اخبار داغ

جزئیات تسهیلات به حوزه گردشگری کشور؛

تسهیلات 12درصدی؛ زخم کرونا را بر پیکر گردشگری یزد التیام می دهد؟

تسهیلات 12درصدی؛ زخم کرونا را بر پیکر گردشگری یزد التیام می دهد؟
معاون گردشگری استان یزد گفت: عطای تسهیلات با جبران خسارت های ناشی از شیوع بیماری و کمک به بهره برداران، حفظ اشتغال و ایجاد روحیه و تداوم فعالیت ها را به دنبال خواهد داشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ هما خورشیدی معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، با توجه به پیگیری های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای حمایت از کسب و کارهای به شدت آسیب دیده در حوزه گردشگری، در این عرصه تسهیلات بنگاه محور برای تاسیسات و فعاولین گردشگری در نظر گرفته شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

خورشیدی با بیان اینکه تسهیلات اشتغال محور قبلی به 14 رسته مصوب تعلق گرفته است افزود: به دلیل اینکه فعالین این عرصه یا واحدهای گردشگری دارای کد کارگاهی بیمه نبودند بطور کامل از تسهیلات نتوانستند بهره مند شوند.

,

*رکود کامل در برخی بخش های گردشگری کشور

, *رکود کامل در برخی بخش های گردشگری کشور, *رکود کامل در برخی بخش های گردشگری کشور,

وی ابراز کرد: از سویی نیز از نیمه دوم سال 98 به دلیل شرایط خاص کشور، حوزه گردشگری به ویژه گردشگری داخلی تحت تاثیر قرار گرفت و تعطیلات نوروزی که فصل سفر و ایام پر مشغله تاسیسات گردشگری بود بدلیل شیوع بیماری کرونا دچار بحران شد.

,

معاون گردشگری استان یزد گفت: با شیوع ویروس کرونا فعالین صنعت گردشگری کشور و کسب و کارهای این حوزه عملا دچار رکود و فعالیت های تورگردانی و پذیرش مسافر واحد های اقامتی به شدت تحت تاثیر قرار گرفت و در بسیاری موارد دچار رکود کامل شده است، لذا بمنظور حمایت از  بخش های آسیب پذیر گردشگری و برای تداوم حیات کسب و کارهای صنعت گردشگری بسته های حمایتی از سوی دولت برای این بخش تعریف شد و بر همین اساس تاسیسات گردشگری و فعالین گردشگری که مجوز فعالیت خود را از وزارت میراث فرهنگی دریافت نموده اند می توانند از طریق سامانه کارا وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نسبت به  اخذ تسهیلات اقدام کنند.

,

*اعطای تسهیلات برای حفظ حیات و اشتغال در بخش گردشگری

, *اعطای تسهیلات برای حفظ حیات و اشتغال در بخش گردشگری, *اعطای تسهیلات برای حفظ حیات و اشتغال در بخش گردشگری,

وی با بیان اینکه تسهیلات توسط بانک های عامل به کسب و کارها اعطا خواهد شد خاطرنشان کرد: بر اساس ابلاغیه معاون اقتصادی ریاست جمهوری و هماهنگی صورت گرفته فی مابین معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی این امکان فراهم گردیده است.

,

خورشیدی با بیان اینکه هدف از اعطای تسهیلات، کمک به ارائه حیات و حفظ اشتغال ایجاد شده در بخش گردشگری کشور است تصریح کرد: صنف گردشگری از محورهای مهم اقتصادی کشور و موثر بر مولفه های فرهنگی و گردشگری است و نیروهای شاغل در بخش های مختلف گردشگری طی سال های متمادی آموزش دیده و برای ارائه خدمات مطلوب تربیت شده اند و خروج این نیروها از حوزه گردشگری، ضربه جبران ناپذیری را وارد خواهد کرد و معضلات اشتغال مجدد افراد را به همراه خواهد داشت لذا اعطای تسهیلات با جبران خسارت های ناشی از شیوع بیماری و کمک به بهره برداران، حفظ اشتغال و ایجاد روحیه و تداوم فعالیت ها را به دنبال خواهد داشت.

,

*شرایط تاسیسات و دفاتر خدمات مسافرتی برای وام حوزه گردشگری

, *شرایط تاسیسات و دفاتر خدمات مسافرتی برای وام حوزه گردشگری, *شرایط تاسیسات و دفاتر خدمات مسافرتی برای وام حوزه گردشگری,

وی ابراز کرد: بهره برداران تاسیسات گردشگری و فعالین در این عرصه که قبلا در سامانه جامع امارو اطلاعات تاسیسات گردشگری و سامانه جامع دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری نسبت به تکمیل اطلاعات خود اقدام نموده اند می توانئد درخواست اخذ تسهیلات را از طریق سامانه کارا ارائه نموده و با مراجعه به بانک های عامل و بر اساس شرایط تعیین شده نسبت به اخذ تسهیلات اقدام کنند.

,

خورشیدی با بیان اینکه مهلت تنفس این مرحله از تسهیلات تا اردیبهشت 1400 و با نرخ 12درصد خواهد بود عنوان کرد: با توجه به نامشخص بودن شرایط شیوع بیماری، تا زمان اظمینان از واکسیناسیون و قطع زنجیره انتقال، بهترین کار در حوزه گردشگری همانگونه که مورد تاکید می باشد رعایت نمودن ملاحضات و شیوه نامه های بهداشتی است.

,

*رونق مجدد صنعت گردشگری و چند نکته

, *رونق مجدد صنعت گردشگری و چند نکته, *رونق مجدد صنعت گردشگری و چند نکته,

وی تاکید کرد: رعایت پروتکل ها در تاسیسات گردشگری و توجه به سفرهای مسئولانه، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، ارائه آموزش های لازم به کارکنان شاغل در این صنعت و توجه به بایدها و نبایدها و الزامات جلوگیری از انتشار ویروس در توسعه گردشگری داخلی کشور با تکیه بر ظرفیت های طبیعی و روستایی همراه با ارائه خدمات ایمن، در رونق مجدد صنعت گردشگری تاثیرگذار خواهد بود.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه