اخبار داغ

عضو هیئت رئیسه مجلس ی:

بودجه سال آینده به‌شدت تورم‌زاست/ دولت خودش تقاضای بازگشت بودجه بدهد و آن را اصلاح کند

بودجه سال آینده به‌شدت تورم‌زاست/ دولت خودش تقاضای بازگشت بودجه بدهد و آن را اصلاح کند
سلیمی گفت: بودجه سال آینده پر از عیب و نقص و چالش است، امیدواریم دولت خودش در همین آستانه بررسی بودجه تقاضای بازگشت بودجه بدهد و آن را اصلاح کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با دیار آفتاب؛ در رابطه با لایحه بودجه سال 1400 کشور گفت: نه‌تنها ساختار تغییر نکرده بلکه وابستگی بودجه به نفت بیشتر از گذشته شده است، بودجه سال آینده به‌شدت تورم‌زاست و اشتغال‌زا نیست؛ در بودجه سال 1400 علیرغم اینکه در رکود کرونا هستیم اما مالیات‌ها را به جد افزایش داده‌اند یعنی دولت بیشتر به دنبال این است که از مردم مالیات بگیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

در سال آینده کسری بودجه وحشتناک است/ درآمد دولت از هدفمندی بیشتر شده اما یارانه مردم بدون تغییر است

, در سال آینده کسری بودجه وحشتناک است/ درآمد دولت از هدفمندی بیشتر شده اما یارانه مردم بدون تغییر است, در سال آینده کسری بودجه وحشتناک است/ درآمد دولت از هدفمندی بیشتر شده اما یارانه مردم بدون تغییر است,

سلیمی ادامه داد: در سال آینده کسری بودجه وحشتناک است به‌طوری‌که در تاریخ ایران چنین کسری بودجه‌ای وجود نداشته است معلوم می‌شود دنبال این است که همه مشکلات را روی دوش دولت بعدی بیندازد و فرار کند یعنی به دنبال ایجاد یک سیاهچاله برای دولت بعدی است.

,

وی اظهار کرد: علیرغم اینکه تورم بالای 40 درصد است اما حقوق و مزایای مردم یعنی سفره آنها با این بودجه کوچک‌تر می‌شود، درآمد دولت از هدفمندی بیشتر شده اما هنوز هم می‌خواهد همان 45 هزار تومان را به مردم بدهد و این چیز عجیبی است، آیا این آقایان مشکلات را درک نمی‌کنند و نمی‌بینند؟!

,

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس تصریح کرد: در بودجه سال آینده دولت می خواهد نزدیک 200 هزار میلیارد تومان از فروش نفت درآمد کسب کند و این یعنی حدود 50 درصد بودجه سال جاری؛ دولت در خواب‌وخیال است یا تصور دیگری دارد که هیچ‌کس نمی‌فهمد؛ بودجه را با اما اگر بسته‌اند و خود آقای نوبخت هم می‌گوید اگر چنین شود، نباید کشور را به ریسمان اما و اگرها متصل کرد.

,

وی در ادامه افزود: ازجمله ایراداتی که در بودجه سال آینده متأسفانه باید به آن اذعان کرد این است که دولت نتوانست در بحث واگذاری‌ها موفق عمل کند، با اینکه این امر امسال محقق نشده برای سال آینده واگذاری‌ها را دو برابر کرده اند، آیا اساساً امکان این واگذاری‌ها وجود دارد؟

,

بودجه جای اعداد و ارقام دقیق است/بودجه 1400 لایحه نیست استقراضیه است! 

, بودجه جای اعداد و ارقام دقیق است/بودجه 1400 لایحه نیست استقراضیه است! , بودجه جای اعداد و ارقام دقیق است/بودجه 1400 لایحه نیست استقراضیه است! ,

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در بخش وام ازدواج هم دیدید همان 50 میلیون تومان تغییری نکرده است، یک جوان امروز با 50 میلیون تومان چه‌کار می‌تواند بکند؛ این هم یکی از معضلاتی است که ما داریم، در بحث یارانه کالاهای اساسی دولت دچار آشفتگی است و در بودجه هم این آشفتگی را می‌بینیم درحالی‌که بودجه جای اعداد و ارقام دقیق است.

,

سلیمی با بیان اینکه دولت بودجه عمومی را بیش از 40 درصد افزایش داده است افزود: با کدام منبع این اتفاق افتاده است یعنی واقعاً شگفت‌آور است، هزینه‌ها به‌شدت افزایش پیداکرده و بودجه عمرانی حدود 10 درصد کل بودجه عمومی است و در تاریخ کشور این نسبت به این نحو نبوده ولی روزبه‌روز شکاف بیشتر می‌شود و مشخص نیست که این رویکرد چه مصیبتی را برای کشور ایجاد خواهد کرد.

,

وی ادامه داد: روی کاغذ بودجه عمرانی حدود 15 درصد است اما در عمل نسبت بودجه عمرانی نسبت به‌کل بودجه 10 درصد است یعنی فقط و فقط دولت این درآمد را خودش هزینه می‌کند و پولی را برای ساختن و توسعه کشور باقی نگذاشته است، برداشت از صندوق افزایش پیداکرده و با توجه به اینکه دولت به‌شدت دنبال انتشار اوراق است این برنامه بودجه 1400 دیگر لایحه نیست بلکه استقراضیه است و چیزی است که فقط قرض بر روی دست دولت بعدی خواهد گذاشت.

,

این دولت به‌شدت دنبال بدهکار کردن دولت بعدی است/ دولت خودش تقاضای بازگشت بودجه بدهد و آن را اصلاح کند

, این دولت به‌شدت دنبال بدهکار کردن دولت بعدی است/ دولت خودش تقاضای بازگشت بودجه بدهد و آن را اصلاح کند, این دولت به‌شدت دنبال بدهکار کردن دولت بعدی است/ دولت خودش تقاضای بازگشت بودجه بدهد و آن را اصلاح کند,

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس با اشاره به اینکه این دولت به‌شدت دنبال بدهکار کردن دولت بعدی است گفت: این بودجه به معنای این است که یک سرزمین سوخته را تحویل دولت بعدی بدهند، حتی مبانی بودجه‌ریزی در بودجه 1400 مشاهده نمی‌شود و مشخص نیست احکام و تبصره‌های بودجه سال آینده چه ارتباطی با قوانین بالادستی ازجمله قانون برنامه ششم دارد.

,

سلیمی با بیان اینکه بودجه باید برشی از قانون برنامه ششم باشد اظهار کرد: به نظرم بودجه 1400 فاجعه است و به همین دلیل نه خود آقای روحانی در مجلس حضور پیدا کرد نه نوبخت ، چون این بودجه قابل دفاع نبود آقای امیری هم فقط گفت «این بودجه است» و حتی اعدا و رقم را هم نخواند که چقدر منابع و مصارف دارد.

,

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: در بودجه شرکت‌ها ابهامات فروان و یک فضای غبار آلودی است، سه‌چهارم بودجه هم بودجه همین شرکت‌هاست که مملو از موارد ابهام‌آلود است و موجب فساد می‌شود.

,

سلیمی خاطرنشان کرد: بودجه سال آینده پر از عیب و نقص و چالش است، امیدواریم دولت خودش در همین آستانه بررسی بودجه تقاضای بازگشت بودجه بدهد و آن را اصلاح کند، چراکه این بودجه آبروریزی است و دولت در سال آخر با بی‌میلی این بودجه را بسته، البته با رویکردی که فقط دنبال ایجاد مشکل برای دولت بعدی است.

,

سایر گفت‌وگوهای «پرونده بودجه» را اینجا بخوانید:

,
, ,
  • پرونده بودجه(۱)؛ ۷۰ هزار میلیارد تومان از بودجه کشور محقق نشده است/ جلوی ریخت و پاش ها باید گرفته شود
  • , ۷۰ هزار میلیارد تومان از بودجه کشور محقق نشده است/ جلوی ریخت و پاش ها باید گرفته شود,
  • پرونده بودجه(۲)؛ اصلاح ساختار بودجه حتماً باید اتفاق بیفتد/ فروش اموال دولت و واگذاری ها به‌ درستی پیش نرفت
  • , اصلاح ساختار بودجه حتماً باید اتفاق بیفتد/ فروش اموال دولت و واگذاری ها به‌ درستی پیش نرفت,
  • پرونده بودجه(۳)؛ بیشترین فساد اقتصادی در حوزه بودجه شرکت‌های دولتی است/ اجرای درست سیاست‌های کلی اصل ۴۴ یکی از راه‌های اصلاح ساختار بودجه
  • , بیشترین فساد اقتصادی در حوزه بودجه شرکت‌های دولتی است/ اجرای درست سیاست‌های کلی اصل ۴۴ یکی از راه‌های اصلاح ساختار بودجه,
  • پرونده بودجه(4)؛ اصل تعادل در بودجه مورد توجه قرار گیرد/ خطرناک‌ترین قسمت بودجه وابستگی به فروش نفت است/ حرکت کلی باید در امتداد سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باشد
  • , اصل تعادل در بودجه مورد توجه قرار گیرد/ خطرناک‌ترین قسمت بودجه وابستگی به فروش نفت است/ حرکت کلی باید در امتداد سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باشد,

    انتهای پیام/

    ]
    • برچسب ها
    • #
    • #
    • #

    به اشتراک گذاری این مطلب!

    ارسال دیدگاه