اخبار داغ

در راستای اجرای طرح مردم پایه شهید سلیمانی؛

بسیجیان سرخسی این‌بار مساجد را برای دفاع از سلامت پُر کردند/ شناسایی 918 مبتلا و مشکوک به کرونا در طرح شهید سلیمانی

بسیجیان سرخسی این‌بار مساجد را برای دفاع از سلامت پُر کردند/ شناسایی 918 مبتلا و مشکوک به کرونا در طرح شهید سلیمانی
در راستای اجرای طرح مردم پایه شهید سلیمانی، بسیجیان سرخسی با همکاری شبکه بهداشت و درمان از آغاز اجرای این طرح تاکنون 918 مبتلا و مشکوک به کرونا را شناسایی و به آن‌ها خدمات مختلفی ارائه کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس، در لبیک به منویات رهبر معظم انقلاب، طرح شهید حاج قاسم سلیمانی با عنوان «مسجد سنگر سلامت» به‌منظور قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا از 20 آبان 99 با همکاری بسیج و وزارت بهداشت و درمان از کنار مضجع شریف حضرت رضا (ع) آغاز شد و پس از مشهد در سراسر کشور به اجرا درآمد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

سردار غلامرضا سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین در آیین آغاز اجرای این طرح گفت: این طرح مردم پایه است اما از بالاترین سطح علمی برخوردار و همراه با نیروهای ماهر است.

,

وی افزود: با توجه به توانایی‌هایی که در کشور وجود دارد و استفاده از شبکه بسیج اگر این طرح به‌دقت انجام شود امیدواریم در فاصله زمانی پیش بینی شده شیب نزولی این ویروس آغاز شود و در مدت چهار ماه در مرحله کنترل و مهار قرار گیرد و بعدازآن، اقدامات بعدی و استمرار آن باعث ریشه‌کن شدن ویروس شود.

,

رئیس سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: در این طرح از ظرفیت قرارگاه‌های استانی و شهرستانی و محلات و نمایندگان ولی‌فقیه در خراسان رضوی، امامان جمعه و ائمه جماعت استفاده می‌شود؛ همچنین در اجرای این طرح دانشگاه علوم پزشکی، بسیج جامعه پزشکی، سپاه و بسیج همراه با مرکز رسیدگی به امور مساجد باهم همکاری می‌کنند.

,

شناسایی بیماران از طریق شبکه محله‌ای، معرفی به مراکز جامع سلامت منتخب، تسهیل هدایت بیمار به درمانگاه، نقاهتگاه و بیمارستان مطابق فرایند تعریف‌شده دانشگاه و همچنین پشتیبانی و حمایت از بیماران در دوره قرنطینه با رفع موانع معیشتی از جمله اهدای بسته‌های کمک معیشتی به خانواده بیماران، رفع موانع شغلی در زمینه اخذ و ارائه گواهی مرخصی استعلاجی معتبر و برطرف کردن مشکلات شخصی شامل خرید و انجام امور جاری زندگی فرد بیمار در صورت نیاز، با استفاده از ظرفیت جوانان بسیجی مؤمن، امین و معتمد محل از جمله اهداف این طرح است.

,

مساجد سرخس سنگر سلامت شدند

, مساجد سرخس سنگر سلامت شدند, مساجد سرخس سنگر سلامت شدند,

20 آبان هم‌زمان با سراسر کشور، طرح شهید سلیمانی در شهرستان مرزی سرخس نیز آغاز شد و بیش از 50 پایگاه مقاومت بسیج برادر و خواهر با محوریت مساجد در این طرح مشارکت کردند.

,

مجید آذرکیش، فرمانده سپاه سرخس در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به اجرای «طرح مسجد سنگر سلامت» در این شهرستان مرزی گفت: علیرغم همه تلاش‌ها بیماری کرونا شیوع بیشتری داشته و مبتلایان و فوتی‌ها در حال افزایش است.

,

وی با بیان اینکه امکانات درمانی شهرستان دیگر پاسخگوی این‌همه جمعیت نیست، تصریح کرد: افراد مبتلا را باید کنترل کنیم تا مانع گسترش ویروس شویم.

,

فرمانده سپاه سرخس عنوان کرد: در طرح «مسجد سنگر سلامت»، پایگاه‌های بسیج با همکاری مراکز بهداشت و درمان و خانه‌های بهداشت، شناسایی افراد مشکوک و مبتلا را در دستور کار قرار می‌دهند، تا در کمترین زمان بتوانیم زنجیره انتقال ویروس را قطع کنیم.

,

آذرکیش افزود: معرفی افراد مشکوک به خانه‌های بهداشت و شبکه بهداشت و درمان و مراقبت از این افراد برای عدم حضور در اجتماعات و تهیه بسته معیشتی و بهداشتی برای افراد مثبت کرونایی از جمله اهداف این طرح است.

,

شناسایی 918 مبتلا و مشکوک به کرونا در سرخس در طرح شهید سلیمانی

, شناسایی 918 مبتلا و مشکوک به کرونا در سرخس در طرح شهید سلیمانی, شناسایی 918 مبتلا و مشکوک به کرونا در سرخس در طرح شهید سلیمانی,

فرمانده سپاه سرخس ادامه داد: از ابتدای اجرای این طرح تاکنون با همکاری پایگاه‌های مقاومت بسیج و شبکه بهداشت و درمان، 301 مبتلا و 617 مشکوک به کرونا شناسایی و به آن‌ها بر اساس نیازسنجی، خدمات مختلفی ارائه شده است.

,

آذرکیش با اشاره به خدمات ارائه شده در طرح شهید سلیمانی خاطرنشان کرد: در این راستا 759 بسته معیشتی، 200 بسته بهداشتی و 6 هزار و 110 ماسک بین مبتلایان شناسایی شده در این طرح و افراد آسیب‌دیده از بحران کرونا توزیع شده است.

,

 

,

, ,

وی اضافه کرد: همچنین 1727 پرس غذای گرم بین افراد شناسایی شده در این طرح و بیمارانی که در دوران قرنطینه خانگی هستند، توزیع شده است.

,

 

,

, ,

فرمانده سپاه سرخس با تأکید بر اینکه در کنار این خدمات، 1900 مورد خدمت دیگر نیز در طرح شهید سلیمانی به نیازمندان این شهرستان ارائه شده است، گفت: تسویه‌حساب نیازمندان و افراد آسیب‌دیده از بحران کرونا در تعدادی از فروشگاه‌های محله به همت پایگاه‌های مقاومت بسیج، توزیع گوشت گرم، توزیع لباس، ضدعفونی منازل و رزمایش تذکر لسانی در جهت کاهش آسیب‌های حوزه سلامت از جمله خدمات ارائه شده است.

,

, ,

امید می‌رود، با ادامه طرح شهید حاج قاسم سلیمانی که به‌منظور مدیریت و کنترل اپیدمی کرونا به شیوه محله و خانواده محور در حال اجرا است، شاهد کنترل و مهار ویروس منحوس کرونا در شهرستان سرخس باشیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه