اخبار داغ

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان:

کرمان در روزهای آینده از حالت قرمز خارج می شود/ وضعیت نارنجی پایدار نیست و نیازمند رعایت پروتکل ها هستیم

کرمان در روزهای آینده از حالت قرمز خارج می شود/ وضعیت نارنجی پایدار نیست و نیازمند رعایت پروتکل ها هستیم
سید وحید احمدی طباطبایی با اشاره به اعمال محدودیت های کرونایی گفت: به روز شدن اطلاعات، تا پس فردا کرمان از سطح هشدار یعنی حالت قرمز خارج خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا به منظور کاهش میزان مبتلایان و تلفات شیوع این بیماری از شنبه یکم آذر ماه به مدت دو هفته طرح جامع محدودیت‌های کرونایی در سراسر کشور انجام شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,
در طرح جامع محدودیت‌های جامع کرونایی، سه سطح تعریف شده است: سطح ۳ یعنی قرمز؛ اگر ۱۰ فوتی کرونایی باشد سطح قرمز برای آن شهر در نظر گرفته می‌شود. بیش از صد شهر و شهرستان جزو محدوده قرمز هستند؛ سطح ۲ یعنی نارنجی؛ بر اساس تقسیم بندی شهرها؛ اگر تعداد فوتی کرونایی ۶ نفر باشند سطح آن شهر نارنجی است که هم اکنون حدود ۱۵۰ شهر و شهرستان در محدوده نارنجی هستند و سطح یک یعنی زرد: به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، اگر حدود ۴ فوتی  کرونایی روزانه اعلام شود، سطح زرد برای آن شهر شناخته می‌شود و هم اکنون نیز حدود ۱۵۰ شهر و شهرستان هم در وضعیت زرد قرار دارند که شامل محدودیت‌های سطح شغلی چهار می‌شوند.
,
 
,
در این طرح اگر شهری در سطح هشدار ۳ یعنی قرمز باشد بعد از دو هفته امکان تغییر وضعیت به زرد یا سفید دارد و محدودیت‌ها برداشته شود، ولی دستورالعمل‌ها به قوت خود باقی است.
,
 
,
, ,
سید وحید احمدی طباطبایی در گفتگو با راه آرمان؛ با اشاره به وضعیت نقاط مختلف کشور در نقشه فوق در خصوص وضعیت شیوع کرونا در سطح استان کرمان با اعمال محدودیت های دو هفته ای گفت: با به روز شدن اطلاعات، تا پس فردا کرمان از سطح هشدار یعنی حالت قرمز خارج خواهد شد.
,
 
,
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان تأکید کرد: این وضعیت به این معنای شرایط راحت و آسوده از وضعیت شیوع بیماری نیست.
,
 
,
وی تصریح کرد: این موفقیت با اعمال محدودیت سختگیرانه و تعطیلی دو هفته ای و ضررهای اجتماعی و اقتصادی بسیار بدست آمده است.
,
 
,
احمدی طباطبایی پایان با بیان اینکه وضعیت نارنجی شرایط ناپایدار و بسیار بحرانی است، خاطر نشان کرد: هر لحظه ممکن است که این وضعیت به قرمز تبدیل شود؛ بنابراین رعایت دستورالعمل ها بسیار مهم است.
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه