اخبار داغ

رئیس مجمع نمایندگان فارس:

توان مدیریتی بر پایه امتیاز به دشمن ضعف مفرط مدیریتی است/ مذاکرات جز خسارت محض هیچ چیز برای کشور نداشت

توان مدیریتی بر پایه امتیاز به دشمن ضعف مفرط مدیریتی است/ مذاکرات جز خسارت محض هیچ چیز برای کشور نداشت
رئیس مجمع نمایندگان فارس گفت: متاسفانه مذاکره‌طلبان همه امتیازاتی که ما قبل از مذاکره داشتیم که با خون شهیدان هسته‌ای به دست آمد را یک‌جا تقدیم دشمن کردند که این ساده‌لوحی سیاسی را حتی طرف‌های خارجی نیز فهیمده بودند و اتفاقا همین موضوع موجب وقاحت آن‌ها شد که در قدم بعد قدرت موشکی ما را نیز در مذاکرات هدف قرار دادند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ابراهیم عزیزی رئیس مجمع نمایندگان فارس در گفتگو تفصیلی با خبرنگار سرویس سیاسی شیرازه، ضمن تسلیت شهادت شهید فخری‌زاده، با عنوان اینکه بدون تردید حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم راه حل مدیریتی دارد‌، اظهار داشت: برهان و منطق قوی در این خصوص، کشور پهناور ایران با امکانات و ذخایر خدادادی بی شمار است که اگر مدیریت هوشمندانه، با بصیرت و دلسوزانه بر آن حاکم باشد، بسیاری از مشکلات اقتصادی قابل حل و فصل است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شیرازه,

وی افزود: البته این نکته را هم باید گوشزد کنیم که جمهوری اسلامی ایران ارتباط خود را با کشورهای دیگر بر پایه عزت، احترام متقابل و حفظ منافع ملی بنا نهاده و هر کشوری که خواهان این گونه ارتباط باشد، قطعا مورد استقبال ما نیز هست و این ارتباط سازنده در مناسبات سیاسی، بدون شک در رونق اقتصادی نیز نقش خواهد داشت.

,

شیرازه: آیا مذاکرات برجام به جز نتایج خسارت بار و تجربه تلخ در لغو تحریمها، تعطیلی و عقب ماندگى هسته ای و ... دست آورد دیگه ای داشته است؟ مذاکره دوباره با این تفاسیر عقلانی است؟

, شیرازه: آیا مذاکرات برجام به جز نتایج خسارت بار و تجربه تلخ در لغو تحریمها، تعطیلی و عقب ماندگى هسته ای و ... دست آورد دیگه ای داشته است؟ مذاکره دوباره با این تفاسیر عقلانی است؟,

رئیس مجمع نمایندگان فارس با اشاره به تشریح دست‌آوردهای مذاکره با کشورهای غربی به ویژه آمریکا تصریح کرد: نتیجه هفت سال مذاکره را همه مشاهده کردیم. تشدید تحریم‌ها و فشار بیشتر به ایران و بدعهدی مذاکره کنندگان، نتیجه محسوس برجام بود. به اضافه اینکه پیشرفت و خودکفایی خود در دانش هسته‌ای و غنی سازی اورانیوم 20درصد و تعطیلی فردو و... را نیز دو دستی تقدیم کردیم. یعنی خسارت محض.

,

عزیزی تاکید کرد: قرار بود از فردای قرارداد برجام، بنا به سخن صریح مسوولان دیپلماسی کشور، همه تحریم ها لغو شود.

,

شیرازه:آیا تحریم ها لغو شد؟ یا فشار و تحریم روز به روز بیشتر شد؟

, شیرازه:آیا تحریم ها لغو شد؟ یا فشار و تحریم روز به روز بیشتر شد؟,

وی با ابراز اینکه امید بستن به دشمن برای حل مشکلات کشور یک سراب است که واقعا هیچ عقل سلیمی آن را نمی‌پذیرد، خاطرنشان کرد: حالا با این تجربه تلخ هفت ساله، آیا منطقی است که دوباره همین مسیر خسارت زا را دنبال کنیم؟ قطعا انسان عاقل از یک سوراخ دوبار گزیده نمی شود.

,
شیرازه: مشکلات بى سابقه معیشتی امروز و گرانیهای افسارگسیخته چقدر به سیاست مذاکره محور دولت آقای روحانی و برجام مرتبط است؟ نظر شما در این باره چیست؟
, شیرازه: مشکلات بى سابقه معیشتی امروز و گرانیهای افسارگسیخته چقدر به سیاست مذاکره محور دولت آقای روحانی و برجام مرتبط است؟ نظر شما در این باره چیست؟,

وقتی شما مشکل آب خوردن مردم را نیز به مذاکره گره می زنید، معلوم است که باید شاهد اتفاقات امروز باشید. آمریکا در این 40سال از هیچ فرصتی برای ضربه زدن به ایران اسلامی غفلت نکرده و آشکار و پنهان ما را تهدید به سرنگونی می‌کند و اروپایی‌ها نیز بدعهدی‌شان را تاریخی به ما ثابت کرده اند. خیلی ساده لوحانه است که بپذیریم آنها با مذاکره، به دنبال حل مشکلات ما هستند.

,

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس تصریح کرد: آنها قطعا به دنبال امتیازاتی برای تسلط بیشتر بر ما و منطقه هستند و جالب اینجا است که اگر از قدرت نظامی و موشکی ما خبر نداشتند، مطمئن باشید مذاکره هم نمی کردند و سرنگونی را با قدرت دنبال می کردند. لذا چه خوب است که فریب چهره ادکلن زده و جنتلمن مذاکره کنندگان را نخوریم که به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب، عاملان حمله تروریستی و تلخ فرودگاه بغداد، همان جنتلمن های ادکلن زده پشت میز مذاکره بودند.

,
شیرازه: مذاکره طلبان کنونی به دنبال چه هستند؟ آیا مقاصد آن ها به سمت اهداف انتخاباتى است، یا معیشت مردم؟
, شیرازه: مذاکره طلبان کنونی به دنبال چه هستند؟ آیا مقاصد آن ها به سمت اهداف انتخاباتى است، یا معیشت مردم؟,

بنابه اظهار عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، متاسفانه مذاکره‌طلبان همه امتیازاتی که ما قبل از مذاکره داشتیم که با خون شهیدان هسته ای به دست آمد را یکجا تقدیم دشمن کردند. این ساده لوحی سیاسی را حتی طرف های خارجی نیز فهیمده بودند و اتفاقا همین موضوع موجب پررویی آنها شد که در قدم بعد قدرت موشکی ما را نیز در مذاکرات هدف قرار دادند. اگر دوراندیشی و بصیرت رهبر فرزانه انقلاب نبود چه بسا قدرت موشکی نیز دودستی تقدیم دشمن می‌شد و احتمالا سرنوشتی مانند لیبی و عراق نیز پس از آن بر سر ایران می‌آمد. جای بسیار تاسف است که با وجود این همه انفعال، باز هم برخی بر طبل مذاکره می کوبند؛ آن هم مذاکره ای که جز خسارت محض هیچ چیز برای کشور نداشت.

,

اگر توان مدیریتی امتیاز دادن به دشمن است، اسم آن توان نیست بلکه ضعف مفرط مدیریتی است

, اگر توان مدیریتی امتیاز دادن به دشمن است، اسم آن توان نیست بلکه ضعف مفرط مدیریتی است,

وی در پاسخ به سوال شیرازه در خصوص ارزیابی توان مدیریتی و قدرت هماوردی مدیران فعلی در مذاکره که باوجود ادعاهایشان باعث شدند تجربه تلخ برجام رقم بخورد، گفت: بنده که قدرتی مشاهده نکردم. آنها هر چه امتیاز خواستند، داده شد و در عوض نه تحریمی برداشته شد و نه گشایش اقتصادی در زندگی مردم ایجاد شد. آنها خودشان را حقوق دان و مدعی دانستن زبان دنیا می دانستند، اما پس از هفت سال معضل گذاشتن کشور، به مردم نگفتند چه نتیجه ای از مذاکرات حاصل شد؟

, شیرازه ,

عزیزی با عنوان اینکه اگر توان مدیریتی امتیاز دادن به دشمن است، اسم آن توان نیست بلکه ضعف مفرط مدیریتی است ابراز داشت: این هنر نیست که شما به بهانه مذاکره و دانستن زبان دنیا، به دشمن مرتب امتیاز بدهید. دشمن هم با وقاحت بسیار، همان قرارداد خسارت بار را نیز قبول نکند و در انظار عمومی پاره کند.

,
شیرازه: آیا حل مشکلات معیشتی در داخل و هماوردی با دشمنان در خارج از چه طریقی امکان پذیر است؟ آیا به غیر از طریق مدیریت انقلابى، مردمى و جهادى متکی به درون است؟
, شیرازه: آیا حل مشکلات معیشتی در داخل و هماوردی با دشمنان در خارج از چه طریقی امکان پذیر است؟ آیا به غیر از طریق مدیریت انقلابى، مردمى و جهادى متکی به درون است؟,

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در خصوص تکیه بر توان تولید داخلی کشور بیان کرد: همان گونه که رهبر معظم انقلاب بارها فرموده‌اند، حل مشکلات معیشتی و اقتصادی جز تکیه بر توان داخلی غیر ممکن است. این راه شاید راه سختی باشد اما عاقبت آن خوب است. مذاکره کنندگان با ما تنها به امتیازات خود فکر می کنند هرچند که با ظاهر ادکلان زده و مهربان، چهره واقعی و خشن خود را پوشانده اند.

,

به گفته عزیزی، ایران کشوری با قابلیت‌های بسیار است و اگر مدیران انقلابی، جهادی و دلسوز زمام امور را به دست بگیرند، مطمان باشید با توکل به خدا و تلاش مستمر بر بسیاری از مشکلات فائق خواهیم آمد. مشکل امروز ما مدیرانی هستند که از پشت میزشان می خواهند کشور را اداره کنند در حالی که مدیر انقلابی در وسط صحنه ایستاده و دیگران را نیز با خود حرکت می دهد.

,

شیرازه: نظر شما در خصوص مذاکره سرپوشی برای ناکارآمدی دولت تکراری مذاکره طلبان چیست؟ آیا فرار آنها از پاسخگویی درباره عملکرد منفی و غیرقابل دفاع دولت است؟

, شیرازه: نظر شما در خصوص مذاکره سرپوشی برای ناکارآمدی دولت تکراری مذاکره طلبان چیست؟ آیا فرار آنها از پاسخگویی درباره عملکرد منفی و غیرقابل دفاع دولت است؟,

شاید این گونه باشد. به هر حال دولت به مردم قول داد که با برجام آفتاب تابان به کشور می تابد. امروز باید به مردم پاسخ دهد که آیا دلار 30تومانی و تورم بالا نتیجه برجام است یا برگرداندن صنعت هسته ای به 8سال پیش؟ این ها پرسش هایی است که البته پاسخش نیز شهامت می خواهد.

,

شیرازه: آیا تکرار و مذاکره در حال حاضر سودی دارد یا دو روی یک سکه‌ است؟ اصلاح طلبان پاسخگوی دولت تکراری خود نیستند، آیا تبعات تلخ مذاکره زبونانه را نیز خواهند پذیرفت؟

, شیرازه: آیا تکرار و مذاکره در حال حاضر سودی دارد یا دو روی یک سکه‌ است؟ اصلاح طلبان پاسخگوی دولت تکراری خود نیستند، آیا تبعات تلخ مذاکره زبونانه را نیز خواهند پذیرفت؟,

عزیزی: این تجربه تلخ 7سال ادامه یافت. همان گونه تا به الان مسوولیتی به گردن نگرفته اند، پس از این نیز مسوولیتی نخواهند پذیرفت. مردم باید به حافظه تاریخی خود رجوع کنند.

,

شیرازه: خوش‌بینی مذاکره طلبان در باره آمریکا با سابقه عهدشکنی و جنایت و خیانت این کشور در حافظه تاریخی ملت ایران سنخیتی دارد؟

, شیرازه: خوش‌بینی مذاکره طلبان در باره آمریکا با سابقه عهدشکنی و جنایت و خیانت این کشور در حافظه تاریخی ملت ایران سنخیتی دارد؟,

قطعا هیچ انسان عاقلی این را نمی پذیرد. حافظه تاریخی ملت ما مملو از خیانت و جنایت نظام سلطه به سرکردگی آمریکا است که مصداق‌های آن در 100سال اخیر فراوان است. با نگاهی به اوراق تاریخ، این جنایت ها را می بینید. خب چگونه می توان به آنها اعتماد کرد؟

,

مواضع آمریکا در برابر ایران یکی است و ربطی به جمهوری خواه و دموکرات ندارد. جمهوری خواهان صورت بدون نقاب آمریکا هستند و دموکرات ها با نقاب می آیند.

,

آمریکا قطعا خواستار ایران قدرتمند با توان نظامی و موشکی نیست. مطمان باشید از هر راهی وارد می شوند تا این مزیت ما را همچون توان هسته ای به حداقل برسانند.

,

شیرازه: آیا در سخنان دولتمردان درباره رفع تحریم‌ها و مذاکره در زمان برجام و اکنون تناقضی وجود ندارد؟

, شیرازه: آیا در سخنان دولتمردان درباره رفع تحریم‌ها و مذاکره در زمان برجام و اکنون تناقضی وجود ندارد؟,

بزرگ‌ترین تناقض همان بود که زمان برجام اعلام شد از فردای آن تمام تحریم ها لغو می شود. متاسفانه در این سالها تناقض در رفتار و گفتار بسیار دیدیم که امیدواریم مردم خوب ما از این تجربیات تلخ، عبرت گرفته و در انتخاب مسیر آینده کشور، با چشمان باز عمل کنند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه