اخبار داغ

فرماندار خلیل‌آباد:

ساخت‌وساز غیرمجاز در خلیل‌آباد خط قرمز مدیریت شهری است

ساخت‌وساز غیرمجاز در خلیل‌آباد خط قرمز مدیریت شهری است
قاسم‌پور با بیان اینکه ساخت‌وساز غیرمجاز داخل و خارج از محدوده و تجاوز به حریم و بستر رودخانه از خطوط قرمز ما در خلیل‌آباد است، گفت: هرگونه ارائه خدمات به ساخت‌وسازهای بدون مجوز در داخل و خارج از محدوده ممنوع است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ابراهیم قاسم‌پور، فرماندار خلیل‌آباد در گفتگو با خبرنگار صبح توس؛ اظهار داشت: ساخت‌وساز خارج از محدوده یکی از نکاتی است که تمام دستگاه‌های دولتی و نهادها مکلف و موظف هستند به آن بپردازند و بسیار حساس، مهم و حائز اهمیت است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی همچنین ادامه داد: اگر قرار باشد عده‌ای خارج از شهر و روستاها ساخت‌وسازهایی بدون ضابطه انجام دهند قاعدتاً تمام قوانین و مقررات نقض می‌شود و به این منظور در سطح شهرستان با نشست‌هایی که برگزار شد به دنبال ساماندهی این مسئله هستیم.

,

فرماندار خلیل‌آباد با بیان اینکه ساخت‌وساز غیرمجاز داخل و خارج از محدوده و تجاوز به حریم و بستر رودخانه از خطوط قرمز ما در خلیل‌آباد است، خاطرنشان کرد: اگر خارج از محدوده در سمت‌وسو خود کنترل نشود قطعاً یکسری ساخت‌وسازهای غیر مقاوم انجام می‌شود و زمانی که مقاوم نباشد در برابر خطرات طبیعی که رخ می‌دهد 100 درصد آسیب‌پذیر خواهیم بود.

,

وی با تأکید بر ضرورت مقاوم‌سازی 100 درصدی سازه‌های شهرستان، تصریح کرد: سازه‌ای که مقاومت نباشد قطعاً در خطرات طبیعی و غیرطبیعی دچار مشکل خواهد کرد و چندین برابر خطرات جانی و مالی را برای خانواده، دولت و نظام پیشرو خواهد گذاشت.

,

قاسم‌پور با اشاره به اینکه هرگونه ارائه خدمات به ساخت‌وسازهای بدون مجوز در داخل و خارج از محدوده ممنوع است، اذعان کرد: اگر قرار است برای ساخت‌وساز مجموعه تولیدی، صنعتی یا هر واحد دیگری در خارج از محدوده اقدام شود باید پروانه و مجوزهای مربوط اخذ شود تا بتوان خدمات به این مجموعه‌ها بدهیم.

,

وی همچنین در ادامه عنوان کرد: در شهرستان خلیل‌آباد علاوه بر اینکه نباید هیچ‌گونه ساخت‌وساز بدون مجوز انجام شود، هیچ‌گونه ساخت‌وسازی نباید در حریم و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها انجام شود زیرا بازگشت سیل بعد از یک بازه زمانی می‌تواند باعث بروز خطراتی شود.

,

فرماندار خلیل‌آباد با تأکید بر اینکه دستگاه‌های مربوط تکلیف دارند که از ساخت‌وساز و حتی کشاورزی در حریم و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها جلوگیری کنند، تشریح کرد: برخی از ساخت‌وسازها به لحاظ بافت مسکونی قبل از سال 96 در نقاطی از شهرستان انجام شده است و پیگیری‌های خاصی برای الحاق این ساخت‌وسازها به محدوده با رعایت نکات قانونی صورت گرفت.

,

وی با بیان اینکه ساخت‌وسازهای قبل از 96 به کمیسیون مربوطه ماده 99 ارجاع داده می‌شود و برای این موارد رأی صادر خواهد شد، تأکید کرد: باید مراقبت کنیم و اجازه این را ندهیم که ساخت‌وسازهای غیرمجاز انجام نشود که اگر انجام شود مطمئناً تبعات خاصی خواهد داشت و حتی به قلع‌وقمع بنا منجر خواهد شد.

,

قاسم‌پور در پایان بیان کرد: از اقشار مختلف مردم شهرستان تقاضا دارم به لحاظ حفظ حقوق بیت‌المال و رعایت حفظ کاربری‌ها در شهرستان هرکجا که ساخت‌وساز غیرمجاز دیدند به جهاد کشاورزی، بخشداری‌ها، دهیاری‌ها، شوراهای اسلامی، دستگاه قضا، نیروی انتظامی، منابع طبیعی و دیگر دستگاه‌های متولی اعلام کنند تا از ساخت‌وساز خارج محدوده یا غیرمجاز پیشگیری شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه