اخبار داغ

قادری در گفت‌و‌گو با دانا:

بانک مرکزی باید سیاست‌های خود را اصلاح کند/ تعهدات باید دوطرفه باشد نه یک‌طرفه

بانک مرکزی باید سیاست‌های خود را اصلاح کند/ تعهدات باید دوطرفه باشد نه یک‌طرفه
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس یازدهم با بیان اینکه بانک مرکزی باید سیاست‌هایش را اصلاح کند، گفت: مصوبه مجلس زمینه رفع تحریم‌ها را فراهم می‌کند.
[

جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس یازدهم در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا؛ در مورد قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها که توسط مجلس تصویب شده بود، اظهار کرد: این قانون می‌تواند باعث رفع تحریم‌ها شود.

, شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا,

وی افزود: مصوبه مجلس جدیت کشور را برای تقابل با کشورهای متخاصم نشان می‌دهد؛ اگر کشورهای طرف برجام احساس کنند ایران جدی است و مقابل نقض تعهدات نمی‌ماند و هیچ تعهد یک‌طرفه‌ای را نمی‌پذیرد (تعهدات باید دوطرفه باشد) متوجه خواهند شد که باید در مقابل اقدامات به تعهدات خودشان عمل کنند.

,

این نماینده مجلس با بیان اینکه مصوبه مجلس زمینه را برای رفع تحریم‌ها فراهم می‌کند، گفت: ما به همه تعهداتمان عمل کردیم ولی طرف مقابل، تعهداتش را اجرایی نکرد و تحریم‌ها همچنان باقی است که این ناشی از این است که آنها احساس می‌کنند که ما جدیتی نداریم.

,

قادری ادامه داد: اگر غربی‌ها بدانند در کار خود جدی هستیم و اصلاً نگران برخورد کشورهای جنگ‌طلب نیستیم و هر تجاوزی را با شدت پاسخ می‌دهیم؛ مجبورند یا اجازه دهند از توافق نفع ببریم و حق خودمان استفاده کنیم و یا دلیل ندارد که محدودیت‌ها و تحریم‌های بیشتری بر کشور ایجاد و تحمیل کنیم و بپذیریم.

,

وی با تأکید بر اینکه مصوبه مجلس اقتدار کشور را نشان دهد، بیان کرد: ممکن است برخی علیه قانون وضع شده توسط مجلس جوسازی کنند و از اقتصاد استفاده سیاسی کنند، ولی فکر می‌کنم این قانون می‌تواند جدی ما را نشان دهد در میان‌مدت و بلندمدت تحریم‌ها را برطرف کند.

,

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در مورد نرخ ارز و نقش بانک مرکزی، گفت: متأسفانه برخی از سیاست‌های نپخته بانک مرکزی باعث می‌شود که کشور به‌درستی نتواند از مزیت صادرات و واردات و ظرفیت‌های خارج کشور استفاده کند.

,

قادری گفت: بانک مرکزی باید سیاست‌هایش را اصلاح کند و اگر انجام شد قطعاً فشار روی منابع ارزی کشور کمتر خواهد شد و نرخ نوسان و تلاطم کمتری خواهد داشت و رشد قیمت آن متوقف می‌شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه