اخبار داغ

روند فوتی‌های کرونایی در یزد همچنان نوسانی است

نمودار میزان مرگ ومیر بیماران کرونایی در یزد طی یک ماه گذشته

نمودار میزان مرگ ومیر بیماران کرونایی در یزد طی یک ماه گذشته
در برهه‌ای یزد از نظر میزان مرگ و میر کرونایی نیز رتبه اول را در کشور داشت. به عنوان مثال در بیستم آبان‌، 30 بیمار کرونایی در یزد جان باختند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از یزدرسا، استان یزد از جمله استان‌هایی است که روزهای بسیار سخت کرونایی را پشت سر گذاشته است، به طوری که در برهه‌هایی این استان از نظر تعداد بیماران مبتلا به کرونا شناسایی شده، رتبه نخست را در کشور داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

همچنین در برهه‌ای استان یزد از نظر میزان مرگ و میر کرونایی نیز رتبه اول را در کشور داشت. به عنوان مثال در بیستم آبان‌ماه، 30 بیمار کرونایی در استان یزد جان باختند.

,

دوم آذرماه سیماسادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت گفت: بیشترین میزان بروز موارد مثبت بستری در هفته گذشته به ترتیب در استان‌های ایلام، سمنان، یزد و خراسان جنوبی بوده است که میانگین بروز در استان‌های یادشده با اختلاف قابل توجهی بالاتر از میانگین کشوری است.

,

وی افزود: میانگین بروز هفتگی موارد مرگ‌و میر ناشی از کرونا در کشورمان حدود ۴۴.۵ نفر به ازای هر یک میلیون نفر جمعیت گزارش شده است که بیشترین میزان بروز مربوط به استان‌های یزد، خراسان جنوبی، ایلام، آذربایجان غربی و سمنان بوده است.

,

با این وجود، رعایت دستورالعمل‌های کرونایی در کشور، موجب کاهش قابل توجه بیماران مبتلا به کرونا و همچنین کاهش فوتی‌های کرونایی شد.

,

در حالی که چند هفته قبل، تعداد بیماران مبتلا به کرونا بستری در بیمارستان‌های استان از 1300 نفر هم فراتر رفته بود امروز این تعداد به حدود 500 نفر رسیده است.

,

همچنین تعداد فوتی‌های کرونایی که زمانی تا 30 نفر هم رسیده بود، حال کمتر شده است به طوری که برخی روزها حتی به زیر 10 نفر هم رسید. با این وجود روند همان‌طور که در نمودار مشخص است، روند همچنان نوسانی است و نمی‌توان گفت روند فوتی‌های کرونایی در یزد نزولی است.

,

 

,

, ,

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، دو روز قبل از کاهش 50 درصدی مبتلایان به کرونا و همچنین کاهش 60 درصدی فوتی ها در استان یزد خبر داد.

,

محمود نوری شادکام گفت: مراقبت مردم و رعایت دستورالعمل های بهداشتی و ایجاد محدودیت هایی که از یک ماه قبل در استان یزد آغاز شده بود و از دو هفته قبل تشدید شد، در روند بیماری کرونا تاثیرگذار بوده است.

,

وی افزود: بر همین اساس تعداد بیماران بستری در بیمارستان های استان یزد تا حدود 50 درصد کاهش داشته و تعداد فوتی هایی بر اثر کرونا نیز تا حدود 60 درصد کاهش داشته است.

,

با این همه، تردیدی نیست که کاهش ابتلا به کرونا در استان، نتیجه رعایت دستورالعمل‌ها و ایجاد محدویت‌ها است و یقینا اگر این مسیر ادامه پیدا نکند، بار دیگر شاهد گسترش بیماری خواهیم بود؛ رخدادی که قبل از این نیز تجربه شد.

,

اواخر اردیبهشت ما تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌های استان تا حدود 50 نفر هم کاهش پیدا کرد اما عادی تصور کردن وضعیت، موجب شد تا در آبان‌ماه شاهد بستری شدن بیش از 1300 بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان باشیم.

,

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد می‌گوید: کرونا همچنان مهمان ما است و نباید تصور کنیم که به این زودی از منزل و شهر و کشور ما خواهد رفت.

,

نوری شادکام می‌افزاید: تا زمانی که واکسن به طول کامل در اختیار مردم قرار نگیرد، اکثر مردم واکسینه نشوند و داروی مناسبی در اختیار آنان قرار نگیرد باید همچنان به دستورالعمل‌های بهداشتی پایبند بمانیم.

,

وی معتقد است: احتمالا کرونا تا آخر زمستان مهمان ما خواهد بود، لذا کمترین بی‌توجهی سبب می‌شود تا در دی یا بهمن ماه با فاجعه دیگری روبرو شویم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه