اخبار داغ

یادداشت؛

کارکرد تربیتی رسانه‌ها

کارکرد تربیتی رسانه‌ها
آموزش مناسب، ایدئال نظام‌های آموزشی دولتی است اما تربیت متناسب برای تمام شهروندان در گروه‌های سنی مختلف را در نظام آموزشی نمی‌توان گنجاند، اینجاست که کارکرد رسانه‌ها در تربیت، برجسته‌تر از کاربردهای آموزشی آنها می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ محصولات رسانه‌ای را می‌توان به دو دسته محصولات با کارکرد آموزشی و محصولات با کارکرد تربیتی (پرورشی) تقسیم کرد. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

این روزها رشد و توسعه تکنولوژی ارتباطات و رسانه‌های شخصی که شهروندان را بیش از همه ادوار پیشین در معرض بمباران اطلاعاتی و جنبه‌های آموزشی محصولات رسانه‌ای قرار داده، سطح انتخاب هوشیارانه اطلاعات به شدت کاهش یافته است. 

,

تا جایی که سیاست‌گذاران نظام آموزشی را به چاره‌اندیشی واداشته و آنها را به رشد سواد رسانه‌ای شهروندان متمایل کرده است. 

,

آموزش مناسب، ایدئال نظام‌های آموزشی دولتی است اما تربیت متناسب برای تمام شهروندان در گروه‌های سنی مختلف را در نظام آموزشی نمی‌توان گنجاند.

,

در زمانه ما اصطلاح «گوگل کردن» به معنای دریافت ساده هر نوع اطلاعات از طریق اینترنت است اما غرور، عزت‌نفس، شرافت، صداقت و بسیاری از مفاهیم دیگر را نه از طریق اینترنت، نه سامانه آموزش ملی و نه شبکه‌های ماهواره‌ای نمی‌توان به وجود آورد و پرورش داد. 

,

از والدین گرفتار و شاغل و خسته نیز نمی‌توان انتظار معجزه داشت. اینجاست که کارکرد رسانه‌ها در تربیت، برجسته‌تر از کاربردهای آموزشی آنها می‌شود.

,

حمیدرضا نجفی، کارشناس رسانه

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه