اخبار داغ

روحانی در تماس با اردوغان:

اگر طرف های مقابل ما در برجام به تعهدات خود عمل کنند ، ایران هم به تعهدات خود عمل خواهد کرد

اگر طرف های مقابل ما در برجام به تعهدات خود عمل کنند ، ایران هم به تعهدات خود عمل خواهد کرد
روحانی با اشاره به روند همکاری های دو کشور ایران و ترکیه گفت: اراده دو کشور بر توسعه روابط اقتصادی و تجاری بوده ولی متاسفانه تحریم آمریکا مانع این شده بود که ما بتوانیم به راحتی به تجارت و همکاری های اقتصادی و بانکی بین خود ادامه دهیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت اسلام والمسلمین حسن روحانی روز پنج شنبه در گفت و گوی تلفنی با رئیس جمهور ترکیه، با قدردانی از ابراز همدردی این کشور با مردم ایران و همچنین محکومیت این  ترور توسط آنکارا، خاطرنشان کرد: برای ما  شیوه ای که در این ترور استفاده شده و  اینکه توسط  چه کسانی انجام گرفته است، کاملا مشخص است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
روحانی با بیان اینکه این دانشمند ایرانی در ماه های اخیر زندگی اش بیشتر وقت خود را صرف مبارزه با کرونا و تکمیل پژوهش ها  برای ساخت کیت های تشخیص این بیماری نموده بود، اظهار داشت: ترور این دانشمند یک جنایت بزرگ و اقدام غیر انسانی بود.
,
 
,
رئیس جمهور در ادامه با اشاره به اظهارات رئیس جمهور منتخب آمریکا درمورد بازگشت این کشور به توافق برجام، تصریح کرد: ما بارها بر این مسئله تاکید کرده ایم که اگر طرف های مقابل ما در این قرار داد به تعهدات خود عمل کنند ما هم  به تعهدات خود عمل خواهیم کرد.
,
 
,
  روحانی در ادامه با اشاره به روند همکاری های دو کشور ایران و ترکیه گفت: اراده هر دو کشور بر توسعه روابط اقتصادی و تجاری بوده ولی متاسفانه تحریم آمریکا مانع این شده بود که ما بتوانیم به راحتی به تجارت و همکاری های اقتصادی و بانکی بین خود ادامه دهیم.
,
 
,
رئیس جمهور، همچنین با تاکید بر توسعه و تعمیق روابط با ترکیه در همه زمینه ها بر اجرایی و عملیاتی شدن توافقات ششمین نشست شورای عالی همکاری های راهبردی  و کمیسیون های مشترک اقتصادی دو کشور تاکید کرد.
,
 
,
وی همچنین ضرورت همکاری و همفکری ایران و ترکیه درخصوص مسائل بین المللی را مورد تاکید قرار داد و گفت: برای جلوگیری از رخنه دشمنان اسلام، ترمیم شکافی که در دنیای اسلام وجود دارد یک نیاز فوری است و ایران و ترکیه می توانند با مشورت و همکاری همدیگر  اختلافات جهان اسلام را کاهش داده و امت اسلامی را به وحدت دعوت کنند.
,
 
,
 روحانی در ادامه با اشاره به ادامه بحران عالمگیر بیماری کرونا در جهان بر مشارکت و همکاری دو کشور در تامین نیازمندی های دارویی و تجهیزات پزشکی و همچنین تبادل تجربیات تاکید کرد.
,
 
,
 رئیس جمهور همچنین با اشاره به بحران قره باغ بین دو کشور آذربایجان و ارمنستان بر ضرورت جلوگیری از نفوذ تروریست ها در منطقه و مشکلات ناشی از آن تاکید کرد.
,
 
,
رئیس جمهور ترکیه نیز در این گفت و گوی تلفنی با تسلیت شهادت دانشمند ایرانی شهید محسن فخری زاده به دولت ، ملت ایران و خانواده آن شهید، این اقدام تروریستی را بشدت محکوم کرد و گفت: بی تردید  این حمله تروریستی، صلح و آرامش منطقه ما را هدف قرار داده است .
,
 
,
"رجب طیب اردوغان" با ابراز امیدواری به اینکه عاملان این جنایت هرچه زودتر شناسایی و به دست عدالت سپرده شوند، گفت: امیدوارم امیدها و نقشه های محافل سیاهی که می خواهند منطقه ما رابه بی ثباتی بکشانند نقش بر آب شود.
,
 
,
 رئیس جمهور ترکیه با اشاره به شرایط جدید بین المللی و آغاز دوره جدید در دولت آمریکا، گفت: امیدوارم در دوره دولت جدید آمریکا ، ذهنیت مبنتی بر تهدید و تحریم جای خود را به گفت و گو و همکاری و تعامل با کشورها بدهد .
,
 
,
اردوغان در ادامه با تاکید بر ضرورت توسعه و تعمیق بیش از پیش روابط ایران و ترکیه تاکید کرد که اجرا و عملیاتی شدن سریع مصوبات و توافقات شورای عالی همکاری های راهبردی دو کشور را از نزدیک پیگیری می کند.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه