اخبار داغ

نماینده مجلس شورای اسلامی مطرح کرد

بی‌توجهی مسئولان به وظایفشان در سال آخر دولت/ شخصیت‌های فرهنگی مورد توجه قرار گیرند

بی‌توجهی مسئولان به وظایفشان در سال آخر دولت/ شخصیت‌های فرهنگی مورد توجه قرار گیرند
خسروی گفت: متاسفانه در سال آخر دولت، بسیاری از مسئولان نسبت به وظایفشان بی‌توجه می‌شوند. به طوری که حتی برای برنامه مهم بودجه، نه رئیس جمهور، نه معاون اول و نه رئیس سازمان برنامه و بودجه، هیچ کدام در مجلس حاضر نشدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، حسین خسروی نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی امروز در دیدار مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی، اظهار کرد: بهترین منبع هر کشوری؛ نیروی انسانی آن است و افرادی مانند شهید فخری‌زاده و سایر افراد فرهنگی برجسته در سطح کشور و استان، به عنوان میراث فرهنگی مطرح هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان, خاورستان,

وی با اشاره به فرمایشی از امیرالمومنین(ع) مبنی بر این‌که یکی از نشانه سقوط دولت‌ها، تغییر اصل و فرع است، افزود: در میراث فرهنگی باید توجه داشته باشیم که میراث اصیل را با فرعیات که البته آن‌ها هم مهم هستند، عوض نکنیم.

,

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: در میراث فرهنگی باید شخصیت‌های فرهنگی و حوزوی استان مورد توجه و اولویت قرار گیرند.

,

خسروی با اشاره به اینکه ارائه گزارش‌های کمی، اقدام خوب و قابل تقدیری است، بیان کرد: اما باید از طرف دیگر نتایج و کیفیت برنامه ها هم بررسی شود و ببینیم که خروجی این برنامه ها برای استان چیست. آیا طرح هایی که اجرا می شود، سبب شده تا مردم در بین 31 استان، بیرجند را بشناسند و آن را با سایر شهرها مانند بروجن و بروجرد و ... اشتباه نگیرند؟

,

وی بیان کرد: در حالی که قطب تولید عناب در کشور هستیم، اما هنوز بسیاری از مردم از فرآورده ها و صنایع تبدیلی این محصول از جمله نوشابه و شکلات عناب خبر ندارند که این به دلیل ضعف در معرفی است.

,

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر هم‌افزایی با سایر ادارات و مدیران در طرح ها و برنامه ها، گفت: نماینده مجلس از امکاناتی مانند بودجه و نیروی انسانی برخوردار نیست، اما به عنوان خدمتگزار مردم، هر کاری که بتوانم جهت پیگیری امور انجام خواهم داد.

,

خسروی با اشاره به اهمیت موضوع بودجه به عنوان مهم ترین سند مالی کشور، گفت: در این خصوص به استاندار و مدیران کل استان، نامه ای ارسال کرده ام تا پیشنهادات بودجه ای خود را مطرح کنند تا در بودجه نویسی مجلس از آن استفاده شود.

,

وی با بیان اینکه وظیفه اصلی نماینده قانون گذاری و نظارت است، اظهار کرد: اما متاسفانه ساختار خوبی برای فعالیت نمایندگان وجود ندارد و هر نوع مشکلی برای پیگیری به آن‌ها واگذار می‌شود، در حالی که اگر نماینده به وظیفه اصلی خود متمرکز شود، شاید اصلا چنین مشکلات به وجود نمی آمد.

,

وی با اشاره به سال پایانی خدمت دولت دوازدهم، گفت: متاسفانه در این سال بسیاری از مسئولان نسبت به وظایفشان بی توجه می شوند. به طوری که حتی برای برنامه مهم بودجه، نه رئیس جمهور، نه معاون اول و نه رئیس سازمان برنامه و بودجه، هیچ کدام در مجلس حاضر نشدند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه