهای کنترل این رفتارها، افزود: رسانه‌هایی مانند تلویزیون و رادیو باید برنامه‌های قابل‌استفاده ای برای نوجوانان و کودکان تولید و پخش کند. این برنامه ها باید با اثرات بیشتر درباره عواقب سرگرمی با تلفن همراه و اینترنت تهیه شوند. از طرفی والدین، مؤثرترین و در دسترس ترین الگو به فرزندان هستند. پدر و مادر به عنوان اولین الگوهای فرزندان نباید بیش‌ازحد در فضای مجازی مشغول باشند و خانواده‌ها باید برنامه آموزشی و ساعات استفاده فرزندان از ایمنترنت را کنترل کنند و فرزندان خود را رها نکنند.

,

کیهان‌نیا با اشاره به لزوم افزایش دانش اینترنتی اولیا و خانواده‌ها گفت: توصیه می‌شود خانواده‌ها دانش اینترنت و اطلاعاتی در این زمینه را فرا بگیرند؛ چرا که اگر فرزندان بفهمند که والدین دانش اینترنتی لازم را ندارند، امکان سوءاستفاده آنها دوچندان می‌شود.

,

 

,

اولیاء در بازی‌های اینترنتی فرزندان شرکت کنند

, اولیاء در بازی‌های اینترنتی فرزندان شرکت کنند, اولیاء در بازی‌های اینترنتی فرزندان شرکت کنند,

وی در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: درگذشته استفاده از تلفن همراه و اینترنت تا سنین 15 سالگی ممنوع بود. اما امروز به سبب مسائل آموزشی، هیچ قاعده مشخصی در رابطه با سن کاربران اینترنت وجود ندارد. حتی روستاها که در گذشته سرگرمی‌ها و بازی‌های خوبی داشتند، امروزه به تلفن همراه گرایش پیداکرده اند و امروز حتی کودکان 3- 4 ساله نیز به‌راحتی می‌توانند با تلفن همراه ارتباط برقرار کرده و از این وسیله استفاده کنند.

,

این مشاور خانواده نقش بازی‌های اینترنتی را برای کودکان خطرناک عنوان کرد و گفت: بازی‌های اینترنتی برای این طیف سنی بسیار خطرناک هستند و برخی از آن‌ها  کودکان و نوجوانان را به درگیری و نزاع و حتی قتل و کشتن ترغیب می‌کنند، این‌ها در روان کودک عوارض بسیاری دارد و خشونت را در آنها پرورش می دهد.

,

وی در خاتمه این گفت‌وگو خاطرنشان کرد: تأکید می‌کنم والدین نظارت دقیق و همراه بودن با فرزندان را به هنگام استفاده از اینترنت فراموش نکنند و حتی در انتخاب و بازی‌های اینترنتی فرزندان شرکت کنند، این کار مطلوب است و می تواند به تحکیم بنیان خانواده ها کمک کند.

,

انتهای پیام/ا

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه