اخبار داغ

معاون میراث فرهنگی لرستان:

سالانه ۳۰ هزار مترمربع گلیم و ماشته در لرستان تولید می‌شود

سالانه ۳۰ هزار مترمربع گلیم و ماشته در لرستان تولید می‌شود
بابا حسینی، معاون صنایع دستی میراث فرهنگی لرستان گفت: سالانه ۲۰ تا ۳۰ هزار مترمربع گلیم و ماشته در استان لرستان تولید می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ افشین باباحسینی در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک، اظهار داشت: با توجه به رتبه استان در زمینه دامپروری و تولید انواع نخ و پشم که ماده اولین بافت گلیم و جاجیم است، لرستان تولیدات قابل توجه و سابقه دیرینه‌ای در این زمینه دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک،,

وی افزود: در اکثر نقاط استان بافت گلیم و ماشته داریم ولی بافت جاجیم به طور اختصاصی در قسمت‌های شرقی استان مثل شهرستان الیگودرز انجام می‌شود.

,

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی لرستان با بیان اینکه در طول یکسال حدود ۲۰ تا ۳۰ هزار مترمربع گلیم و ماشته در استان تولید می‌شود، عنوان کرد: عمده تولید گلیم استان در شهرستان‌های خرم‌آباد، الشتر، نورآباد و کوهدشت انجام می‌شود.

,

وی خاطرنشان کرد: در بحث ماشته نیز به ترتیب خرم‌آباد، بروجرد و نورآباد بیشترین تولید را دارند؛ در واقع گلیم و ماشته هنر اول و اصلی استان لرستان محسوب می‌شود.

,

بابا حسینی بیان کرد: تاکنون حدود پنج هزار نفر در حوزه صنایع دستی از سازمان میراث فرهنگی مجوز رسمی گرفته‌اند و در این صنعت مشغول به فعالیت هستند که با احتساب فعالیت‌های خرد، مشاغل کوچک، فروشنده و واسطه‌ها این تعداد به ۱۵ هزار نفر در کل استان می‌رسد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه