اخبار داغ

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان:

مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک درمان کرونا را طولانی‌تر می‌کند

مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک درمان کرونا را طولانی‌تر می‌کند
اسدبیگی، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک درمان کرونا را طولانی‌تر و حال بیماران را وخیم تر می کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محسن اسدبیگی در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک اظهار داشت: در ایام کرونا تعدادی از مبتلایان طبق دستور پزشک با استراحت در منزل بهبود می یابند که ضروری است به توصیه های پزشک توجه داشته باشند و از مصرف خودسرانه برخی داروها مانند آنتی بیوتیک ها خودداری کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک,

وی افزود: برخی از افراد در دوره درمان به صورت خودسرانه اقدام به مصرف آنتی بیوتیک می کنند که نه تنها تاثیری در بهبود درمان ندارد بلکه حال بیمار را وخیم تر می کند.

,

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان تصریح کرد: در صورتی که نیاز باشد پزشک برای مبتلایان کرونا داروهای مورد نظر را تجویز می کند و در غیر این صورت،  بیماران به هیچ عنوان داروی خودسرانه استفاده نکنند.

,

اسدبیگی با اشاره به استفاده از دم نوشها گفت: استفاده از دم نوش های گیاهی ضرری ندارد اما افراد به هیچ عنوان دارویی شبیه قرص و یا کپسول را از عطاریها به عنوان داروی ضد کرونا خریداری نکنند چرا که خطرناک بوده و عوارض جبران ناپذیری دارد.

,

وی بیان کرد: این روزها بسیاری از داروهای گیاهی به صورت بسته بندی و بهداشتی در داروخانه ها وجود دارد که می توانند از آنها استفاده کنند و از استفاده هرگونه داروی گیاهی که به شکل قرص است خودداری کنند.

,

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان خاطر نشان کرد: متاسفانه برخی سودجویان در این روزها سعی می کنند قرص ها و یا کپسول هایی را به عنوان دارو برای دردها ارائه دهند که ضروری است مردم به این موضوع توجه داشته باشند و برای درمان بیماران تنها با دستور پزشک دارو تهیه کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه