اخبار داغ

تاخت و تاز گرانی در بازار بی‌مشتری؛

بخشنامه‌های دولتی که فروشندگان لوازم خانگی را آشفته کرده است/ سیاست‌های نادرستی که نابه‌سامانی آفرید

بخشنامه‌های دولتی که فروشندگان لوازم خانگی را آشفته کرده است/ سیاست‌های نادرستی که نابه‌سامانی آفرید
از قاچاق و تقاضای مردم تا گرانی لوازم مورد نیاز کارخانه‌ها، از سوء استفاده از شرایط اقتصادی تا عدم کنترل بازار عوامل گرانی لوازم خانگی هستند اما هر چه باشد این مردم هستند که از آن متضرر می‌شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کردتودی، پس از اینکه قیمت ارز در 6 ماه گذشته از 14 هزار تومان به بیش از 25 هزار تومان افزایش رسید، قیمت‌ لوازم خانگی به تناسب نرخ ارز بالا رفت و از آنجایی که تولیدکننده های خارجی هم بازار ایران را ترک کرده بودند بازار به شدت تحت تاثیر قرار گرفت و قیمت ها روزانه تغییر می کرد. این در حالی است که وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده که ظرفیت تولید لوازم خانگی در کشور افزایش یافته و تولیدات جدیدی روانه بازار شده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کردتودی,

بخشنامه‌ها و مقررات دولت آشفته مان کرده است

, بخشنامه‌ها و مقررات دولت آشفته مان کرده است, بخشنامه‌ها و مقررات دولت آشفته مان کرده است,

یکی از فروشندگان لوازم خانگی می‌گوید: بخش نامه‌ها و مقررات دولت آشفته‌مان کرده است، هر روز یک محدودیت اعمال می‌شود و دولت به نیاز و تقاضای بازار توجه ندارد.

,

محمدپور افزود: گفته شده مارک‌های خارجی به فروش نرسد اما واقعیت این است که مارک‌های ایرانی لوازم خانگی کیفیت پایین تری در مقایسه با مشابه خارجی دارد

,

این فروشنده معتقد است زور دولت به جای بهبود کیفیت تولید به فروشنده‌ها می‌رسد. در حالی که خود فروشنده‌ها به عینه مشاهده می‌کنند که اجناس خارجی کیفیت بهتری دارند و طول عمرشان نیز بیشتر است.

,

, ,

مبارزه با قاچاق که نباید گریبان یخچال ساید و یا یک دست ظرف چینی را بگیرد

, مبارزه با قاچاق که نباید گریبان یخچال ساید و یا یک دست ظرف چینی را بگیرد, مبارزه با قاچاق که نباید گریبان یخچال ساید و یا یک دست ظرف چینی را بگیرد,

یکی دیگر از فروشنده‌ها تصریح کرد: مبارزه با قاچاق که نباید گریبان یخچال ساید و یا یک دست ظرف چینی را بگیرد، اگر نمونه با کیفیت ایرانی باشد مردم چرا باید پول بیشتری بپردازند و جنس خارجی بخرند؟

,

رضایی تصریح کرد: مردم با کمبود درآمد مواجه‌اند. خرید جنسی که دیرخراب شود، فرهنگ غالب ما است اما دولت با اعمال بخش نامه‌هایی فروش اجناس خارجی را ممنوع اعلام کرده است.

,

وی معتقد است تعطیلی‌های پی در پی و بخشنامه‌های ممنوعیت فروش اجناس خارجی کمر بسیاری از فروشگاه‌ها را شکسته است.

,

, ,

ما کاسب‌ها اولین طرفداران ارزانی اجناس هستیم

, ما کاسب‌ها اولین طرفداران ارزانی اجناس هستیم, ما کاسب‌ها اولین طرفداران ارزانی اجناس هستیم,

از طرف دیگر یکی از فروشندگان لوازم خانگی می گوید: اوضاع در مغازه‌ها هم بهتر نیست خیلی از مغازه‌دارها اصلاً کالاهای خارجی نمی‌آورند زیرا قیمت‌هایشان از آن دست قیمت‌هایی است که مردم کمی برای باورشان مشکل‌دارند. 

,

وی می‌گوید: یخچال و فریزر ساید بای ساید زیمنس امروز 75 میلیون تومان است، جالب است بدانید فیلتر آب این یخچال سه میلیون تومان است، من اگر این یخچال را بیاورم تا سال ۱۴۵۰ هم توی مغازه‌ام می‌ماند پس چرا باید بیاورم؟

,

وی بابیان اینکه گرانی قیمت‌ها سبب شده تا ما هم ورشکست شویم، افزود: دوستی به شوخی می‌گفت با این قیمت‌ها شما بارتان را بستید درصورتی‌که من اگر یخچالی را بفروشم امروز باید همین‌قدر پول بدهم تا جایگزینش کنم از سوی دیگر ما سودی مشخص داریم و درنتیجه مشتری‌مان باید بیشتر باشد پس ما کاسب‌ها اولین طرفداران ارزانی اجناس هستیم چون درآمد خودمان بیشتر می‌شود.

,

این مغازه‌دار می‌گوید: مقصر گرانی لوازم‌خانگی، ما فروشندگان نیستیم زیرا وقتی قیمت‌ها فضایی و کذایی می‌شود مشتریان ما کم می‌شوند درنتیجه اولین مشکل و ایراد به خود ما بازمی‌گردد، ما امروز همکارانی در سطح شهر داریم که مغازه‌های سه میلیون، پنج میلیون و حتی هشت میلیون تومانی اجاره کرده‌اند اما مشتری ندارند زیرا در وهله اول مردم فکر می‌کنند که نخرند تا ارزان شود و در وهله دوم بازار تلاطم دارد و مشخص نیست من جنسی را که می‌فروشم اصلاً بتوانم جایگزین کنم.

,

, ,

مشتری هایمان به دلیل نوسانات قیمت تمایلی به خرید ندارند

, مشتری هایمان به دلیل نوسانات قیمت تمایلی به خرید ندارند, مشتری هایمان به دلیل نوسانات قیمت تمایلی به خرید ندارند,

یکی از نمایندگی‌های فروش لوازم خانگی خارجی می‌گوید: اوضاع بازار لوازم خانگی به قدری خراب است که هم مشتری‌های ما به دلیل نوسانات قیمتی و هم بخاطر کاهش توان خرید، تمایلی به خرید ندارند؛ مثلا ماشین لباسشویی را در همین مدت از 10 میلیون تومان به 16 میلیون تومان رسید یا بفروشیم. یا ظرفشویی که تا یک ماه پیش 8 میلیون و 800 هزار تومان بود، الان 16 میلیون قیمت خورده؛ خب در این شرایط اوضاع ما چطور باید باشد؟ بیشتر از 10 روز است که ما هیچ جنسی را فاکتور نکردیم.

,

وی می‌گوید: این وضعیت برای ما هم عذاب آور است چون 80 درصد مشتری‌های ما خانواده‌هایی هستند که برای تامین جهیزیه و لوازم اولیه زندگی‌شان به بازار آمده‌اند ولی وقتی قیمت‌ها را می‌بینند دست خالی از مغازه بیرون می‌روند؛ جالب اینجاست که اغلب تصور می‌کنند مغازه‌دارها قیمت را بالا می‌برند و می‌گویند چطور وقتی قیمت دلار بالا می‌رود شما قیمت‌ها را بالا می‌برید ولی حالا که پایین آمده، قیمت‌ها کم نمی‌شود؟ در حالی که در بازار لوازم خانگی خارجی، عمده افزایش قیمت‌ها به دلیل ممنوعیت واردات لوازم خانگی و نبود جنس در بازار است. الان فروشنده‌ای که جنس خارجی می‌فروشد، موجودی انبارش را می‌فروشد؛ برای همین هم هست که نه تنها قیمت یک جنس از یک برند در بانه و سنندج متفاوت است بلکه در همین بازار هم مغازه به مغازه، قیمت یک جنس متفاوت است.

,

اما واقعیت امر این است که دولت به جای منگنه فروش می‌تواند زمینه تولید کیفی را فراهم سازد تا به حدی کیفیت محصولات ارتقا یابد که مصرف کننده اجناس سایر ملل نباشیم. از طرفی شاید درصد اندکی از محصولات خانگی تولید داخلی است و تعداد اجناس ایرانی نیز کم بوده و قادر به تامین تقاضاها نیست.

,

, ,

در حال حاضر در بازار کردستان آن هم در شهری همچون بانه بسته به توان مالی مردم، خرید اجناس خارجی لوازم خانگی به ویژه آلمانی، ژاپنی و ترک در اولویت است. این کشورها چه برنامه ریزی داشتند که امروز بازار شهرهای دیگر در ممالک دیگر را به تصرف درآورده‌اند و همزمان ما قادر به تامین ذائقه شهروندان خودمان نیستیم.

,

این زخم زمانی دردناک‌تر خواهد شد که مسئولان متولی بر بازار توجهی به این افزایش قیمت نداشته و گرانی پله به پله کالاها در سکوت بازرسین و ناظرین به امری بدیهی مبدل گردد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه