اخبار داغ

اقدامات بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی در طرح شهید سلیمانی؛

6000 بسیجی در طرح مسجد سنگر سلامت مشارکت کردند/ احداث نقاهتگاه برای بیماران کرونایی

6000 بسیجی در طرح مسجد سنگر سلامت مشارکت کردند/ احداث نقاهتگاه برای بیماران کرونایی
با شیوع ویروس کرونا در کشور بسیج پای کار مقابله با این ویروس منحوس آمد و یکی از اقدامات جدید بسیج جامعه پزشکی، طرح «مسجد سنگر سلامت» است که از 20 آبان ماه شروع شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس، با شیوع ویروس کرونا در کشور بسیج پای کار مقابله با این ویروس منحوس آمد و در این راستا اقدامات گوناگونی انجام داد و یکی از اقدامات جدید بسیج جهت کنترل و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا، طرح «مسجد سنگر سلامت» است که با پرچمداری خراسان رضوی شروع شده است در همین خصوص دکتر محسن ذاکریان، مسئول بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار ما، اظهار کرد: طرح «مسجد سنگر سلامت» طرح بومی خراسان رضوی است که پیش از ابلاغ طرح سردار شهید سلیمانی در سراسر کشور از 20 آبان ماه در استان شروع به کار کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

, ,

2366 مسجد سنگر سلامت

, 2366 مسجد سنگر سلامت, 2366 مسجد سنگر سلامت,

وی افزود: این طرح به صورت محله‌محور و با مرکزیت مساجد استان اجرا می‌شود که طبق تقسیم بندی جغرافیایی 150 حوزه مقاومت بسیج در استان خراسان رضوی عامل اجرای طرح مسجد سنگر سلامت شده اند، به صورتی که که با تشکیل هسته هایی شامل امور مساجد خراسان رضوی، نمایندگان بسیج و دانشگاه علوم پزشکی این طرح در 2366 مسجد و محله در سراسر استان در حال اجرا است.

,

اضافه شدن کمیته امداد و هلال احمر به طرح شهید سلیمانی

, اضافه شدن کمیته امداد و هلال احمر به طرح شهید سلیمانی, اضافه شدن کمیته امداد و هلال احمر به طرح شهید سلیمانی,

ذاکریان خاطرنشان شد: با هدف ارتقای کیفی طرح مسجد سنگر سلامت و با هماهنگی و رایزنی های انجام شده، کمیته امداد و هلال احمر نیز به هسته های اصلی این طرح افزوده می شوند تا حوزه گستردگی و کیفیت اجرای دقیق برنامه ها گسترش پیدا کند.

,

, ,

مسئول بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی بیان کرد: می خواهیم با مشارکت واحدهای نیکوکاری زیرمجموعه کمیته امداد امام خمینی(ره) برای هر یک از حوزه های مقاومت بسیج، سه کپسول اکسیژن 10 لیتری خریداری کنیم تا حوزه های بتوانند این کپسول ها را به صورت موقت به افراد نیازمند مبتلا به کرونا بدهند که تا پایان دوره قرنطینه از آن ها استفاده کنند.

,

وی گفت: هدف اصلی طرح مسجد سنگر سلامت باید منتهی به در خانه نگه داشتن بیماران مبتلا به کرونا شود، زیرا اگر فرد مبتلا در خانه بماند از ابتلای 35 نفر دیگر و مرگ یک نفر جلوگیری می شود که اقدام بسیار موثری در قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا انجام می شود.

,

ذاکریان خاطر نشان شد: یکی دیگر از اقداماتی که در این طرح در حال اجرا است، طرح آمرین سلامت است که ما به نوعی در بحث رعایت پروتکل های بهداشتی در اصناف، مشاغل محلی، تجمعات محلی و مراسم ختم و عروسی که امروز مشکل ساز شده اند، از ظرفیت امر به معروف استفاده کرده ایم و مردم بر اساس پروتکل های ابلاغی امر به معروف سلامت می شوند.

,

مسئول بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی افزود: همچنین در جهت غربالگری بیماران کرونایی برای ۵۰۰۰ شماره تلفن در سطح استان پیامکی ارسال که در صورت مشاهده علائم کرونا با شماره 09153117253 بسیج جامعه پزشکی تماس بگیرند تا اقدامات و مشاوره های لازم به صورت رایگان در اختیار آن ها قرار بگیرند.

,

, ,

در ادامه دکتر محمود صادقی، مسئول معاونت بهداشت، امداد و درمان سپاه امام رضا(ع) در گفت و گو با صبح توس، اظهار کرد: طرح «مسجد سنگر سلامت» به منظور کنترل، پیشگیری و مبارزه با ویروس کرونا از 20 آبان ماه با همکاری نهادهای مختلف در خراسان رضوی در حال اجرا است.

,

وی خاطر نشان کرد: این طرح در چهار لایه اجرا می شود، به طوری که تنها لایه نخست در مرکز استان و سه لایه بعدی در سطح شهرستان، حوزه های مقاومت و پایگاه های مقاومت بسیج ارائه می شود.

,

صادقی بیان کرد: رفع موانع شخصی، معیشتی و شغلی افراد مبتلا و در معرض ابتلا به ویروس کرونا از اهداف این طرح است که در سایه همراهی و همکاری پایگاه های مقاومت بسیج، مساجد، خیران و سازمان های حمایتگر انجام می شود.

, .,

, ,

مشارکت 6000 بسیجی در طرح مسجد سنگر سلامت

, مشارکت 6000 بسیجی در طرح مسجد سنگر سلامت, مشارکت 6000 بسیجی در طرح مسجد سنگر سلامت,

وی از آمادگی کامل سپاه و بسیج جهت مقابله با کرونا و کمک به کادر درمانی خبر داد و افزود: برای اجرای طرح «مسجد سنگر سلامت» در خراسان رضوی، بیش از 6 هزار بسیجی روش‌های مقابله با کرونا و شناسایی بیماران کرونایی را آموزش دیده‌اند و 1800 پایگاه، 150 حوزه مقاومت و تمامی نواحی بسیج با همکاری امور مساجد این طرح را اجرایی می‌کنند.

,

صادقی خاطر نشان شد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا بسیج و سپاه دوشادوش کادر درمانی اقدامات بسیاری برای مقابله با کرونا انجام داده است، یکی از این اقدامات برپایی نقاهتگاه‌ها برای بیماران کرونایی بوده که امکان نگهداری از آن‌ها در منازلشان وجود ندارد که در ابتدای امر این نقاهتگاه‌ها در سوله‌های ورزشی مستقر شد.

,

احداث و تجهیز نقاهتگاه برای بیماران کرونایی

, احداث و تجهیز نقاهتگاه برای بیماران کرونایی, احداث و تجهیز نقاهتگاه برای بیماران کرونایی,

مسئول معاونت بهداشت، امداد و درمان سپاه امام رضا(ع) بیان کرد: با تدابیر صورت گرفته در حال حاضر مجتمع فرهنگی اداره کل کار و امور اجتماعی در ابتدای بلوار پیروزی با ظرفیت 170 نفر به صورت اتاق‌های دو نفره در دست اقدام داریم کلیه خدمات و اقدامات پذیرایی و درمانی در این نقاهتگاه مستقر است.

,

, ,

وی گفت: نقاهتگاه‌های سپاه به صورت شبانه روزی پذیرای بیماران کرونایی است که دوره پیک بیماری خود را طی کرده‌اند و در حال بهبودی هستند و این بیماران می‌توانند تا بهبودی کامل در این مراکز از امکانات پذیرایی و مراقبتی استفاده کنند.

,

صادقی در پایان تأکید کرد: تمامی امکانات ما در سپاه و بسیج در مقابله با ویروس کرونا در خدمت مردم و کادر درمانی است لذا ما این آمادگی را داریم که در صورت نیاز بیشتر به نقاهتگاه‌ها در سطح استان، این مراکز را به سرعت برپا کنیم و هیچ‌گونه محدودیتی در احداث این نقاهتگاه‌ها نداریم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه