اخبار داغ

طغیانی:

اصلاح قانون اوراق بهادار در کمیسیون اقتصادی مجلس بررسی شد

اصلاح قانون اوراق بهادار در کمیسیون اقتصادی مجلس بررسی شد
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه امروز کمیسیون اقتصادی پیرو گزارش نظارتی کمیسیون اقتصادی درباره بازار بورس، اصلاح قانون بازار سرمایه، موادی از این طرح مورد بررسی قرار گرفته و پیشنهاد کارگروه برای اصلاح قانون اوراق بهادار ارائه و کارشناسان مرکز پژوهش‌ها نظرات خود را مطرح کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی طغیانی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در تشریح جزئیات نشست امروز (دوشنبه 10 آذر) این کمیسیون اظهار داشت: در ابتدای این جلسه گزارش نظارتی درباره وضعیت صنعت استخراج رمز ارزها و مبادلات داخلی آن قرائت و مورد بحث و بررسی نمایندگان قرار گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: بعد از ارائه این گزارش، نمایندگان قانون حمایت از رمز ارزها و ساماندهی بازار معاملات داخلی را در چند ماده که در برگیرنده مبادلات، بانک مرکزی، استخراج آن، تعرفه‌ها و ... است به مجلس پیشنهاد دادند. 

,

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: در بخش دیگری از این نشست، پیرو گزارش نظارتی کمیسیون اقتصادی درباره بازار بورس، اصلاح قانون بازار سرمایه، موادی از این طرح مورد بررسی قرار گرفته و پیشنهاد کارگروه برای اصلاح قانون اوراق بهادار ارائه و کارشناسان مرکز پژوهش‌ها نظرات خود را مطرح کردند.

,

طغیانی گفت: ارتقای شفافیت در بازار، عملکرد صندوق تثبیت، ارتقای سازمان بورس و اوراق بهادار، عملکرد شورای عالی بورس و گزارش‌دهی آن، ارتقای نظارت بر ارکان سرمایه، کنترل بازارگردانی‌ توسط حقوقی‌ها، افزایش پاسخگویی سازمان بورس، تنظیم فعالیت فعالان مجازی در حوزه سرمایه، آموزش سواد مالی و افزایش آگاهی مردم نسبت به بازار سرمایه و تعیین تکالیفی برای سازمان های مربوطه مانند صدا و سیما از اهم مواد مندرج در اصلاح قانون بازار سرمایه است.

,

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان تصریح کرد: متاسفانه برخی فعالان حوزه مجازی در حوزه بازار سرمایه موجب اخلال در بازار می‌شوند که به موجب قانون، امکان برخورد با آنها وجود دارد. 

,

 

,

انتهای پیام/ک

,

منبع: فارس

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه