اخبار داغ

یادداشت؛

تیغ دو لبه دولت برای تضعیف رسانه‌ها در آخرین سال حضور

تیغ دو لبه دولت برای تضعیف رسانه‌ها در آخرین سال حضور
دولت مردان تدبیر و امید از نخستین روزهای سال ۹۹ با اظهار نظرهای غیر کارشناسی و اقداماتی غیر اصولی صدماتی را بر پیکره رسانه های کشور وارد کرده اند که تا سال ها جبران نخواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کردتودی، دولت روحانی در سال ۹۲ در حالی فعالیت خود را آغاز کرد که مدیران و تصمیم گیران کشوری و استانی آن با شعار ایجاد فضای باز برای رسانه ها سعی بر پیشبرد امور  داشتند اما در عمل این شعار را بازیچه ای قرار دادند تا بی تجربگی مدیریتی بسیاری از مدیران ناتوان را بپوشانند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کردتودی,

بسیاری از جلسات و شوراهای تخصصی در استان هایی همچون کردستان که سالهای متمادی با حضور خبرنگاران و به صورت علنی برگزار شد به پستوهای دولت تدبیر و امید گسیل داده شد و خبرنگاران نامحرمانی قلمداد شدند که نباید در هر جایی حضور داشته باشند.

,

دولتمردان تدبیر و امید در کردستان با فشار بر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان متولی عرصه رسانه در استان توانستند که تشکل فراگیر مطبوعاتی در استان مرزی کردستان را با سیطره خود در آورده و این تشکل را نیز به انحراف بکشانند.

,

حال پس از ۷ سال از عمر دولت تدبیر و امید شاهد چند دستگی در فضای رسانه های کردستان، ایجاد جوخه ترور رسانه ای در فضای مجازی برای ضربه زدن به فعالان رسانه ای استان، گسیل دادن افراد فاقد صلاحیت به مجموعه رسانه و ده ها مشکل ساختاری در حوزه مطبوعات و رسانه های مجازی کردستان هستیم که همگی ثمره دخالت های بی جای دولت مردان تدبیر و امید در استان است.

,

شخص رئیس جمهور و اکثر مدیران استانی وی طی این هفته سال از هیچ تلاشی برای تحقیر و تضعیف رسانه های داخلی به ویژه رسانه های محلی دریغ نکردند و آنچنان مردم را نسبت به رسانه های داخلی بی اعتماد کردند که سال ها توطئه‌ دشمنان نمی توانست نتایج مخرب اینچنینی داشته باشد.

,

رئیس جمهور در ایام تعطیلات عید امسال در اقدامی برنامه ریزی شده و موذیانه اعلام می دارد که رسانه ها به دلایل شرایط کرونایی تا بیستم فروردین حق چاپ ندارند و این در حالی است که هر سال رسانه های مکتوب کشور و چاپخانه ها تا بیستم فروردین چاپ ندارند.

,

این اعلام رسمی رئیس جمهور موجب شد که رسانه های مکتوب بسیاری از مخاطبان خود را از دست دهند و حساسیت های ویژه ای نیز در جامعه در خصوص خرید نشریات ایجاد شود.

,

متاسفانه شخص رئیس جمهور و مشاوران وی با این حربه ناجوانمردانه بسیاری از رسانه های منتقد و مستقل را به ورطه نابودی و ورشکستگی کشاندند و همزمان نیز با دست کاری دستورالعمل های ویژه یارانه و کاغذ مطبوعات بسیاری از حمایت ها را لغو کردند.

,

عمق این فاجعه تا جایی رسیده است که از ۱۰۸ رسانه دارای مجوز در کردستان در حوزه مکتوب و مجازی تنها ۵ رسانه موفق به دریافت حمایت از دولت طی سال جاری شده اند که بیشتر این رسانه ها هم به نوعی وابسته به دولت بوده اند.

,

گران شدن چندین باره هزینه های چاپ در کنار قطع حمایت های دولت به بهانه های واهی موجب رکودی بزرگ در عرصه رسانه شده است و می توان گفت آرزوی دولت مردان تدبیر و امید برای خالی شدن فضای نقد از عملکرد ضعیفشان در آخرین روزها و ماه های کاری در حال بر آورده شدن است.

,

البته تضعیف رسانه های مکتوب و مجازی محلی آسیبی بزرگ در جامعه قلمداد شده و بدون شک تبعات منفی آن در روی آوردن مردم به رسانه های خارجی و تغییر ذائقه مخاطبان رسانه ها در کشورمان نمایان خواهد شد و بازآوری اعتماد از دست رفته به رسانه های داخلی شاید تا سال های متمادی امکان پذیر نباشد.

,

یادداشت: خبات ساعدی

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه