اخبار داغ

بیگی‌نژاد در گفت‌وگو با دانا:

طرح «اقدام راهبردی لغو تحریم‌ها» دست دولت را باز خواهد گذاشت/ دولت با مجلس همراهی کند

طرح «اقدام راهبردی لغو تحریم‌ها» دست دولت را باز خواهد گذاشت/ دولت با مجلس همراهی کند
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: مصوبه مجلس برای اقدام راهبری در لغو تحریم ها دست دولت را باز خواهد گذاشت تا در مواجهه با کشورهای بدعهد در برجام طلبکارانه ظاهر شود.
[

«هادی بیگی نژاد» عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به اینکه آمریکا مدت هاست که از برجام خارج شده و عملا این توافقنامه به یک توافق یک طرفه از طرف ایران تبدیل شده است گفت: مجلس یازدهم از ابتدای تشکیل رویه انقلابی بودن را در پیش گرفت تا بساط باج دادن به اروپا و آمریکا در کشور جمع شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با اشاره به مصوبه مجلس درخصوص طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها عنوان کرد: براساس این مصوبه مجلس به اروپا و کشورهای غربی یک ماه فرصت داده تا حسن نیت خود را به ایران اثبات کرده و تحریم های ناجوانمردانه علیه ملت ایران را لغو کرده و به حل مشکلات مالی و بانکی جمهوری اسلامی ایران اقدام کنند.

,

بیگی نژاد با بیان اینکه در صورت اتمام فرصت یک ماهه مجلس براساس طرح مصوب در خانه ملت هیچ تضمینی وجود ندارد که جمهوری اسلامی ایران به رویه سابق برگردد تصریح کرد: اگر در یک ماه پیش رو تحریم ها علیه ملت ایران لغو نشود به موجب قانونی که مصوب مجلس است دولت جمهوری اسلامی ایران نیز ملزم خواهد بود که محدودیت های هسته ای اعمال شده در ایران را بردارد.

,

نماینده مردم ملایر در مجلس با اشاره به اینکه پس از پایان فرصت یک ماهه مجلس فعالیت های هسته ای ایران از سر گرفته خواهد شد عنوان کرد: سازمان انرژی اتمی موظف خواهد بود که اورانیوم با غنای 20 درصد تولید کرده و در چارچوب تعیین شده از سوی مجلس سانتریفیوژ ها را به کار بیندازد.

,

بیگی نژاد با انتقاد از اظهارات سخنگوی دولت در مخالفت با مصوبه مجلس مبنی بر اینکه دولت با این مصوبه موافق نیست و اینکه این اقدام نمی تواند برای لغو تحریم ها کاری از پیش ببرد گفت: موضع گیری دولتی ها با مصوبه مجلس تنها دو دلیل می تواند داشته باشد. اول اینکه یا دولت نمی داند که اساسا در مجلس چه چیزی تصویب شده و فقط با آن مخالفت می کند یا اینکه به طور کامل بر مصوبه مجلس اشراف داشته و با آن برخورد سیاسی و جناحی می کند.

,

عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به اینکه مجلس به دنبال یاری رساندن به دولت در حفظ جایگاه منطقه ای و بین المللی جمهوری اسلامی ایران است تصریح کرد: مصوبه مجلس دست دولت را باز خواهد گذاشت تا در صحنه بین الملل نسبت به موضع گیری های ناعادلانه آمریکا و کشورهای غربی طلبکارانه ظاهر شود.

,

وی با اشاره به اینکه طرفین برجام در این توافق بدعهدی کرده و ایران را در موضع ضعف قرار دادند ادامه داد: دولت نماینده ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران است و باید از عزت ملت ایران در عرصه بین الملل دفاع کند، در این زمینه مجلس نیز حامی و پیشتیبان دولت است و باید حق پایمال شده ملت ایران در برجام احیا شود.

,

بیگی نژاد خاطرنشان کرد: کاش دولت به جای اغراض سیاسی و موضع گیری های جناحی که هدفی جز ناکارآمد کردن مجلس نیست قانون را اجرا کرده و با مجلس همراهی کند.

,

انتهای پیام/ک

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه