اخبار داغ

پملب 15 قلیان‌سرا و تعطیلی تمامی مراکز عرضه قلیان در شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا

پملب 15 قلیان‌سرا و تعطیلی تمامی مراکز عرضه قلیان در شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا
رییس اداره شبکه بهداشت شهرستان لردگان از پملب 15 قلیان سرا و تعطیلی تمامی مراکز عرضه قلیان و همچنین جمع آوری بیش از 100 قلیان به همراه ادوات آن توسط کارشناسان بهداشت محیط با همکاری اماکن انتظامی در راستای طرح شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در شهرستان های لردگان و خانمیرزا خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین نیوز؛ محمدجان جلیل، رییس شبکه بهداشت شهرستان لردگان گفت: در پی شیوع ویروس کرونا در کشور فعالیت تمامی مراکز عرضه قلیان ممنوع شده و بازرسان بهداشت محیط در بازرسی های خود با همکاری اماکن انتظامی در راستای طرح شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی از این اماکن، 15 قلیان سرا که به صورت مخفیانه کار می کردند را پلمپ و همچنین بیش از 100 قلیان به همراه ادوات آن توسط کارشناسان بهداشت محیط در شهرستان های لردگان و خانمیرزا  جمع آوردی شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,

وی ادامه داد: مطالعات انجام شده توسط سازمان جهانی بهداشت، تاثیر مصرف دخانیات از جمله قلیان در تضعیف سیستم دفاعی بدن و آسیب جدی به سیستم قلبی عروقی و تنفسی به اثبات رسیده و مطالعات مستدل علمی نشان داده است که استعمال کنندگان دخانیات بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری بوده و در صورت ابتلا به کرونا، علایم شدیدتری داشته و میزان مرگ و میر در آنها افزایش می یابد.

,

رییس شبکه بهداشت شهرستان لردگان با اشاره به این موضوع که عرضه قلیان در اماکن عمومی خطر انتقال سایر عوامل عفونی را افزایش می دهد افزود: قلیان به عنوان یکی از اصلی ترین عوامل انتقال ویروس کووید 19 است و بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا، مراکز عرضه قلیان از واحد های صنفی پر خطر می باشد و فعالیت آن ممنوع است.

جلیل با بیان اینکه هیچ قلیانسرایی در سطح شهر مجوز فعالیت ندارد افزود: از شهروندان درخواست می شود در صورت مشاهده فعالیت هر قلیانسرایی آن را به مرکز بهداشت شهرستان گزارش دهند.

انتهای پیام/

,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه